חיים טובים יותר ביקורת סרט

Une vie meilleure Movie Review

תמונת כתביאיר פרי על "חיים טובים יותר":
"למרות התחלה מבטיחה הסרט מסרב להשאר עם קו עלילה אחיד ומסרב להגמר"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Une vie meilleure
משחק גיום קאנה, לילה בקטי במאי/ת סדריק קאן  
דרמה
ביקורת סרט לחיים טובים יותר מאת יאיר פרי | מבקר קולנוע וטלויזיה
ציון המבקר
"מפוזר ומתיש"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע64.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די21.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות14.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אחת ממטרותיו של הקולנוע היא היכולת לתת לנו לחיות את חייהם של אנשים אחרים ולהזדהות איתם כשהם מנסים ליצור חיים טובים יותר. הנאתנו נקבעת לרוב לא בשאלה האם או לא הצליחו הגיבורים להגיע לחיים טובים יותר, אלא כמה מעורבים היינו בניסיון הזה שלהם. חייהם, וחיינו, נמצאים בידי היוצר ועליו מונחת המטלה להכניס אותנו לסיפור, ולדאוג שלא נצא ממנו. 'חיים טובים יותר' של הבמאי והתסריטאי הצרפתי סדריק קהאן מצליח להכניס אותנו אל המרדף של הגיבורים, אבל שוכח שהוא אמור גם להשאיר אותנו שם.הסרט עוקב אחר טבח צרפתי שרמנטי וילדותי בשם יאן, אותו משחק גיום קאנה ('נראה אותך אוהב'). מפגש אקראי עם מלצרתי לבנונית יפייפיה בשם נדיה (ליילה בקטי- 'מים ואהבה') מחולל שינוי אדיר בחייו של יאן אשר מוצא את עצמו במהירות מפתיעה בזוגיות, עם בן חורג וחלום מושלם לשפץ מבנה נטוש ליד האגם ולהפוך אותו למסעדה. הכל מסתדר בדיוק כפי שהשניים רוצים ונראה שהם באמת בדרך לחיים טובים יותר. עד שכבר לא. שרשרת אירועים קטנים מתחילים לפורר את חייו של יאן שמוצא את עצמו מתמודד עם תלי תילים של צרות רומנטיות, משפחתיות, מוסריות ובעיקר כלכליות.
תחילת הסרט מסקרנת ואפילו מותחת. הצופים, המתורגלים לסיפורים 'טובים מכדי להיות אמיתיים', כבר מחכים לרגע שבו הכל יפול וכשזה מתחיל זה לא נראה עד כדי כך דרמטי. אבל כשמנסים להגיע לחיים מושלמים, כל סדק עלול לפורר את המבנה. הבעיה של הסרט מתחילה אחרי ההתפוררות ולמעשה ניכר כי התסריטאי חשב על מהלך הסרט בערך עד לרגע הזה. ההתדרדרות מתחילה להתיש די מהר והעלילה עוברת להתעסק ביחסים שבין יאן לבין סלימן, הבן של נדיה, שעוזבת את השניים. מצופה שכאן יהפוך הסרט לסיפור ההתבגרות של יאן, או סיפור 'אב ובנו', אך גם זה לא קורה. למעשה, הסרט הופך להיות אסופת סיטואציות שהן אמנם הגיוניות ומציאותיות, אך חסרות משמעות לחלוטין.מבנה הסרט הבסיסי זהה לזה של 'רקוויאם לחלום' של דארן ארונופסקי. גם שם מתחיל הסרט תוך ציפייה אידיאלית לחיים טובים יותר ומהרגע בו דברים מסתבכים, הוא הולך ומתדרדר אל תהומות זוועה, אלימות ושגעון. לעומתו, 'חיים טובים יותר' חסר את ההדיקות הרעיונית ולכן נוצרת תחושה חסרת סבלנות אצל הצופה- המהלך הראשוני נגמר מהר מאוד אך הסרט מסרב לקחת כיוון חדש, או להגמר. כמו כן, ההתדרדרות של חייו של יאן אמנם מדכדכת וריאליסטית, אך לא מתקרבת לטראגיות הפטאלית של 'רקוויאם לחלום'. שרשרת המקרים השרירותית לכאורה מזכירה סרט אחר- את 'פרידה' האיראני, זוכה האוסקר לסרט הזר אשתקד. אלא שלעומתו, אין כאן התנקזות מחודשת של אמירה ברורה לקראת הסוף, שהוא שרירותי כמו שאר הסרט.
בעיה נוספת היא הליהוק. גיום קאנה מקסים ושובה לב אבל ליילה בקטי נשארת עם אותה הבעה מיוסרת כמעט כל הסרט והדינמיקה ביניהם לוהטת כמו אוקטובר בפריז. משום שמדובר בדבק העיקרי שמחזיק את העלילה, הסרט בצרות מהרגע הראשון. היחסים בין יאן לבין סלימן מתחילים כמובכים ומבולבלים ואמנם עוברים כברת דרך, אך בלי להגיע לנקודת שיא מובהקת. עם סוף הסרט אתה נותר לתהות- מה למעשה עברו הדמויות במסען?'חיים טובים יותר' יכול בעיקר ללמד אותנו על הרצון שלנו כצופים להמשיך ולקוות שדברים יסתדרו לגיבורינו גם כשכבר נראה שאין סיכוי. עם זאת, אפשר ללמוד גם על חוסר הסבלנות שיש לנו כשהסיפור הופך להיות 'כמו החיים האמיתיים' ומאבד דיוק תסריטאי. או שאולי אנחנו צריכים להשלים עם החיים שלנו כמו שהם. או פשוט לראות סרט טוב יותר. מתאים לבהייה כשידור חוזר בטלוויזיה בלבד.
חיים טובים יותר - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: doronגיל: 5813/05/2013 06:47:01
7/10אייקון ציון
בסה"כ, סרט עם נושא אקטואלי היום יותר מתמיד.קצת ארוך ולעיתים מתיש ולא הגיוני. יחד עם זאת ניתן בהחלט לראות.
שם: חיניתגיל: 4012/05/2013 12:56:33
8/10אייקון ציון
השחקנים טובים, העלילה חזקה ומדברת כמעט לכולנו. הסרט מתחיל מעולה ואח"כ הוא קצת איטי. הבמאי יכל להרים אותו לרמות הרבה יותר גבוהות...סופו קצת מאכזב ויצאנו עם תחושה שזה היה יכול להסתיים אחרת.
שם: meno56גיל: 6307/05/2013 10:51:19
9/10אייקון ציון
סרט מעניין ונוגע ללב משחק נהדר של הילד אימו והבחור שחי עם אימו הסוף קצת מאכזב
קישורים
חץ חיים טובים יותר (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט