וויפלאש ביקורת סרט

Whiplash Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "וויפלאש":
"שכרון חושים קולנועי טוטאלי עם סצנת סיום שהיא בית ספר לקולנוע"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Whiplash
משחק מיילס טלר, ג'יי.קיי. סימונס, פול רייזר במאי/ת דמיין צ'אזל  
דרמה
ביקורת סרט לוויפלאש מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"קצבי ומסחרר"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע71.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די23.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סרטו של דמיין צ'אזל החזיר אותי בפלאשבק מטלטל 20 שנה אחורה, לימי כסטודנט לתסריטאות שבהם היו מורים שהערצתי ובאותו הזמן פחדתי מהם. המורים שדרשו מאתנו שלמות, שלא היו מוכנים לפשרות, שרצו שכל פסיק, כל אות, כל מילה תהיה מושלמת. אנחנו היינו מוקסמים מהכוח הממגנט ומהכריזמה שלהם ולפעמים לא ידענו להבדיל בין רצון כן לעזור לנו או קנאת יוצרים ואפילו לעיתים סתם הנאה סדיסטית לפגוע בנו הסטודנטים הבינוניים בעיניהם."וויפלאש" לוקח את אותה הערצה ורתיעה צעד אחד קדימה ומתמקד בסיפורו של אנדרו, סטודנט שנה ראשונה בבית ספר למוסיקה בניו יורק. הוא חולם להיות מתופף הג'ז הטוב ביותר. כל מה שהוא עושה זה להקשיב למוסיקאים הטובים ביותר, לתופף שעות ולהקדיש את כל כולו לאומנות שהוא כל כך אוהב. כל זאת כדי לרצות את המורה שלו למוסיקה, פלטשר, שאינו עושה לו הנחות ומעביר אותו משטר לימודים או יותר נכון סדרת עינויים מפרכת שהגבול הדק בין התעללות לשיטת לימודים מקובלת הולכת ונעלמת. פלטשר גורם לאנדרו להתרחק מאביו, מבת זוגו הטרייה, ואף להאמין שעדיף להיות גאון מוסיקלי ולמות צעיר.
"וויפלאש", יצירתו הווירטואוזית של הנק לוי שעל שמה נקרא הסרט, היא מראה למערכת היחסים הסוערת בין המחנך לתלמיד, הנמצאים כמעט תמיד לכודים יחד בחדר החזרות במאבק תמידי לשאוף למצוינות מוסיקלית. דווקא הצמצום בדמויות ולוקיישנים הופכים את היצירה הקולנועית הזאת לאינטימית ומעניק לה את הצד האינטנסיבי ונטול הפשרות. צ'אזל בעל חזון קולנועי מרשים אבל אין ספק, בלי צמד השחקנים הראשיים, סרט הביכורים המרשים הזה לא היה זוכה בכל הפרסים והשבחים המוענקים לו. מיילס טיילר הצעיר התגלה בדרמה "מחילת הארנב" לצידה של ניקול קידמן ומאז משתתף בשלל סרטי נעורים וקומדיות הוליוודיות. אחד מהם זיכה אותו בשלל שבחים בפסטיבל סאנדנס 2013 Spectacular Now בו הוא מגלם נער אלכוהוליסט. הוא גם השתתף בלהיט "מפוצלים" ולאחרונה בראיון חשף שהוא לקח את התפקיד רק כדי להשתתף בלהיט הוליוודי. טיילר שמנסה להוכיח את כוחו לא רק כשחקן קומדיות נעורים אלא גם כשחקן איכותי עושה את המיטב אבל הוא עדיין שחקן בעל נוכחות חיוורת למדי. לעומתו ג'יי. קיי סימונס הותיק הוא חיית תיאטרון, טלוויזיה וקולנוע ותיקה.
