הייד פארק על ההדסון ביקורת סרט

Hyde Park on Hudson Movie Review

תמונת כתבשחר עמית על "הייד פארק על ההדסון":
"פנטזיה קולנועית בה המשתתפים מחופשים לדמויות היסטוריות"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Hyde Park on Hudson
משחק ביל מאריי, לורה ליני במאי/ת רוג'ר מיצ’ל  
דרמה
ביקורת סרט להייד פארק על ההדסון מאת שחר עמית | מבקר
ציון המבקר
"היסטוריה משוכתבת"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע46.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די26.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות26.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
ערב מלחמת העולם השנייה, אחוזת משפחת רוזוולט. בעוד כל ראשי האומה האמריקאית מתכוננים לביקור מלכותי בריטי ראשון בהיסטוריה על אדמות אמריקה, דייזי (לורה ליני), בת דודתו של הנשיא דאז פרנקלין רוזוולט (ביל מאריי), חצתה את הגבול בין ידידת נפש לפילגש. את חוסר הנעימות של הקהל הפיג הבמאי האנגלי ג'ורג' מיטשל ("נוטינג היל") על ידי עלילה מגובבת המבהירה עד כמה דייזי חשה ברת מזל שזכתה לתשומת לב מהאיש החזק ביבשת הצפונית.במשך אותו סוף שבוע היסטורי ניסה מיטשל לערום את מירב הדרמה שניתן מן העולמות אותם הוא מפגיש: מערכת היחסים הרעועה בין רוזוולט ואשתו, משחקי הכוח בין המלוכה האנגלית והאומה האמריקאית שמוצגת כילדותית אשר לא מוכנה לסלוח על הסכסוך מהמאה השמונה עשרה וכמובן הרומן המאכזב בין דייזי והאיש שעתיד לשנות את ההיסטוריה.
הסרט אינו מומלץ לחובבי היסטוריה או כל אדם אשר אי פעם קיבל הצצה לאופיו של הנשיא השלושים ושניים של ארה"ב. בניגוד להופעתו המרהיבה של דניאל דיי לואיס בסרטו של סטיבן שפילברג "לינקולן" אשר נחשבת כקרובה מאוד למציאות (עליה גם זכה לאחרונה בפרס האוסקר), השחקן הותיק ביל מאריי מציג אינטרפרטציה אישית ורחוקה מהמציאות אשר שמזכירה יותר את ימיו האחרונים של רוזוולט ולא את התקופה בה מתרחשת העלילה. לצידו, ולעתים מתחתיו, ניצבת לורה ליני בתור דייזי שהנאיביות הבלתי נגמרת וטוב ליבה הקונסרבטיבי גורם לה להיראות כמו ילדה בבית ספר קתולי ולא כדמות של אישה בת ארבעים באמצע המשבר הכלכלי הגדול.מיטשל מנצל את דמותו השבלונית של רוזוולט בכדי לבסס את מערכת היחסים עם המלך האנגלי הטרי. הצמד מוצא שפה משותפת לאחר שמסירים את הסחות הדעת של הסובבים: שניהם בעלי נכות, המלך ג'ורג' מחפש דמות אב ורוזוולט שמח למלא תפקיד זה. זה אף נראה שמיטשל רצה שהצופה ישווה בין "הייד פארק על ההדסון" ובין "נאום המלך", בעודו שואל מרכיבים שמזכירים את יצירתו של טום הופר, כגון הכינוי "ברטי" למלך ג'ורג'. אולי הדבר היה אפשרי אילו היה יוצר מיטשל סרט, שבדומה למחקר הדמות שמציג "נאום המלך", עוקב אחר דמותו של רוזוולט, הלחצים בהם הוא עמד וטיבו האמיתי של הרומן עם בת דודתו ולא מציג אדם שאנן וחולמני.
הסרט, שצולם כולו באנגליה, מדמה באופן מרהיב את פרברי החוף המזרחי האמריקאי של אותה תקופה עם תלבושות, תספורות ואפילו הצמחייה שאופיינית לאזור. מיטשל בעל ניסיון רב ביצירת אווירה רומנטית ורגועה, לוקח אותנו לעולם פנטזיה נעים ושליו למדי בו המשתתפים מחופשים לדמויות היסטוריות. אמנם האווירה האופורית שמקנה הבמאי לסרט מבטלת אלמנטים רבים אשר יכלו להוסיף עומק רגשי ומשמעות ליצירה, כמו הלחץ הקיומי של המשתתפים באותו סוף שבוע."הייד פארק על ההדסון" הוא סרט יפיפה ויזואלית. הרגעים הרבים בהן נוסעים רוזוולט ודייזי לאורך הגבעות וההרים הכפריים מרהיבות. חבל שבין סצנות אלו מסתתר סרט משעמם אשר מנסה לקלוע לכל המטרות ונכשל בכולן. החל מהמשחק הלא אמין ועד ליצירת רומן דל וחסר כל עניין והתעלמות כמעט מוחלטת מתחושת החרדה האבסולוטית של אותם ימים, מדובר בפספוס רציני.
הייד פארק על ההדסון - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: שושגיל: 5007/04/2013 16:27:42
6/10אייקון ציון
לא מספיק מעניין. אנחנו לומדים בעיקר סיפורי רכילות. נחמד ולא יותר.
שם: דליה גלבועגיל: 7207/04/2013 00:14:44
9/10אייקון ציון
סרט עדין, מציג את ההבדלים בין אמריקאים ואנגלים ברמיזות הומוריסטיות. נראה אמין, צילומים נפלאים, משחק מעולה. הבעיות מתבררות ברמיזות ובצורה נעימה גם אם אינן קלות.
שם: שרונקהגיל: 3431/03/2013 21:30:03
2/10אייקון ציון
רוזוולט היה נשיא משכמו ומעלה. יש אינספור ציטוטים שלו.הוא הנשיא היחיד שהאמריקאים בחרו בו ל-4 קדנציות, האחת אחרי השניה. הוא היה זה שהוציא את ארצות הברית מהשפל הכלכלי הגדול. רוזוולט תמך וסייע לבעלות הברית במלחמת העולם השניה. הוא הצטרף למלחמה ובעזרת ארצות הברית הוכרעה הכף לטובת בעלות הברית. רוזוולט היה גדול, אין ספק, לעומת זאת הסרט, בינוני מידי. שטוח מידי.לא מספיק מעניין.דווקא אנשי השיווק של הסרט, שבטח קיבלו אותו והבינו שאין להם פנינה בידיים, עשו בשכל שהראו לנו בטריילרים את הביקור המלכותי בהייד פארק, שהוא חלק קטן יחסית בעלילה. זה היהלום שבכתר, תרתי משמע. העלילה המתמקדת ברומן עם דייזי חלשה מידי. הדמות שלה משעממת מידי. וההשפעה שלה על הנשיא, קטנה מידי, אם בכלל. ההתמקדות של התסריטאים והמפיקים בפק הרכילותי הלא מעניין הזה הרס את הפוטנציאל של הסרט. הלוואי והיו חותכים את הסצינה המביכה שבה לורה לייני כדייזי מטלטלת את ביל מארי בתוך מכנסיו. כן - זה מביך כמו שזה נשמע, ואח"כ שמו משפט בפיה של הדמות דייזי שחבל שנאמר - "מאז הבנתי שאנחנו יותר מידידים". אוי הבושה. חבל על השם הטוב של השחקנים ושל הבמאי. ותרו.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט