האחים כהן ידועים בחיבתם לביזאר ולמסוגנן כאחד. הבמאים היהודיים הצליחו ליצור לעצמם נישה ייחודית בקולנוע המערבי המודרני, ולאסוף לעצמם קהל מעריצים לא קטן. לכשעצמי, מצאתי עצמי נהנה לא אחת מסרטים מסוימים שלהם (ביג ליבובסקי, אחי איפה אתה), ומשועמם עד מוות מסרטים אחרים שלהם. לצערי, סרט זה שייך לקבוצה השנייה.הסרט מועבר כנרטיב של הגיבור (אנטי-גיבור, יש לתקן), המספר לנו בדיעבד כיצד התגלגלו הדברים. בילי בוב תורנטון מגלם ספר, או יותר נכון, שוליה לספר בעיירה שכוחת אל בקליפורניה של 1949. הוא נשוי נישואי נוחות חסרי טעם לאשה שכבר מזמן מאסה בו (פרנסס מק'דורמנד), המצמיחה לו קרניים עם איש עסקים מקומי (ג'יימס גנדולפיני, בתפקיד קטן ומרנין - כמה חיכיתי לשמוע אותו מטעים את המלה "motherfucker" הכה מוכרת שלו, והתאכזבתי...). לספר המופנם והמעשן בשרשרת שלנו מגיעה הזדמנות חד פעמית להתעשר - כאשר נוכל קטן מציג בפניו את "המצאת המאה" - טכנולוגיית הניקוי היבש -הסטארט-אפ של אז. מכאן ואילך הכל מתחיל להסתחרר, והצדדים מוצאים עצמם נסחפים למערבולת שלא ברור כיצד יצאו ממנה.
פרסומת
אם הייתי מתבקש לתת ציון לסרט על סגנון וצילום, הוא היה מקבל 10. הסרט כולו הנו מחווה מרנינה לסגנון הפילם נואר. הבמאי המיומן יואל כהן והצלם הקבוע רוג'ר דיקינס שוב מנצחים על בימוי וצילום מיוחדים ושונים מכל מה שאנו רגילים לראות. הסרט מועבר בשחור לבן (האף שלמעשה הוסרט בצבע והועבר רק מאוחר יותר לפורמט המיושן), והצילום, האווירה, הבניית הדמויות - כל כולם אומרים כבוד לסגנון סרטי שנות העשורים המוקדמים של המאה העשרים.אבל כאן זה גם נגמר. תסריט יבש, תיזמון גרוע ומנומנם של סצינות, מתיחה ארוכה לעייפה של הסרט, ורבע אחרון מפוספס ונגרר לקיטש גורעים מאד מהתוצאה הסופית. אמנם המשחק טוב מאד ככלל (במיוחד נהניתי ממשחקו של טוני שלוב, המגלם את העו"ד החלקלק פרדי רידנשניידר), אולם אין בכך כדי לחפות על הבלבול בתסריט ועל התחושה שהסרט נמתח יתר על המידה.
אמנם, הבימוי האיטי והעצל של האחים כהן הוא אחד המאפיינים הבולטים בסרטיהם, ואולם כאן הוא נראה רע ולא ממוקד. גם חצי השעה הסופית נהייתה טרחנית ומייגעת, והתוצאה מי ישורנה (אני) - רעה ומאכזבת. אלמלא הייתי כה מעריך את הניסיון המקורי של יוצריו, הציון שהייתי נותן לסרט זה היה נמוך בהרבה.לסיכום: מסוגנן אך מאכזב מאד, צילום ואווירה נהדרים. 6 בסולם יגאל.
מרתק.סרט שמציג דמויות תיאטרליות בתוך סיפור שיש בו אלמנטים מתוך המותחן האפל הקלאסי, כמו בצע כסף, בגידה ורצח. אד הוא ספר שעובד במספרה של גיסו. מעבר להיותו שתקן ומעשן בשרשרת, הוא גם אדם נאיבי ובנוסף חסר מזל. אד מתוסכל מעבודתו וחולם על היום בו יוכל להרוויח הרבה כסף. יום אחד נכנס למספרה אדם נוכל ,שמדבר איתו על עסק לניקוי יבש של בגדים שהוא רוצה לפתוח, רק הבעיה היא שחסרים לו 10 אלף דולר כדי לממש את הרעיון. אד מאמין שעלה על משהו. הוא סוחט את הבוס של אישתו שמנהל איתה רומן ואת הכסף נותן לאותו אדם שהציע לאד שותפות.מכאן הדברים מתחילים להסתבך. אין רגע דל והצילום בשחור לבן מוסיף נופך של אווירת פילם נואר. ציון 8.5.
שם:דב ישראליגיל:3517/04/2011 08:48:01
7/10
The Man Who Wasn't There
סרט של האחים כהן,הסרט מצולם בצורה מעולה, אך העלילה קצת איטית לדעתי,הסיפור עצמו נחמד ומפתיע קצת בסופו,לאחים כהן יש ללא ספק סרטים יותר טובים מזה אבל בגדול סרט חביב.
שם:איתי גרינפלדגיל:2515/02/2003 02:54:18
8/10
האחים כהן כרגיל מצליחים להוציא סרט טוב, למרות שזה לא הקפיצה הגדולה או ברטון פינק , הסרט מצליח להכניס אותך לראש ולקצב של הדמות האדישה שמגלם בלי בוב. שווש לראות וכדאי