הפנים של ג'יי. קיי. סימונס מוכרות למרביתכם משלל תפקידי משנה בסרטי קולנוע רבים כגון: "ספיידרמן", "להרוג את הליידי" ו"לקרוא ולשרוף" של האחים כהן, "ג'ונו", "תודה שעישנתם" ו"תלוי באוויר" של ג'ייסון רייטמן. הוא זכור בעיקר מתפקידו הבלתי נשכח בסדרת המופת הטלוויזיונית "אוז" כמנהיג הניאו-נאצים בכלא המסוכן ביותר בארה"ב. סימונס שבדרך כלל לא זוכה לתפקידים ראשיים בסרטים ובעיקר נמצא על המסך כעזר כנגד היה מודע לגודל ההזדמנות והוא פשוט גונב את ההצגה. ההופעה של סימונס מחשמלת ובהוליווד שאוהבת מאוד את השחקן המופלא הזה כבר מדברים על מועמדות לאוסקר והימורים על זכייה.אפשר לציין לטובה גם שני שחקני משנה שעושים עבודה צנועה וטובה. פול רייזר נהדר כאביו של אנדרו שאיננו מצליח להבין מדוע הבן שלו מסכים שהמרצה יתעלל בו. לעומתו מליסה בנואי כבת זוגו של אנדרו פשוט מקסימה. היא מגלמת את החברה שנזרקת לטובת חלומות התהילה והשלמות המוסיקלית שאנדרו שואף אליהם. מילה טובה גם לצילום המעולה של שרון מאיר הישראלי, שזוכה להצלחה מסחררת בארה"ב."וויפלאש", זוכה הפרס הגדול של חבר השופטים ופרס חביב הקהל פסטיבל סאנדנס 2014, הוא יצירה קולנועית עם אנרגיות שאינן נגמרות. מדובר בסרט שאיננו מרפה לכל אורך 106 הדקות שלו. הסרט הזה מטלטל, מצחיק, מסעיר, מותח, עוצר נשימה, ויש לו עוצמות אדירות שמזמן לא נראו בשום דרמה אמריקאית עכשווית. יש לו פסקול מוסיקלי מעורר חושים. הסיקוונס שנועל אותו עמוס באדרנלין וישאיר אתכם ללא אוויר לנשימה. בסופו תרצו לעמוד ולמחוא כפיים. בהחלט מדובר בניצחון לבמאי צעיר שזהו סרטו הראשון.
וויפלאש - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: תומר רפאליגיל: 1622/03/2020 13:46:18
9/10אייקון ציון
סררט ממש טוב, מיילס טלר וגיי קיי סימונס מעולים, והכימיה ביניהם היא מה שעושה את הסרט, דמותו של המורה למוזיקה הקשוח והפסיכופט יכולה לזעזע אבל גם להרשים, ונורא קל להתחבר לשני הדמויות, גם של המורה וגם של התלמיד, המוזיקה בהחלט עומדת בציפיות כשמדובר בסרט מוזיקלי
שם: שיגיל: 2309/03/2019 22:38:17
10/10אייקון ציון
מהפעם הראשונה שראיתי את הסרט הפנטסטי הזה, לפני 3 שנים בערך, אני מאמין שראיתי אותו כבר עוד 5-6 פעמים. סרט דרמה פשוט מדהים, עם דמויות מעולות הודות למשחק מעולה של השחקנים ותסריט מעולה. למרות שהדמויות בסרט עוסקות במוזיקת ג''אז - מוזיקה שרובנו פחות אוהבים, עדיין הסרט מצליח כל כך לרתק. 10/10 ללא צל של ספק.
שם: ברגיל: 2201/01/2018 17:33:05
10/10אייקון ציון
מעטים הסרטים שאני יכולה לצפות בהם שוב ושוב ושוב.. זה אחד מהם. אין מה להוסיף. משחק מצוין ומשובח, בימוי יוצא מן הכלל, סאונד מטורף עם מוזיקת רקע גאונית. צילום מעולה. זוהי יצירת מופת שכל אחד חייב לראות. סרט מצוין
קישורים
חץ וויפלאש (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט