ריאליטי ביקורת סרט

Reality Movie Review

תמונת כתבסביון איינשטיין על "ריאליטי":
"ביקורת ישנה על חברה חדשה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Reality
משחק אניילו ארנה, לורדנה סימולי, ננדו פאונה, גרציאלה מרינה במאי/ת מתאו גארונה  
דרמה
ביקורת סרט לריאליטי מאת סביון איינשטיין | מבקרת
ציון המבקר
"לא אמין"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע50.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די30.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות20.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הסלידה מתוכניות ריאליטי והכוכבות הזולה שהן מביאות עמן, היא דיון חברתי מוכר ומתפתח בעולם המערבי, לרבות ישראל. התרחבות רצועות השידור המוקדשות לריאליטי וההגדרה המחודשת למונח 'שפל', מטרידות ומציבות אותנו בפני אתגרים חברתיים ואישיים חדשים בכל הנוגע להגדרה עצמית, אהבה עצמית, תחושת מימוש והוספת שלבים תחתונים בסולם הערכים. "ריאליטי" יוצא למתקפה מבורכת עמוס כוונות טובות, אך הרצון להאכיל בכוח את צופיו בכף גדושת מסר, הופך אותו למסע מתיש ונטול אמירה יוצאת דופן.לוצ'יאנו (אניילו ארנה) הוא מוכר דגים מקסים הגר בנאפולי. נשוי עם שלושה ילדים, לוצ'יאנו הוא לבה הפועם של המשפחה; מפרנס, מצחיק, עושה חיקויים וסוחף בדבקות שלו בכל משימה. כאשר מגיע צוות ההפקה של "האח הגדול" לערוך אודישנים בנאפולי, האפשרות שאולי יתקבל לתוכנית ויהפוך סלבריטי ומיליונר בן לילה, מסחררת אותו עד לאיבוד דעת. האופי הכובש של לוצ'יאנו הופך אותו לאהוד ואהוב עם הסצינה הראשונה ואנחנו רוצים שיצליח. הבעיה היא שהדמות שלו כה חזקה, מחוברת למציאות ומלאת חוכמת חיים שאנו מתקשים להאמין שהוא בכזאת קלות ייסחף אחר חלום כה שטחי ואשלייתי.
מתאו גארונה ("גומורה") בונה את מסע ההידרדרות הנפשית של לוצ'יאנו עם הומור ועצב. הוא מתחיל עם רגעי הזיה משעשעים וכאשר החרפתם מסתמנת כבלתי נמנעת, הם הופכים טרגיים. הבעיה היא שגארונה התעלם לחלוטין מהפיזיות של לוצ'יאנו כאילו הייתה מנותקת מהנפש. חרף האסקלציה במצבו הנפשי, לוצ'יאנו נותר בריא, שרירי ומלא חיים כפי שהתחיל. איבוד דעת לא יכול להיות מנותק מהגוף, זה הופך את התהליך למלאכותי ולא אמין. ייתכן וגארונה רצה להשאיר את לוצ'יאנו נעים למראה ומקסים כדי שלא נאבד אמפתיה וסימפתיה, אך זה פגע באמינות של הדמות והפך רגעים רבים של אי שפיות למגוחכים.האיטלקיות והצילום הם שני הדובדבנים שבקצפת החמוצה. סיקוונס הפתיחה של "ריאליטי" הוא אחד היפים והצבעוניים שנראו על המסך - שוט אחד ארוך מלווה כרכרה מצועצעת עם שני סוסים לאורך רחובות נאפולי, מוביל אותנו לגן אירועים פומפוזי ושתי חתונות הנערכות במקביל; הראשונה עם כסף להפרחת יונים והשנייה, עם משפחה שמנמנה ומכוערת בלבוש גרוטסקי. סצינות מצחיקות של ריקודים עם נשים איטלקיות שופעות לצלילי מוסיקה איטלקית ונדמה שחסרה רק צלחת של ספגטי עם כדורי בשר להשלמת הפנטזיה. לאורך כל הסרט, המשפחתיות והקסם האיטלקיים מצילים סצינות רבות מפרוזאיות בעזרתן של דמויות ססגוניות ומציצנות שכונתית.
ב-1998 "המופע של טרומן" הביא למסך את הגירסא המפחידה והקיצונית של המושג 'ריאליטי' ובמקום מסוים, הקדים את זמנו. ראה את הנולד. יותר מעשור ואלפי פרקי ריאליטי אחרי, אנחנו חרדים וחכמים יותר (או אולי טיפשים יותר...) אל מול ז'אנר הריאליטי שהפך מגיפה במסך הקטן. חבל שגארונה לא מצא אמירה חזקה ומקורית יותר על ההתמכרות לפרסום בן לילה, ללא צורך בכל כישרון, מאשר שזו לא בריאה לנפש.
ריאליטי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: גילגיל: 4324/09/2013 16:37:39
9/10אייקון ציון
יצירת מופת על מציאות עצובה בה עלובי החיים נאחזים,מתפתים ומתמסרים לגועל שנקרא האח הגדול. הסרט היה יכול להיות מצולם בנתניה ואף אחד לא היה מרגיש את ההבדל. חובה לכל חובבי הריאליטי שמשחית את נפש האדם!
שם: אורגיל: 5326/08/2013 18:44:27
8/10אייקון ציון
צריך קצת רקע בפסיכולוגיה ובמנטאליות האיטלקית, אז אפשר להעריך את הרגישות של הסיפור והגיבור. צילומים נהדרים, שחקנים טובים, ושילוב מצחיק של החיים המודרניים (האח הגדול) עם הכפר הנידח בנאפולי שנתקע אי שם בתחילת המאה הקודמת....
שם: מיריגיל: 6214/08/2013 11:45:45
9/10אייקון ציון
סרט עשוי היטב! מהסרטים שמשאירים לצופה הרבה מקום וסיבה למחשבה הרבה אחרי שאתה יוצא מאולם הקולנוע.
קישורים
חץ ריאליטי (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט