ג'ון קיו ביקורת סרט

Jhon Q. Movie Review

תמונת כתביגאל קולוף על "ג'ון קיו"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Jhon Q.
משחק דנזל וושינגטון, ג'יימס וודס, אן הייש, רוברט דובאל במאי/ת ניק קסאבטס  
דרמה
ביקורת סרט לג'ון קיו מאת יגאל קולוף | מבקר
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע17.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די60.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות21.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הסרט, מעבר לסיפור הדרמה ההירואית השגרתית שאנו מכירים, עוסק בתחום מחיי היום יום שאנו אט חשים בו יותר ויותר - הבירוקרטיה הרפואית הכרוכה בביטוח הבריאות.ג'ון קיו [דנזל וושינגטון], עובד מפעל כושל המנסה לעזור למשפחתו השגרתית לגמור את החודש תחת העול הכבד של חיי היום-יום בארה"ב, נאלץ לנקוט צעדים קיצוניים כאשר בלבו של בנו היחיד מתגלה מום לב. ג'ון מגלה במהרה כי הפרוצדורה היקרה של טיפול רפואי בבנו - השתלת לב - אינה מכוסה ע"י הביטוח הרפואי שמעניקה לו עבודתו. עקב אטימות המוסד הרפואי כלפי בעייתו ולחציה הגוברים של אשתו כלפי חוסר האונים בו הם נמצאים, ג'ון לוקח את המצב לידיו, ומשתלט בכוח מזוין על חדר המיון של בית החולים בו בנו מאושפז. הדרמה מתרחשת בחדר המיון, כאשר בני הערובה שאיתו, כולל הרופא [ג'יימס וודס] שמטפל בבנו, נתקלים ב"מבזקים" ובעיות , כגון פצוע ירי המגיע לחדר המיון, ניסיון של כוחות המשטרה להרוג את ג'ון ועוד. כצפוי בכל סרט הוליוודי, בני הערובה וג'ון אף יוצרים קשר ביניהם, ובסופו הם תומכים ועוזרים לג'ון אפילו ברגע המשבר בשיא הסרט.
אכן דרמה שגרתית ועם פוטנציאל אדיר לסחיטת דמעות וקיטש בוטה. אולם בכך לא מתמצה העסק - הבמאי ניק קסבטאס מפגין ריסון מרבי של הקיטש המתחייב מאופי הסרט, וכן ניסיון מעולה לדמות מצב אמת אקטואלי לפער הגובר והקיטוב בין המעמדות בחברה הקפיטליסטית המודרנית.הסרט יכול לעורר אכזבה עקב היותו צפוי מראש, אך יכול לגרום לאוהבי הז'אנר של "מיואש מפגין ביצים" סיפוק והנאה מרובה. הסרט עשוי היטב ומופגן בו משחק יעיל של כל השחקנים, בראשם דנזל וושינגטון. רוברט דובאל, שחקן האהוב עליי עד מאד, המגלם את איש המשטרה המדבר עם ג'ון ומנסה לגרום לו להיכנע, מכניס אופי נוסף לעלילה כדרכו בקודש. גם ג'יימס וודס, המגלם את הרופא "קר הדם" המקובע בכללי המוסד הרפואי מפגין משחק יעיל, אבל לא מדהים (ולצערי עדיין לא השכיל לעשות כן עד היום). בקיצור משחק טוב של שחקנים טובים.
אמנם זוהי דרמה הירואית שגרתית, העוסקת בדמות חסרת אונים הנאלצת לקבוע עמדה בכוחות עצמה, תוך הפרה בוטה של החוק, אבל בכל זאת יש משהו בסרט מעבר לזה - דיאלוגים טובים, וטיפול, גם אם חסר השראה יתרה, בנושאים בוערים, תוך ניסיון לשגר אמירה חברתית אל הצופה. בתום הסרט יש שני דברים שכדי לעשות, מלבד לנגב את הדמעות: האחד - לבדוק את כללי הביטוח הרפואי שלך; השני - להוציא כרטיס "אדי" לתרומת אברים - עצוב אך חשוב כאחד.לסיכום: יעיל, שגרתי, עשוי טוב. 7 בסולם יגאל.
ג'ון קיו - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: רועי חדדגיל: 1822/06/2004 14:59:53
10/10אייקון ציון
אחד הסרטים המרהיבים והמרגשים בעולםםםםםם בלי אפקטים מיוצרים..סרט ראסמי.שמהנה ומותח לכל אורכו סרט ברמה גבוההה מאודד דנזללל שיחק אותהה כמו תמיד שוה צפייההה
שם: כפיר מרשקגיל: 2714/01/2003 23:40:38
6/10אייקון ציון
כמו שכבר אמרתי ליגאל, הסוף מאכזב נורא ושובר את מוסכמות הדרמה הטובה. כמו כן העיתונות כרגיל נלעגת, אך משמשת תפקיד חיובי בסרט - מין מוזרות מסוימת. מה טוב בסרט? מציאותיותו ונגיעה בנושאים כואבים הדורשים תשומת לב חברתית.
שם: מאור טולדנוגיל: 1723/11/2002 23:22:06
9/10אייקון ציון
דנזל וושינגטון בעוד אחת מההצגות הגדולות שלו,בכללי סרט טוב מאוד.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט