הנוקמים: עידן אולטרון ביקורת סרט

The Avengers 2 Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "הנוקמים: עידן אולטרון":
"מוצר קולנועי מבדר ומשעשע שלא ייחרת בזיכרון"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Avengers 2
משחק ג'רמי רנר, רוברט דאוני ג'וניור, כריס המסוורת', סקרלט ג'והנסון, סמואל ל. ג'קסון, כריס אוונס, מארק רופאלו, ג'יימס ספיידר, פול בטאני במאי/ת ג'וס ווידון  
מדע בדיוני
ביקורת סרט להנוקמים: עידן אולטרון מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"נטול שיא"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע88.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די9.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות1.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"הנוקמים: עידן אולטרון" יהיה סרטו האחרון של ג'וס ווידון כבמאי הסדרה ויש סיבה טובה לכך - הסרט הנוכחי אמנם כיפי ומבדר, אבל אין בו רגע אחד שייחרט בזיכרון. כמוצר על סך חלקיו הוא ראוי לחלוטין; 141 דקות עשויות היטב, יש בו קטעי אקשן מכובדים, קצת יותר מדי ברברת מעייפת בשביל הדרמה וגם הומור גיקי אבל התסריט של ווידון פשוט לא לוקח סיכון ורחוק מלהפתיע.נראה שגם אולפני "מארוול" הסיקו את המסקנות הנכונות. ווידון הוא במאי סרטי הגיקים המושלם אבל "הנוקמים" חייב להיות הרבה יותר מזה. הסרטים האלה צריכים להיות הרבה יותר מרשימים, מסעירים, דרמטיים, שיהיו בהן סצנות בלתי נשכחות, שיהיו להם תסריטים עם משפטים מבריקים, שהרעים יהיו באמת איומים ויהפכו לאייקונים והדמויות הטובות החדשות יגנבו את ההצגה מהוותיקים. אם יש משפט שאולפני מארוול לא היו רוצים שיכתבו על סרט כמו "הנוקמים: עידן אולטרון" הוא "שהתוצאה חביבה". התוצאה צריכה להיות מגניבה, מסעירה ובעיקר רוויה בסיטואציות בלתי נשכחות.
נראה שווידון התלהב מהשיר הקלאסי I've got no strings מסרט האנימציה הקלאסי של דיסני, "פינוקיו" ושילב את ציטוטיו ושלל אדפטציות מוסיקליות לאורך הסרט. זאת אולי הבעיה המרכזית של "הנוקמים: עידן אולטרון". הסרט הזה מרגיש כמו אולטרון עצמו: התוצאה יצאה מכלל שליטה והפכה למה שהיא לא הייתה צריכה להיות. "אולטרון" יציר כפיו של טוני סטארק היה צריך להיות מגן האנושות, אבל במקום זאת הוא מעוניין להשמיד אותה כי לדעתו בני האנוש אינם ראויים לחיות. "אולטרון" כמו בסרטי "שליחות קטלנית" מעביר מסר טכנופובי הוליוודי מיושן ושגרתי בלי טיפה אחת של תחכום.אחרי שהם התאחדו בסרט הראשון עכשיו "הנוקמים" פועלים יחד נגד שלל נבלים מסוכנים אבל הכל משתבש כאשר טוני סטארק/איירון מן (רוברט דאוני ג'וניור) מנסה להתניע תכנית של שמירת שלום ובמקום זאת צצה לה הסכנה הגדולה ביותר של האנושות. קפטן אמריקה (כריס אוונס), ת'ור (כריס המסוורת'), הענק הירוק (מארק רופאלו), האלמנה השחורה (סקרלט ג'והנסון) והוקאיי (ג'רמי רנר) עומדים שוב פעם למבחן האולטימטיבי כשגורלו של כדור הארץ עומד על כף המאזניים.
ג'יימס ספיידר, שהתגלה לפני כשנה כרשע מושלם בסדרה "הרשימה השחורה", מדבב את דמותו של אולטרון והוא עושה זאת היטב. יש עוד שתי דמויות מסתוריות חדשות: וונדה מקסימוב (אליזבת אולסן) ופייטרו מקסימוב (אהרון טיילור-ג'ונסון), צמד תאומים בעלי כוחות על המוכרים בשמות הבמה סקרלט וויץ' וקוויקסילבר. בהתאם למסורת ההוליוודית הדמויות הסלאביות זוכות להיות מגולמות על ידי שחקנית אמריקאית ושחקן בריטי במבטא מגוחך. כמו בסרטים הקודמים גם להם יש איזשהו תסביך עם איירון מן, אבל הם עתידים לגלות שלפעמים תוצאותיה של נקמה יכולות להיות מאוד הרסניות. ויש גם את ג'רוויס האינטליגנציה האנושית המשרתת את סטארק שזוכה סוף כל סוף לגוף משל עצמה."הנוקמים: עידן האולטרון" היה אמור להיות אפוס קולנועי יוצא דופן, הרפתקה גלובלית חוצת גבולות, אבל הוא לא. הוא כן מוצר צריכה מבדר, עשוי בצורה אינטליגנטית ואלגנטית כי ווידון, האיש שעומד מאחורי הסרט המדובר, הוא באמת כזה. חוץ מכמה רגעים דרמטיים בודדים שנמתחים מעבר לצורך, הסרט זורם במהירות לאורך כל 141 הדקות שלו. כמו בסרט הראשון בסדרה גם הפעם התלת מימד מיותר ולא מוסיף דבר. נקווה שהסרטים הבאים יהיו בוגרים יותר, מתוחכמים יותר, נועזים יותר, שיזכירו ברוחם את "קפטן אמריקה: חייל החורף" ופחות את סרטי "ת'ור".
הנוקמים: עידן אולטרון - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אופירגיל: 1713/09/2019 12:38:28
8/10אייקון ציון
הסרט הכי פחות טוב בסדרת סרטי "הנוקמים", אבל עדיין סרט לא רע בכלל. האקשן טוב, המשחק טוב, כמעט הכל טוב. ג''וס וידון הוא במאי מאוד מוצלח ואולטרון לא רע כנבל. אולי לא טוב כמו לוקי אך עדיין נבל מצוין.
שם: natan7002גיל: 2220/06/2018 11:39:02
10/10אייקון ציון
סרט ממש טוב כמו כל סרט של מרוול
שם: שמסגיל: 1512/03/2016 00:49:25
10/10אייקון ציון
הסרט צבעוני מצחיק כתוב טוב ומלא אקשן. סרט משחרר שלא צריך להפעיל בשבילו את המוח
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מדע בדיוני
זמן Old 2021
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט