קוורטט ביקורת סרט

Quartet Movie Review

תמונת כתבשחר עמית על "קוורטט":
"הופמן מעביר את קסמו גם ממעבר למצלמה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Quartet
משחק בילי קונלי, מגי סמית' במאי/ת דסטין הופמן  
דרמה
ביקורת סרט לקוורטט מאת שחר עמית | מבקר
ציון המבקר
"מרגש ומרענן"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע83.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די6.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות10.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בגיל 75 דסטין הופמן עוזב את קדמת הבמה בסרט, שבסימבוליות מקסימה להתנסותו הראשונה כבמאי, מדבר על כך שאנו לעולם לא חדלים להתבגר וללמוד. בסרט "קוורטט", אשר מבוסס על מחזה בעל אותו שם, הופמן העביר את האופי הנעים המשלב הומור ודרמה, אשר אפיין רבים מתפקידיו, הן אל מחוזות הבימוי והן אל משחקם של הצוות המוצלח.העלילה ע"פ רונלד הארווד ("הפסנתרן") מגוללת את סיפורם של חבורת גמלאים, אשר היו פעם המוסיקאים המוכשרים באנגליה, בניסיון להציל את בית האבות היוקרתי בו הם מתגוררים. הסיפור מקבל נפח כאשר למקום מגיעה דיירת חדשה, ג'ון הורטון (מגי סמית'), זמרת אופרה גדולה בעבר ודיווה בהווה. לאחר הצגת דמותה התובענית הורטון נאלצת לחבור שוב אל שלושה זמרים עימם הופיעה בעבר במופע קוורטט שיציל את האחוזה. אולם, כמובן, התנגדותה העיקשית לשיר בגילה ואם זה לא מספיק אחד מן השלישייה הוא גם בעלה לשעבר (שאמור לייצר איזשהו מתח מיני, אבל זה לא קורה), מובילים למעט בעיות שנפטרות ואז מתחילות הבעיות האמיתיות.
הארווד כתב דמויות שנונות ובעלות גיוון. החל מרג'ינלד (טום קורטני) אשר מתאמץ להתאים את עולם האופרה לדור הראפ ועד ווילף (בילי קונולי) שמתנהג כמו נער שובב שנואש למין. הישג גדול לא פחות הוא הקאסטינג הנפלא. כל אחד מן הסגל הראשי המכובד שמרכיב את הסרט מתאים כמו כפפה לדמות אותה הוא מגלם. מגי סמית' ("פארק גוספורד", "מלון בקליפורניה", "הארי פוטר") נולדה להחמיץ פנים, קורטני ("המלביש") מרגש בדיאלוגים עמוקים וחודרים, קונולי ("הצעה מגונה", "הקדושים מבוסטון", "הסמוראי האחרון") משעשע ללא הפסקה ופולין קולינס ("שירלי ולנטיין") מעבירה מגוון רגשות בתור סיסי, אשר איבדה את מרבית שפיותה עם הגיל.אולם הממתק האמיתי בסרט הוא המסיקה הנפלאה והשימוש ההרמוני בה. "קוורטט" מכיל בתוכו הכל מעולם המוסיקה הקלסית ועד ג'אז קצבי. הופמן מנצל את הפסקול בכדי ליצור את האיזון אותו הוא מחפש בין דרמה בעלת מראה מכובד וקומדיה קלילה. השחקן הותיק מוכיח את ניסיון רב השנים שצבר בעולם הקולנוע בסרט שחוסר יומרנותו מובילה אותו להצליח בדיוק במה שהוא מנסה להשיג. הופמן והארווד לא מנסים לסחוט עוד ועוד קונפליקטים אלא מתמקדים ביצרת חוויית צפייה מגוונת ונעימה, שרבות בזכות ארבעת השחקנים המוכשרים, הופכת לבלתי נשכחת.
קוורטט - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ששוןגיל: 6117/04/2013 15:22:37
8/10אייקון ציון
"קוורטט" הוא סרט עדין ורגיש. סיפור קטן, אנושי ומיוחד. אנחנו יכולים, אם אנחנו רוצים, ללמוד מהסרט הזה כמה דברים חשובים: הומור הוא מרכיב חשוב, גם בגיל השלישי, חווית הבגידה, לא מגלידה גם אחרי עשרות שנים, וכישרונות טובים יכולים לבוא לידי ביטוי גם בגיל מבוגר.
שם: תמרגיל: 5308/04/2013 12:12:24
8/10אייקון ציון
סרט מאוד נחמד ומשעשע, נהנינו מאוד.
שם: נויתי קגיל: 5202/04/2013 08:57:21
6/10אייקון ציון
הופמן לקח שחקנים מעולים ובמקום לתת לנו הזדמנות להבין ולחוות את חייהם של אמנים קשישים אנושיים ומאוזנים לפחות במגוון,,עשה סרט סטריאוטיפי על בעלי אגו יצריים במידה לא הגיונית ומטופשים,בנוסף-סוף מתסכל כי את הקוורטט המזמר עליו ממוקד הסרט לא שמענו,, אפשר ללכת כי השחקנים נפלאים אבל להוריד ציפיות.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט