המאסטר ביקורת סרט

The Master Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "המאסטר":
"מעורר שאלות"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Master
משחק חואקין פיניקס, פיליפ סימור הופמן במאי/ת פול תומאס אנדרסון  
דרמה
ביקורת סרט להמאסטר מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מעורר שאלות"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע71.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די19.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות9.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
פול תומאס אנדרסון הוא ללא ספק הקולנוען האמריקאי החשוב של שני העשורים האחרונים עם יצירות מופת כמו "לילות בוגי", "מוכה אהבה", "מגנוליה" ו"זה ייגמר בדם". עכשיו מגיע סרטו האחרון והמאוד מדובר "המאסטר" ויש בו את כל מה שאנחנו רוצים לראות בסרט של אנדרסון: סיפור גדול מהחיים, משחק מעולה, צילום מרהיב, מוסיקה מסחררת – חוויה קולנועית בלתי נשכחת, סוחפת שלא מתפשרת על החזון הקולנועי שלה. "המאסטר" שמגיע אלינו מוונציה עם פרס לשחקנים הטובים ביותר ולבמאי הטוב ביותר הוא בהחלט יצירה קולנועית מרהיבת עין אבל משהו במהלך הצפייה בו לא ממש עובד.איך קורה שאחד הסרטים המדוברים של השנה לא באמת מצליח לספק את מלוא הסחורה? נראה כאילו ממעמדו הרם של אנדרסון אין הרבה אנשים שיעיזו להעיר ל"מאסטר" שהסרט שלו, מבריק ככול שיהיה, סובל מבעיית קצב משמעותית שלא נדבר על כך שיש בו פשוט סצנות מיותרות שלא תורמות להתפתחות העלילתית או לפיתוח הדמויות. בכלל, אינני בטוח שיש עלילה אמיתית לסרט "המאסטר" והאם הדמויות הראשיות בסרט זוכות בכלל להתפתחות שתגוום לצופים להזדהות איתן, כי למרות שפע ההתרחשויות לא נראה שמישהו מהם זוכה לעבור מסע כלשהו שיעביר אותם שינוי וכולם מתחילים בדיוק היכן שהם סיימו.
פרדי קוול הוא חייל בוגר מלחמת העולם השנייה הסובל מהלם קרב. הוא חוזר לארה"ב כאשר הוא מבולבל לחלוטין ולא מפוקס על עתידו. במהלך המלחמה הוא הופך לאובססיבי בכל הקשור לסקס ולאלכוהול ואחרי שהוא כמעט מרעיל אדם עם השיקוי הלא ברור שלו הוא מוצא את עצמו על יאכטה פרטית הנמצאת בדרכה למנהטן. לנקסטר דוד הוא אינטלקטואל כריזמטי, מנהיג של כת מסתורית שאליה פרדי מצטרף. הכת הופכת לביתו של פרדי הזקוק לאדם חזק שיחזיר אותו לאיתנו ואילו לנקסטר זקוק לאדם מעורער כדי להוכיח את טענותיו שהרעיונות שלו יכולים ברי מימוש גם על השפל באדם.פול תומאס אנדרסון כבמאי והתסריטאי של הסרט כבודו במקומו, אבל אין ספק שהסרט הזה שייך לא פחות לשני הכוכבים שלו - חואקין פיניקס ופיליפ סימור הופמן. פיניקס שנעדר ממסכי הקולנוע מאז 2008 נותן כאן הופעה קולנועית שבוחנת את גבולות השפיות של השחקן. פיניקס נבלע בתוך דמותו של פרדי קוול. גופו ופניו מתעוותים לחלוטין, מדובר בהופעה טוטאלית עד כדי כך שפשוט קשה להאמין שהגבר המרשים הפך ליצור הגס והאלים. לעומתו פיליפ סימור הופמן ממשיך לגלם את האינטלקטואל הכריזמטי ונותן עוד הופעה מרשימה ומחשמלת. כאשר השניים מופיעים יחד על המסך מדובר בחוויה מרשימה. הסצנה בה לנקסטר דוד מעביר את פרדי קוול טיפול פסיכולוגי סיזיפי היא מהטובות שנראו השנה על המסך הגדול.
לפני יציאת הסרט יחסי הציבור התעקשו שמדובר בסרט שעוסק בסיפורה של הסיינטולוגיה, על כך שההפקה שומרת על המתרחש על הסט בסודי סודות. אל תצפו לראות סרט על לפאייט רונאלד האברד, סופר מערבונים, סיפורי בלשים, מדע בדיוני ופנטזיה שהפך למייסד הכת המשפיעה והעשירה ביותר בעולם (אם מתעלמים מהנצרות, היהדות והאיסלאם), וכיצד שני בניו בגדו בו כאשר אחד מהם הגדיר את אביו כנוכל ומנהל ארגון הפשע הגדול בעולם והשני התאבד. בסרט בנו של לנקסטר אומר באופן מפורש שאביו ממציא ונוכל אבל המילה סיינטולוגיה והתייחסות מפורשת לסיפורו האישי של האברד אינם מופיעים בסרט.כמו "לילות בוגי", "מגנוליה" ו"זה ייגמר בדם" יש כאן סרט על מערכות יחסים בין אב ובנו, באופן המטפורי כמובן. סרט על שני גברים הזקוקים אחד לשני ומנצלים את ידידותם המאוד לא טבעית כדי להשיג את מבוקשם זה מזה. לעומת סרטים רבים אחרים נראה שהם לא מצליחים לעמוד ביעדם ומערכת היחסים שלהם נקטעת בלי שהם יצליחו להגיע למימוש שלה. באופן מאכזב נראה שגם "המאסטר" לא מצליח להגיע למימוש הפוטנציאלי המלא שלו, ואם ביצירותיו הקולנועיות הקודמות של אנדרסון הסוף היה סוג קליימקס מסעיר ומרגש הסוף של "המאסטר" בעיקר משאיר אותנו תלויים באוויר עם שאלות שלהן הוא מסרב להעניק תשובות.
המאסטר - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 5022/07/2022 10:00:44
7/10אייקון ציון
לא תכליתי. יש כאן משחק מילים שמי שיצפה בסרט יבין אותו. למרות פוטנציאל גדול, כשמגיעים לשורה התחתונה אי אפשר להימנע מהמילה "פספוס".השנה היא 1950. מפגש בין פרדי, חייל מעורער נפשית שלחם במלחמת העולם השנייה ובין לנקסטר, שהוא איש שנוי במחלוקת וגורו של טיפולים לא קונבנציונאלים שנועדו לעזור לאנשים עם בעיות שונות.שניהם יוצאים למסע שאליו מצטרפים גם בני משפחתו של לנקסטר. הקשר בין שניהם וההערצה של פרדי כלפי לנקסטר עומדים במוקד. כמו בכל סרט , גם כאן אתה שואל את עצמך מה רצו להעביר לנו הצופים. אפשר להיכנס לפרשנויות שונות אבל חסרה חדות שהייתה מתבקשת. חוץ מזה, נמרח ולא מצליח לשמור על עניין לכל האורך. משחק גדול של שני שחקנים נהדרים ,שלמרבה הצער אחד מהם כבר לא בין החיים.
שם: .MOR Rגיל: 1506/09/2018 19:12:03
7/10אייקון ציון
סרט יפהפה אך די מפוספס. המשחק מדוייק ונפלא, הצילום יפהפה ומהפנט (הוא כולל לא שוטים יפהפיים), הפס-קול מצויין ונהדר, עיצוב התלבושות, התפאורה והאיפור מרשימים ומוסיפים המון לאווירה, העריכה מרשימה ועשויה היטב ורוב דיאלוגים עמוקים ומושקעים אך התסריט והעלילה נמרחים מידי, לעיתים יומרניים, משתדלים מידי להרשים את הקהל והמבקרים, לא תמיד ברורים, לרוב רדומים, לא מעניינים או סוחפים במיוחד, לפעמים מתיש ומייגע ובקיצור די מאכזבים. בקיצור, די מאכזב אך עדיין אפשרי לצפייה. רק בואו עם המון סבלנות.
שם: בןגיל: 2828/12/2013 17:30:19
6/10אייקון ציון
משחק מצוין של חואקין פיניקס ופיליפ סימור הופמן, אבל שניהם לא יכולים להחזיק לבד סרט שאין בו קו עלילתי. סך הכל הסרט לפרקים מרתק (בסצינות המשחק הטובות) ולעיתים מתיש (בכל השאר)
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט