בית ספר למפלצות ביקורת סרט

Monsters University Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "בית ספר למפלצות":
"סרט מצחיק לעיתים אפילו מבריק מספק המון רגעים מבדרים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Monsters University
דיבוב בילי קריסטל, ג'ון גודמן, סטיב בושמי במאי/ת דן סקנלון  
אנימציה
ביקורת סרט לבית ספר למפלצות מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"בעיקר מצחיק"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע71.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די23.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בשנים האחרונות ישנן המון תלונות כלפי אולפני פיקסאר. ההצטרפות שלהם לאולפני דיסני, התמסרות מוחלטת למכונה התאגידית ההוליוודית. טענו נגד ההתמסחרות עם סרטי ההמשך המיוצרים על ידם ללהיטים הקלאסיים, על כך שהקסם אבד עם "מכוניות 2" האיום ו"אמיצה" הצפוי. אפשר גם לבוא בטענות לסרט המדובר הרי מדובר בפריקוול לאחד הלהיטים הגדולים ביותר של האולפנים: "מפלצות בע"מ". אבל האמת צריכה להאמר - "בית ספר למפלצות" הוא סרט מצחיק לעיתים אפילו מבריק, שמספק לקהל הצופים המון רגעים מבדרים וכסרט קיץ משפחתי הוא מספק את הסחורה במלואה.עלילת "בית ספר למפלצות" מתארת את המפגש בין מייק ווזובסקי לג'יימס פ. סאליבן בצעירותם. החלום של מייק, מפלצת קטנה וירוקה בעלת עין אחת, הוא להיות מפחידן מקצועי - להכנס לחדרי שינה של ילדים ולהפחיד אותם עד אימה. הבעיה המרכזית של מייק היא שהוא ממש לא מפחיד, להפך - הוא חמוד, אפילו מתוק. ג'יימס פ. סאליבן אולי נראה מפחיד, ויודע לשאוג ולהקפיץ את הסובבים אותו אבל המפלצת בעלת השערות הכחולות והנקודות הסגולות היא בעלת אגו גדול ומסרבת להשקיע בלימודים ולהקשיב לסובבים אותה.
שני הפכים גמורים שיתחילו כאויבים ויסיימו כחברים הכי טובים. בדרך הם יצטרכו לשתף פעולה, וילמדו שלעיתים צריך למצוא דרכים ריאליסטיות יותר להגשים את החלומות. הם יבינו שלכל יצור על פני הפלנטה יש היתרונות וחסרונות. אחד נראה מפחיד והשני יש לו מוח שהוא יכול להשתמש בו כדי להפחיד. יש כמה מסרים מעניינים ולא שגרתיים בסרט האנימציה המדובר, כולל הומור בוגר שרק הורים יוכלו להנות ממנו והזאטוטים כלל לא יבינו.מייק המדובב גם הפעם על ידי הקומיקאי בילי קריסטל, הוא היורם הנצחי. דמות מרובעת לחלוטין: התלמיד המצטיין שאף פעם לא יהיה פופולרי. כדי להוכיח למנהלת המחלקה להפחדות (הלן מירן נכנסת לנעליה של מגי סמית') באוניברסיטת המפלצות שהוא עומד בתנאים הנדרשים הוא מאגד סביבו קבוצת לוזרים אמיתית והם מצטרפים לתחרות ההפחדות השנתית. אליהם מצטרף סאליבן (ג'ון גודמן) שנזרק גם כן מקורס ההפחדות. כמו כל סרטי הקולג' בהם יש קבוצת מרובעים שיוצאים למאבק על שמם ובעיקר להוכיח את מיניותם גם כאן הגיבורים יוצאים למאבק זהה.
"בית ספר למפלצות" בהחלט לא יופיע ברשימת הסרטים הטובים ביותר של אולפני פיקסאר-דיסני, אבל הוא אחד מסרטי האנימציה המוצלחים של השנה החולפת. לעומת מוצרי אנימציה שונים המציפים את בתי הקולנוע מדובר בסרט בוגר שאינו מבייש את הצופה הצעיר ובהחלט לא את הצופה הבוגר. הוא מצחיק, יש בו הומור חתרני ואנטי ממסדי באופן בוטה, במיוחד בחלקו השני של הסרט. הסרט מצליח לא רק להעביר מסרים על קבלת השונה והאחר אלא אף חותר נגד החלום האמריקאי ובדרכו הייחודית טוען: לא כל חלומות הילדות שלכם יכולים להתגשם, אבל אם תגלו במה אתם טובים באמת, אולי תוכלו למצוא חלומות חדשים ולהגשים אותם במקום.
בית ספר למפלצות - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: הודיהגיל: 1829/09/2015 22:03:26
10/10אייקון ציון
עוד סרט טוב ומשפחתי מבית היוצרים של פיקסר. שווה צפייה
שם: דניאל-דרגיל: 3013/03/2014 11:59:23
9/10אייקון ציון
צפינו כמשפחה בסרט ומאוד נהנינו , בן 5 ובת 2.5 לא רצו לקום מהספה, וגם אנחנו המבוגרים התבאסנו כשהסתיים. סרט חמוד קליל מצחיק, מתאים לכל המשפחה.
שם: Jason Stathamגיל: 2309/03/2014 00:15:17
9/10אייקון ציון
צפוי נושא עמו את מיטב קלישאות המקובלות בסרטי ילדים אך הוא גם סרט מצחיק מהנה.9 בסולם statham.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי אנימציה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט