52 ימי שלישי ביקורת סרט

52 Tuesdays Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "52 ימי שלישי":
"סרט קטן גדול שמצליח לרגש"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר 52 Tuesdays
משחק טילדה קובאם-הרווי, דל הרברט-ג'יין במאי/ת סופי הייד  
דרמה
ביקורת סרט ל52 ימי שלישי מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"פשוט מקסים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע77.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די16.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
יש כמה כללי בסיס בעולם הקולנוע: מצלמים סרט במשך תקופה של שבועות עד חודשים, אורזים את הציוד וממשיכים הלאה. אולם יש יוצרים ששואפים להרחיב את גבולות המעטפת הזו ולנסות לשבור את המוסכמות הקולנועיים. ריצ'רד לינקלייטר צילם במשך 12 שנים את סרטו "התבגרות" ,רוג'ר קורמן התמחה בלצלם סרט ביום וחצי ופארק צ'ן ווק צילם בכלל את כל סרטו "דייג בלילה" באייפון שלו.הבימאית האוסטרלית סופי הייד החליטה גם היא לשנות את כללי המשחק וצילמה את סרטה ,52 ימי שלישי, במשך שנה שלמה בכל יום שלישי בשבוע כשצוות השחקנים מקבל את התסריט ליום הצילומים רק ביום שלפני כן. האם מדובר בגימיק או שיש להחלטתה של הייד גם ערך מוסף?
על פניו הסרט עוסק בג'יימס, אם גרושה מאדלאייד שמחליטה כי היא רוצה להפוך לגבר. בשל החשש מהמסע הארוך שג'יימס אמור לעבור היא מודיעה לביתה המתבגרת בילי כי עדיף שבמשך השנה הקרובה ייפרדו דרכיהן ובילי תעבור לגור אצל אביה. ג'יימס מציע שהוא וביילי יפגשו אחת לשבוע בימי, שלישי כדי לשמור על קשר.ג'יימס יוצא למסע לשינוי מיניותו הכרוך בניתוחים וזריקות למיניהן. מי שעדיין לא ראה סרט או שניים על טרנסג'נדרס יעבור מסע דידקטי במקצת שבו ג'יימס טס לסן פרנסיסקו ויוצר סרט תיעודי בו הוא משוחח עם עוד טרנסג'נדרס נשים שהפכו לגברים על עולמם.
אולם ההפתעה של הסרט ומה שלחלוטין מגיע משום מקום הוא סיפורה של בילי הבת המתבגרת שתיאור התבגרותה הוא מהרגישים והמרגשים שראיתי בקולנוע מזה זמן רב. טילדה קובהם הרווי (שדומה דמיון חשוד לקלייר דיינס בצעירותה) מגלמת בכישרון רב מתבגרת שבגיל 16 יוצאת למסע לגילוי מיניותה וגם רוצה קצת אהבה. בעזרת ידיד וידידה כשהיא מצוידת במסרטה חוקרת ביילי בסקרנות וחינניות את גיל הטיפש עשרה, מבלה במועדוני חשפנות וכמעט נזרקת מבית הספר.השבועות שחולפים (שבחלקם מצולמות שניות ספורות) מדגישות התהליך שעוברות האם והבת ,שתיהן משתנות ,שתיהן מעוניינות בקבלה על ידי החברה ושתיהן מחפשות את עצמן. תספורות משתנות, זקנים גדלים ונעלמים והבימאית מאותת לנו כי שינויים גדולים ככל שיהיו מורכבים מרגעים קטנים שכולם יחד מצטרפים לשנה אחת גדושה ומלאה רגש.52 ימי שלישי - הוא הוכחה נוספת כי הקולנוע העצמאי והלא מסחרי הוא זה שמנסה לפרוץ גבולות ולשנות מסגרות. סרט שונה ומאתגר, סרט שכיף להיתקל בכמותו על המסך הגדול וזה לא קורה לעיתים קרובות.
52 ימי שלישי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איתיגיל: 4506/01/2015 03:54:25
4/10אייקון ציון
הסרט, שמציג סיפור-מציאות לא שגרתי, יכול היה להיות דרמה אנושית יפה, אך היה מעין נראטיב עובדתי-התרחשותי, כשהיבטים רגשיים-אנושיים לא הוצגו בצורה יסודית.
שם: אביגיל: 4115/11/2014 13:23:19
8/10אייקון ציון
סרט מקסים . בהתחלה קצת איטי. אבל מתפתח ומעניין. עשוי יפה ואהבתי את הרעיון שעלפיו בנוי התסריט. ( צולם בימי שלישי) מסתבר שלא רק מי שעובר תהליך ושנוי גדול בחיים מושפע מכל מה שקורה. גם הסביבה צריכה לדעת איך להתמודד. בהחלט סרט טוב
שם: ערןגיל: 2410/11/2014 12:05:05
7/10אייקון ציון
ייוחדי, מעניין, משחק מעולה אבל... למרות המחמאות, משהו היה חסר לי. קצת יותר עומק בדמויות המשנה (לדוגמא הדוד, האבא, החבר) היו יכולים להוסיף מאוד למתח שנבנה, שלמעשה התבסס נטו על השחקנית הראשית. סרט מעולה עם שחקנית מדהימה לקהל מסוים מאוד.
קישורים
חץ 52 ימי שלישי (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט