חדר 514 ביקורת סרט

Room 514 Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "חדר 514":
"אקספרסיבי ובועט"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Room 514
משחק אסיה נייפלד, גיא קפולניק, אוהד הול, אודי פרסי, רפי קלמר במאי/ת שרון בר זיו  
ישראלי
ביקורת סרט לחדר 514 מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"אקספרסיבי ובועט"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע24.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די8.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות67.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סרט שמרביתו מתרחש בתוך חדר אחד, במקרה זה חדר חקירות, יכול להרתיע את מרבית הקהל - גם את חובבי סרטי האיכות. על אף ש"חדר 514" הוא יצירה קולנועית עצמאית דלת תקציב, מדובר באחד הסרטים הישראלים הטובים ביותר שנוצרו בשנים האחרונות בארץ בעיקר בגלל שיש בו תסריט נפלא, בימוי צנוע ואסיה נייפלד אחת שפשוט שולטת במסך ביד רמה ותשאיר אתכם עצורי נשימה.שרון בר-זיו שהתחיל את הקריירה שלו כשחקן בסרטו של רנן שור, "בלוז לחופש הגדול" הפך לשחקן תיאטרון ב"הבימה", התגלגל לעולם הסטנד-אפ היה איש טלוויזיה ואח"כ פרסומאי. בגיל 40 הוא החליט להתמקד בעשייה קולנועית ויש להודות על כך. "חדר 514" הוא אחד הסרטים הישראלים המפתיעים והמקוריים שנוצרו בשנים האחרונות עם תסריט מופלא ובימוי מדויק שמכבד את צוות השחקנים הלא מוכר של הסרט. איזה כיף לראות סרט ישראלי כל כך אחר ושונה ממה שנוצר כאן עד כה.
הסרט מתאר בצורה ריאליסטית עימות בין חוקרת צבאית ועצמאית באופייה שמסרבת להיכנע למוסכמות והולכת עם האמת שלה עד הסוף. אנה היא ממוצא רוסי ולמרות קשיים מהבית והדעות הקדומות הפכה לחוקרת צבאית מצטיינת שידועה כאחת שמצליחה לחשוף פשעים. לקראת סוף השרות הצבאי שלה מגיע לידיה תיק שכל חיילת או חייל אחר היה מוותר עליו במיוחד שתוך שבועות מספר היא עתידה להשתחרר מצה"ל. אבל לא אנה, היא לא תאפשר לתיק עסיסי לחמוק מבין אצבעותיה.אל השולחן שלה מגיעה תלונה על מ"פ מצטיין שמואשם בפעילות אלימה בשטחים. אסיה נייפלד שמגלמת את אנה החוקרת הצבאית יוצרת דמות מרתקת ומורכבת מהשנייה הראשונה עד הסוף הלא פשוט. יש לה אמא תלותית שלא מפסיקה להטריד אותה בטלפון, היא מנהלת רומן עם המפקד הישיר שלה שעומד להתחתן עם חיילת אחרת ופרפקציוניסטית בכל הנוגע לתפקיד שלה. היא צעירה קשוחה שהחיים לא הקלו עליה והיא בהחלט לא מתכוונת לעשות את החיים קלים גם לקצינים המרגישים שהם מורמים מעם ומעל החוק.
החדר האפרורי מרכז לתוכו כמעט את כל הבעיות האקטואליות, הפוליטיות והחברתיות שקיימות במדינת ישראל ומצליח לנתח אותם בצורה מבריקה וחכמה. שוביניזם, גזענות, שנאת זרים, הניסיון לחפות על האמת וללבן את המציאות כדי לא לפגוע בקצינים שסרחו, כיצד דור שלם גדל כאן בתחושה שמותר לו לעשות ככול העולה על רוחו ואותו דור בטוח שלהרביץ לקשיש פלסטינאי זה בסדר גמור גם אם הוא סתם חקלאי שעבר בדרך."חדר 514" היה יכול להיות סרט דידקטי שמטרתו לחנך את הקהל ונראה שיוצרו כיוון לכך אבל התוצאה היא קודם כל דרמת מתח ישראלית עכשווית בעלת סגנון ריאליסטי עם מבע אקספרסיבי שלא מאפשר לצופה לנוח לרגע ותמיד מאתגר אותו. הקונפליקטים של החברה הישראלית מעולם לא הוצגו בצורה כל כך מעניינת ונועזת בקולנוע העלילתי הישראלי והשילוב הקולח שלהם בתוך העלילה ששרון בר-זיו רקח יחד עם הליהוק המבריק והבלתי נשכח של אסיה נייפלד בהחלט שווים את מחיר הכרטיס.
חדר 514 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אמנון אלביגיל: 9927/10/2012 23:05:48
10/10אייקון ציון
חדר 514. סרט מצוין חשוב. משחק מהפנט של הצעירים. חובה לראות. ישנם קטעים מביכים מעט, אך אינם מפחיתים מן העוצמה. כבר מתחילת הסרט התלבטתי במי אני תומך. עם התפתחות העלילה הבחירה שלי הפכה החלטית יותר, טרגית יותר. מעניין איך תגיבו אתם. כולנו ביצענו שירות נוראי זה. כול כך מקומם, לא נכון, להטיל את האחריות המוסרית על אלה שהם היום בגיל הילדים שלנו. אני מקווה כי האזרחים אשר אחראים לכיבוש כמות שהוא, להשחתת הנוער הנהדר הזה בכול שרשרת הפיקוד- יירשו גיהינום עו בחייהם.
קישורים
חץ חדר 514 (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי ישראלי
בית Home 2023 חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט