האיש שלא היה שם ביקורת סרט

The man who wasn't there Movie Review

תמונת כתביגאל קולוף על "האיש שלא היה שם"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The man who wasn't there
משחק ג'יימס גנדולפיני, סקרלט גו'נסון, בילי בוב תורנטון, פרנסיס מקדורמנד במאי/ת ג'ואל כהן  
דרמה
ביקורת סרט להאיש שלא היה שם מאת יגאל קולוף | מבקר
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע33.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די55.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות11.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
האחים כהן ידועים בחיבתם לביזאר ולמסוגנן כאחד. הבמאים היהודיים הצליחו ליצור לעצמם נישה ייחודית בקולנוע המערבי המודרני, ולאסוף לעצמם קהל מעריצים לא קטן. לכשעצמי, מצאתי עצמי נהנה לא אחת מסרטים מסוימים שלהם (ביג ליבובסקי, אחי איפה אתה), ומשועמם עד מוות מסרטים אחרים שלהם. לצערי, סרט זה שייך לקבוצה השנייה.הסרט מועבר כנרטיב של הגיבור (אנטי-גיבור, יש לתקן), המספר לנו בדיעבד כיצד התגלגלו הדברים. בילי בוב תורנטון מגלם ספר, או יותר נכון, שוליה לספר בעיירה שכוחת אל בקליפורניה של 1949. הוא נשוי נישואי נוחות חסרי טעם לאשה שכבר מזמן מאסה בו (פרנסס מק'דורמנד), המצמיחה לו קרניים עם איש עסקים מקומי (ג'יימס גנדולפיני, בתפקיד קטן ומרנין - כמה חיכיתי לשמוע אותו מטעים את המלה "motherfucker" הכה מוכרת שלו, והתאכזבתי...). לספר המופנם והמעשן בשרשרת שלנו מגיעה הזדמנות חד פעמית להתעשר - כאשר נוכל קטן מציג בפניו את "המצאת המאה" - טכנולוגיית הניקוי היבש -הסטארט-אפ של אז. מכאן ואילך הכל מתחיל להסתחרר, והצדדים מוצאים עצמם נסחפים למערבולת שלא ברור כיצד יצאו ממנה.
אם הייתי מתבקש לתת ציון לסרט על סגנון וצילום, הוא היה מקבל 10. הסרט כולו הנו מחווה מרנינה לסגנון הפילם נואר. הבמאי המיומן יואל כהן והצלם הקבוע רוג'ר דיקינס שוב מנצחים על בימוי וצילום מיוחדים ושונים מכל מה שאנו רגילים לראות. הסרט מועבר בשחור לבן (האף שלמעשה הוסרט בצבע והועבר רק מאוחר יותר לפורמט המיושן), והצילום, האווירה, הבניית הדמויות - כל כולם אומרים כבוד לסגנון סרטי שנות העשורים המוקדמים של המאה העשרים.אבל כאן זה גם נגמר. תסריט יבש, תיזמון גרוע ומנומנם של סצינות, מתיחה ארוכה לעייפה של הסרט, ורבע אחרון מפוספס ונגרר לקיטש גורעים מאד מהתוצאה הסופית. אמנם המשחק טוב מאד ככלל (במיוחד נהניתי ממשחקו של טוני שלוב, המגלם את העו"ד החלקלק פרדי רידנשניידר), אולם אין בכך כדי לחפות על הבלבול בתסריט ועל התחושה שהסרט נמתח יתר על המידה.
אמנם, הבימוי האיטי והעצל של האחים כהן הוא אחד המאפיינים הבולטים בסרטיהם, ואולם כאן הוא נראה רע ולא ממוקד. גם חצי השעה הסופית נהייתה טרחנית ומייגעת, והתוצאה מי ישורנה (אני) - רעה ומאכזבת. אלמלא הייתי כה מעריך את הניסיון המקורי של יוצריו, הציון שהייתי נותן לסרט זה היה נמוך בהרבה.לסיכום: מסוגנן אך מאכזב מאד, צילום ואווירה נהדרים. 6 בסולם יגאל.
האיש שלא היה שם - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4714/06/2019 17:54:13
8/10אייקון ציון
מרתק.סרט שמציג דמויות תיאטרליות בתוך סיפור שיש בו אלמנטים מתוך המותחן האפל הקלאסי, כמו בצע כסף, בגידה ורצח. אד הוא ספר שעובד במספרה של גיסו. מעבר להיותו שתקן ומעשן בשרשרת, הוא גם אדם נאיבי ובנוסף חסר מזל. אד מתוסכל מעבודתו וחולם על היום בו יוכל להרוויח הרבה כסף. יום אחד נכנס למספרה אדם נוכל ,שמדבר איתו על עסק לניקוי יבש של בגדים שהוא רוצה לפתוח, רק הבעיה היא שחסרים לו 10 אלף דולר כדי לממש את הרעיון. אד מאמין שעלה על משהו. הוא סוחט את הבוס של אישתו שמנהל איתה רומן ואת הכסף נותן לאותו אדם שהציע לאד שותפות.מכאן הדברים מתחילים להסתבך. אין רגע דל והצילום בשחור לבן מוסיף נופך של אווירת פילם נואר. ציון 8.5.
שם: דב ישראליגיל: 3517/04/2011 08:48:01
7/10אייקון ציון
The Man Who Wasn't There סרט של האחים כהן,הסרט מצולם בצורה מעולה, אך העלילה קצת איטית לדעתי,הסיפור עצמו נחמד ומפתיע קצת בסופו,לאחים כהן יש ללא ספק סרטים יותר טובים מזה אבל בגדול סרט חביב.
שם: איתי גרינפלדגיל: 2515/02/2003 02:54:18
8/10אייקון ציון
האחים כהן כרגיל מצליחים להוציא סרט טוב, למרות שזה לא הקפיצה הגדולה או ברטון פינק , הסרט מצליח להכניס אותך לראש ולקצב של הדמות האדישה שמגלם בלי בוב. שווש לראות וכדאי
קישורים
חץ האיש שלא היה שם (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט