העולם על פי דנקן ביקורת סרט

The Way, Way Back Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "העולם על פי דנקן":
"סרט חביב לימי הקיץ החמים עם שחקנים טובים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Way, Way Back
משחק סטיב קארל, אנסופיה רוב, סאם רוקוול, מאיה רודולף, טוני קולט, אמנדה פיט, אליסון ג'ני במאי/ת נאט פקסון, ג'ים ראש  
דרמה
ביקורת סרט להעולם על פי דנקן מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"מגניב וזהו"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע56.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די35.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות8.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בשנת 1971 ביים רוברט מליגן את הסרט המרגש "הקיץ של 42 " המספר על אהבה ראשונה בחופשת קיץ בחופים המלבבים של ניו אינגלנד. מאז עברו הרבה קיצים אבל התמה של "תראו מה קרה לי בחופשת הקיץ" נשארה פופולארית בקולנוע ההוליוודי (וגם הישראלי-ראה סרטו של אבי נשר "פעם הייתי"). הרעיון המרכזי העומד בבסיסם של סרטים אלו הוא שבעולם המופלא והמנותק מהיקום שנקרא "חופשה" יחווה הגיבור אירועים מכוננים, כאלו שישנו אותו ויעצבו מחדש את אישיותו-כשהחופשה תסתיים הכול ישתנה.נשמע פשטני, נשמע הזוי ובכל זאת את הרעיון הזה מוכרים לנו שוב ושוב וזה עובד-ולראיה הסרט "העולם על פי דנקן" (כי איך תתרגמו את שמו המקורי של הסרט "דה ווי ווי בק"?). דנקן בן ה-14 (גיל ההתבגרות ,זמן מצוין להיוולד נחדש ובטח בקיץ) הוא ילד מאותגר חברתית היוצא עם אמו הגרושה, בן הזוג המעצבן ובתו הלא פחות מעצבנת לחופשת קיץ בניו אינגלנד.
בבית הקיט דנקן משתעמם למוות ורק השכנה הבלונדינית בבית ממול (שלגמרי במקרה גם חיה בריחוק מאביה) עושה לו עיניים. ברגע נמהר אחד ברוב ייאושו מגיע דנקן לפארק המים המקומי ובדרך פלא אף הופך לעובד במקום. דנקן הילד המבולבל ילמד ממפעילי הפארק הסופר מגניבים (שיודעים להצחיק בדיוק ברגע הנכון) שבעצם הוא שווה הרבה מעבר לחוסר ההערכה שרוחשים לו בני משפחתו- אם מקס הזועם נולד מחדש במדבר האוסטרלי, דנקן עושה זו בפארק המים השכונתי.בדרך להפיכתו מסופר חנון לסופר cool יגלה דנקן פרטים מפתיעים על אביו החורג ויראה בסבלה של אימו. פס הקול ימלא את לב הצופה בשירים מגניבים הרבה מדורות יאירו את שמי החוף של ניו אינגלנד ודנקן אפילו ינסה לרקוד ברייקדאנס.
צמד הבימאים/תסריטאים/שחקנים נאט פקסון וג'ים ראש (שאף ליהקו את עצמם לסרט בתפקידי משנה משעשעים) חולקים אוסקר על התסריט ל"יורשים" מנווטים כאן סירה בלי ידיו האמונות של הבמאי אלכסנדר פיין והתוצאה חיננית, מגניבה אבל גם עמוסה קלישאות לעייפה ואינה מצליחהליצור אצל הצופה תחושה של הזדהות עם אף אחת מהדמויות. סרט המתיימר לומר משהו על החיים אינו יכול להסתפק בסצנות שיכולות להתרחש רק בקולנוע (למשל הסצנה שבה דנקן לומד לרקוד היפ הופ-סצנה משעשעת אך מופרכת לחלוטין).בקאסט המרשים ניתן למצוא את טוני קולט, סטיב קארל ,אליסון ג'ני ,מאיה רודולף ואמנדה פיט כולם עושים תפקידים טובים אך שגרתיים ונדמה שהגיעו רק כדי לפרגן לחברים ולהרוויח עוד כמה דולרים זעומים. רק סם רוקוול כעובד בטלן בפארק המים גונב את ההצגה ומצליח להצחיק וגם ליאם ג'יימס כדנקן משכנע במידה. השניים מרימים קמעה את רמת הסרט.
העולם על פי דנקן - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: מור רזגיל: 1219/12/2015 18:57:24
7/10אייקון ציון
סרט נחמד מאוד שכיף להעביר איתו ת''זמן !!! השחקנים מעולים, הצילום נחמד, הפס-קול מושלם, הדיאלוגים טובים והבדיחות משעשעות מאוד אבל התסריט והעלילה צפויים וקלישאתיים.
שם: דב ישראליגיל: 3806/08/2014 20:04:27
6/10אייקון ציון
The Way Way Back בן מתבגר נאלץ לבלות את חופשת הקיץ עם אמא, החבר החדש שלה והבת שלו, הוא מוצא מפלט בידידות עם מנהל פארק המים...דרמה סבירה לא מעבר, יחסי הורים ילדים בצורה חפיפית, לא ממש הצחיק אותי חוץ מקטעים בודדים ממש, סה"כ ממש לא התלהבתי.
שם: anipoגיל: 4209/07/2014 21:50:21
5/10אייקון ציון
הרגע הכי טוב בסרט היה כשהוא הסתיים. משעמם ומלא בדיאלוגים סתמיים. תחילת הסרט דווקא יצר ציפיות אבל ההמשך לא קיים, בקיצור סרט מאכזב.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט