טומי ביקורת סרט

Tommy Movie Review

תמונת כתביגאל קולוף על "טומי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Tommy
משחק אן מרגרט, אוליבר ריד, רוג'ר דלטרי, אלטון ג'ון, אריק קלפטון, קייט מון, ג'ק ניקולסון, רוברט פאואל, פול ניקולס, טינה טרנר, ברי ווינץ', ויקטוריה ראסל, אדי סטייסי במאי/ת קן ראסל  
דרמה
ביקורת סרט לטומי מאת יגאל קולוף | מבקר
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע25.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די62.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות12.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
טומי, לאחר שעבר חוויית ילדות טראומטית, נעשה חרש, אילם ועיוור. הוא אינו מגיב לעולם החיצון, ולא מתקשר עם סביבתו. הוריו מנסים לקחתו למומחים שונים ומשונים על מנת לרפאו, ואולם דבר לא עוזר. מפנה מגיע כאשר טומי מצליח להיעשות כוכב במשחק הפינבול, ומביס את אשף הפינבול (אלטון ג'ון)."טומי" הנו אופרת רוק ותיקה מאמצע שנות השבעים. כוכביו העיקריים הנם שורת זמרים מפוארת למדיי, ואת עיקרו תופסים, בין היתר, כוכבי להקת הרוק המיתולוגית THE WHO . בסרט אין כל דיאלוג שהוא, ועל מלה הנאמרת בסרט נאמרת באמצעות שיר. הגימיק נראה נחמד בהתחלה, אבל הופך להיות מעיק מאד בהמשך. השירים, שלא כמו במקבילה המבריקה - "מופע הקולנוע של רוקי" - ירודים, באיכות סאונד גרועה, ולא קליטים. המשחק משמים, והעלילה בנאלית.
ניכר בבמאי קן ראסל, שהוא ניסה להביע רעיונות רבים בסרט הזה, בלא הצלחה יתרה. הסרט הנו צבעוני מאד, ביזארי ופסיכודלי במידה רבה. אבל הרעיונות של הבמאי ראסל ממוסמסים לחלוטין, הסרט נמתח כמו מסטיק, ואין כל משהו שגורם לצופה להמשיך ולצפות בסרט אחרי שעה של צפייה. הבימוי לא ממוקד, המשחק של השחקנים נעשה טרחני ויגע, והדבר משתקף בהתאם אצל הצופה, המייחל שסוף הסרט יבוא. גם גלריית השחקנים/זמרים המפוארת לא מצליחה להפיח רוח חיים בסרט, ולמעט הקטעים בהם אריק קלפטון ואלטון ג'ון מופיעים, לא שאבתי הנאה רבה, בלשון המעטה, מיתרת הסרט.דבר אחד אי אפשר לומר על הסרט - שהוא לא מקורי. בסרט ישנם הרבה אלמנטים מקוריים למדיי, הרבה מוטיבים (שימו לב לכדור דמוי כדור הפינבול שחוזר בצורות שונות ומשונות לאורך כל הסרט) , והרבה סגנון. רק חבל שכוונה טובה וסגנון אין בהם די כדי להרים סרט טוב.
לסיכום: מפוספס, מאכזב, משעמם, סאונד גרוע ושירים לא קליטים. 5 בסולם יגאל.
טומי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עידו גונןגיל: 29/01/2002 11:41:07
6/10אייקון ציון
טוב. אני אפתח בהתנצלות. אני יודע שהסרט הזה נחשב קלאסיקת רוק. אני יודע שמדובר בז'אנר שלא בהכרח מדבר לכולם (איזה ז'אנר למעשה כן ממדבר לכולם, בעצם?) ואני יודע שזה סרט משנות השבעים. העובדות הללו, שידעתי עליהן טרם מסעותי במסדרונות המרתפיים של בית ציוני אמריקה, לא עזרו לי....אני סבלתי כמעט בכל רגע של הסרט, ואני מדגיש כמעט. דבר ראשון אני חושב שהיה שווה לראות את הסרט בשביל השחקנים, שרואים שנהנים מכל רגע שלו. (במיוחד לסולן של "המי" שנראה כמו אלון נוימן ביום רע אבל יש לו גוף ששווה לבזבז עליו את השלושים שקל) ואן מרגרט, הגרסה המקורית של אילנה אביטל.... וכמובן, ג'ק ניקולסון על הופעתו המצודדת כרופא וטינה טרנר על הופעתה המצודדת כ...טינה טרנר.... אבל המוסיקה, יקיריי, המוסיקה. סמים זה לא תירוץ, אין אף אקסטה בעולם שיכולה להצדיק את הזבל המוסיקלי הזה, סה"כ נהניתי מחברתם של חבריי לסבל, אבל יש מספר אנשים בחיי שאומר להם בפה מלא....כן כן, עידו גונן סבל בסרט קולנוע...מקרה נדיר לכל הדעות... לעומת זאת, אני אמליץ לראות את הסרט כי הוא באמת קלאסיקה.... ושווה לעיתים לצפות גם בדברים לא טובים... :-) הציון שנתתי הוא בכל זאת, על ההשקעה ועל ההתפלשות בשוקולד של אן מרגרט ול"ביל סייקס" (והמבין יבין)
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט