סרט שמרביתו מתרחש בתוך חדר אחד, במקרה זה חדר חקירות, יכול להרתיע את מרבית הקהל - גם את חובבי סרטי האיכות. על אף ש"חדר 514" הוא יצירה קולנועית עצמאית דלת תקציב, מדובר באחד הסרטים הישראלים הטובים ביותר שנוצרו בשנים האחרונות בארץ בעיקר בגלל שיש בו תסריט נפלא, בימוי צנוע ואסיה נייפלד אחת שפשוט שולטת במסך ביד רמה ותשאיר אתכם עצורי נשימה.שרון בר-זיו שהתחיל את הקריירה שלו כשחקן בסרטו של רנן שור, "בלוז לחופש הגדול" הפך לשחקן תיאטרון ב"הבימה", התגלגל לעולם הסטנד-אפ היה איש טלוויזיה ואח"כ פרסומאי. בגיל 40 הוא החליט להתמקד בעשייה קולנועית ויש להודות על כך. "חדר 514" הוא אחד הסרטים הישראלים המפתיעים והמקוריים שנוצרו בשנים האחרונות עם תסריט מופלא ובימוי מדויק שמכבד את צוות השחקנים הלא מוכר של הסרט. איזה כיף לראות סרט ישראלי כל כך אחר ושונה ממה שנוצר כאן עד כה.
פרסומת
הסרט מתאר בצורה ריאליסטית עימות בין חוקרת צבאית ועצמאית באופייה שמסרבת להיכנע למוסכמות והולכת עם האמת שלה עד הסוף. אנה היא ממוצא רוסי ולמרות קשיים מהבית והדעות הקדומות הפכה לחוקרת צבאית מצטיינת שידועה כאחת שמצליחה לחשוף פשעים. לקראת סוף השרות הצבאי שלה מגיע לידיה תיק שכל חיילת או חייל אחר היה מוותר עליו במיוחד שתוך שבועות מספר היא עתידה להשתחרר מצה"ל. אבל לא אנה, היא לא תאפשר לתיק עסיסי לחמוק מבין אצבעותיה.אל השולחן שלה מגיעה תלונה על מ"פ מצטיין שמואשם בפעילות אלימה בשטחים. אסיה נייפלד שמגלמת את אנה החוקרת הצבאית יוצרת דמות מרתקת ומורכבת מהשנייה הראשונה עד הסוף הלא פשוט. יש לה אמא תלותית שלא מפסיקה להטריד אותה בטלפון, היא מנהלת רומן עם המפקד הישיר שלה שעומד להתחתן עם חיילת אחרת ופרפקציוניסטית בכל הנוגע לתפקיד שלה. היא צעירה קשוחה שהחיים לא הקלו עליה והיא בהחלט לא מתכוונת לעשות את החיים קלים גם לקצינים המרגישים שהם מורמים מעם ומעל החוק.
החדר האפרורי מרכז לתוכו כמעט את כל הבעיות האקטואליות, הפוליטיות והחברתיות שקיימות במדינת ישראל ומצליח לנתח אותם בצורה מבריקה וחכמה. שוביניזם, גזענות, שנאת זרים, הניסיון לחפות על האמת וללבן את המציאות כדי לא לפגוע בקצינים שסרחו, כיצד דור שלם גדל כאן בתחושה שמותר לו לעשות ככול העולה על רוחו ואותו דור בטוח שלהרביץ לקשיש פלסטינאי זה בסדר גמור גם אם הוא סתם חקלאי שעבר בדרך."חדר 514" היה יכול להיות סרט דידקטי שמטרתו לחנך את הקהל ונראה שיוצרו כיוון לכך אבל התוצאה היא קודם כל דרמת מתח ישראלית עכשווית בעלת סגנון ריאליסטי עם מבע אקספרסיבי שלא מאפשר לצופה לנוח לרגע ותמיד מאתגר אותו. הקונפליקטים של החברה הישראלית מעולם לא הוצגו בצורה כל כך מעניינת ונועזת בקולנוע העלילתי הישראלי והשילוב הקולח שלהם בתוך העלילה ששרון בר-זיו רקח יחד עם הליהוק המבריק והבלתי נשכח של אסיה נייפלד בהחלט שווים את מחיר הכרטיס.
חדר 514.
סרט מצוין חשוב. משחק מהפנט של הצעירים. חובה לראות.
ישנם קטעים מביכים מעט, אך אינם מפחיתים מן העוצמה.
כבר מתחילת הסרט התלבטתי במי אני תומך. עם התפתחות העלילה הבחירה שלי הפכה החלטית יותר, טרגית יותר. מעניין איך תגיבו אתם.
כולנו ביצענו שירות נוראי זה. כול כך מקומם, לא נכון, להטיל את האחריות המוסרית על אלה שהם היום בגיל הילדים שלנו. אני מקווה כי האזרחים אשר אחראים לכיבוש כמות שהוא, להשחתת הנוער הנהדר הזה בכול שרשרת הפיקוד- יירשו גיהינום עו בחייהם.