מקום לחלום עליו ביקורת סרט

We Bought a Zoo Movie Review

תמונת כתבסביון איינשטיין על "מקום לחלום עליו":
"בילוי משפחתי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר We Bought a Zoo
משחק מאט דיימון, סקרלט ג'והנסון, אלה פנינג, פטריק פוגיט, תומאס היידן צ'רץ, ג'ון מייקל היגינס במאי/ת קמרון קרואו  
דרמה
ביקורת סרט למקום לחלום עליו מאת סביון איינשטיין | מבקרת
ציון המבקר
"בילוי משפחתי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע56.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די34.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות8.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הבמאי ותסריטאי קמרון קרואו הוא האמן שמחזיר אותנו למקורות, לרגש, לסיבה בגללה המציאו את הקולנוע מלכתחילה. האיש שהביא לנו את "ג'רי מגווייר" אחרי שלושה חודשים שנעל את עצמו בבית ואת "כמעט מפורסמים" המבוסס על חוויותיו כנער, יודע להעניק גם לסיפור הפשוט ביותר לב ענק שפועם בחוזקה. וכך גם סרט שיכול היה להפוך בקלות לסרט ילדים רדוד ושטחי, הופך תחת ידיו של האמן המוכשר ליצירה אמיתית, קלילה ומרגשת לכל המשפחה.המציאות תמיד עולה על הדמיון - "מקום לחלום עליו" מבוסס על סיפורו האמיתי של העיתונאי בנג'מין מי שבמאמציו להעניק התחלה חדשה לילדיו לאחר שאיבדו את אימם, מחליט לקנות בית חדש שעל שטחו העצום יש גם גן חיות. וכך בנוסף לנטל הכלכלי הנלווה לפרוייקט, המעבר מהעיר וההתמודדות עם האובדן ומשקעיו, המשפחה נדרשת גם ללמוד איך גורמים לטיגריס לקחת את התרופות שלו. הסיפור הוא פשוט ופשוט יפהפה, ושייך לדמויות אמיתיות וכובשות שבאמת איכפת לנו מהן.
הסרט יושב על כתפיו הרחבות והמוכשרות של מאט דיימון המופיע כמעט בכל סצינה ומניע את רוב ההתרחשויות בסרט. בראיון לג'ון סטיוארט, הסביר דיימון שהיה חשוב לו לעשות סוף, סוף סרט PG-13 שגם ילדיו יוכלו לראות וכמו שעשה לאורך כל הקריירה, גם הפעם בחר בתבונה. האופציה הראשונה שהוצעה לתפקיד הייתה בן סטילר ואין ספק שהסרט היה נראה אחרת, ויותר טיפשי, אם זו הייתה יוצאת לפועל.דיימון מוקף בקאסט מקסים ומוכשר; החל בסקרלט ג'והנסון המגלמת את המטפלת הראשית בגן החיות ומהממת כהרגלה, לתומאס היידן צ'ארץ' המבריק, למגי אליזבת' ג'ונס הקטנטונת שגונבת את ההצגה, וכלה, כמובן, בחיות של הגן. תוספת מעניינת לליהוק היא הקאמבק של פטריק פוגיט שבאופן מפתיע נותר שייך לקבוצת ה"כמעט מפורסמים".
מכיוון שהסוף ידוע מראש, התסריט עמוס מכשולים, חלקם בהחלט מיותרים, בניסיון לייצר מידה מסוימת של מתח וציפייה. אך בניגוד לסיפורים אחרים שכתבה התסריטאית אלין ברוש מקנה ("השטן לובשת פראדה", "27 שמלות"), פה אין לנו צורך באכפתיות סינטטית הנובעת מהשתלשלות עלילה. החיים, קמרון קרואו והשחקנים עשו עבודתם באופן מושלם ומצליחים לחדור לנו ללב דווקא ברגעים הקטנים המשוחקים בדיוק ושלמות וחמושים במשפטים כמו: "לפעמים כל מה שאתה צריך הן 20 שניות של אומץ מטורף".אז נכון, ניתן היה לקצר קצת. וכן, אפשר היה לצלם במהירות רגילה את רגעי המלודרמה. וכן, היו יכולים למנן טוב יותר את צחוקי הילדים המאולצים שנשמע שהוקלטו באולפן. אבל בכל זאת, "מקום לחלום עליו" הוא סרט כייפי לכל המשפחה המבטיח כבר בטייטל שלו חוויה מאוד ספציפית ומקיים אותה לכל אורכו. אז גם אם תגיעו למושב באולם קולנוע רק כי הילדים גררו אתכם לראות את החיות, אתם בסוף תודו להם.
מקום לחלום עליו - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אורגיל: 2103/07/2012 20:06:27
9/10אייקון ציון
סרט שעושה חשק לחלום!!!
שם: דב ישראליגיל: 3622/04/2012 10:34:23
8/10אייקון ציון
We Bought a Zoo מבוסס על סיפור אמיתי,עיתונאי שמגדל את שני ילדיו לבדו רוצה לרענן את חייו,הוא מתפטר מעבודתו,ועוזב את העיר אל הכפר. הוא מגלה שהשטח בו נמצא הבית שקנה הוא חלק מפארק בו חיים עשרות בעלי חיים,ללא ניסיון הוא מחליט להשקיע ולפתוח גן-חיות...אהבתי מאוד את הסיפור,הסרט עשוי טוב,הזמן טס בכיף,מומלץ לאוהבי בעליי חיים.
שם: ברק ידובגיל: 1731/03/2012 23:39:21
7/10אייקון ציון
לפני מס' שבועות הלכתי לראות את הסרט "מקום לחלום עליו" (או בשמו המקורי We bought a zoo). הסרט מדבר על אב לשני ילדים,שיום אחד ,לאחר שהוא מחליט לרענן את חייו,להתפטר מעבודתו ולעבור מן העיר הגדולה לכפר נידח..ואז הוא מגלה שהכפר הוא בעצם סוג של גן חיות נטוש..האב מחליט לקחת את האחריות לידיו ולטפח ולחדש את גן החיות .. כשצפיתי בסרט נהניתי מאוד לצפות בעיקר ביחסי הבן-אב שהיו.אני באופן אישי מאוד חובב סרטי משפחה ללא יותר מדי סיבוכים ,סרטים שנוגעים לך ישר בנק' הכי רגישה,ובלי להתאמץ יותר מדי נכנסים לך ללב. במשך רוב הסרט נשארתי מופעם,האבא ,הנחוש,אך מאידך המרצה את ילדיו ללא הפסק,היה עבורי דמות מעניינת ומרתקת. סיום הסרט,וזה הדבר שלדעתי הוריד מהקסם המופלא שחוויתי בעת הצפייה בסרט,היה מתמשך ביותר,לסרט היה סוף סגור. לאחר ששופץ גן החיות,הגיע המפקח בשנית (לאחר ביקורת כושלת שעבר גן החיות),ולאחר שעזב המפקח הגיע קהל רב לראות את גם החיות. לטעמי סוף הסרט האכיל בכפית את הצופים במה שקרה לאחר שיפוץ גן החיות ולא נתן יד חופשית לדמיון של הצופה לפתח את הסרט לאן שהוא רוצה בעצמו. לסיכום,סרט מרגש אם כי מעט ארוך.אולם מומלץ!
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט