פודינג אירופאי ביקורת סרט

European Pudding Movie Review

תמונת כתביגאל קולוף על "פודינג אירופאי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר European Pudding
משחק רומיין דוריס, ג'ודית גודרש, אודרי טאטו, ססיל דה פראנס במאי/ת סדריק קלפיש  
דרמה
ביקורת סרט לפודינג אירופאי מאת יגאל קולוף | מבקר
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע25.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די50.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות25.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
במהלך הצפייה בסרט נזכרתי במשלחת סטודנטים שנכחתי בה בהולנד, ואשר הכילה כשני סטודנטים מכל ארץ, ובסך הכל כ- 30 סטודנטים מארבע עשרה ארצות שונות. החוויה התרבותית של מפגש עם תרבויות ואנשים כה שונים הייתה כזו שלא אוכל לשכוח כל ימי חיי, וככזו הנה חוויה הנחרתת והננצרת היטב בלבי. לכל מי שחווה חוויה דומה של טיול לימודים או טיול חברתי ארוך בחו"ל, אין לי ספק שהסרט הזה ידבר ויקסם, שכן, כפי שאומר הגיבור לנו - גם אם עברתם חוויות לא נעימות, הרי שאם אלו התרחשו במקום אחר בעולם, איכשהו הן הופכות להיות לזיכרונות נעימים ולסיפורים יפים, אשר הנכם מתגעגעים אליהם ממרחק שנים.הסרט הנו על סטודנט צרפתי ושמו קסבייר (רומיין דוריס), המחליט, בעצת אביו וחברו איש העסקים, לנסוע ללמוד שנה בספרד, על מנת לאייש תפקיד בכיר שיבסס אותו לכשיחזור לצרפת. הוא עוזב את חברתו מרטין (אודרי טוטו) ונוסע לברצלונה, ערש התרבות הארכיטקטונית של גאודי, שם הוא חובר בשכירות משותפת לעוד ששה סטודנטים מארצות שונות (גרמניה, דנמרק, אנגליה, בלגיה, איטליה, ספרד), מתכון בדוק לתקריות של פערי תרבויות ולקשיי חיברות. עד מהרה הוא מוצא עצמו בשלל סיטואציות מבלבלות, הגורמות לו אף להטיל בספק את אהבתו לחברתו מרטין, ואשר מזעזעות את עולמו היציב.
הסרט "פודינג אירופאי" כשמו כן הוא - נופת צופים מתוקה של רכיבים אירופאיים, הבאה לתת לצופים טעם של מקום אחר. בכך יתרונה ההתחלתי מראשית, שכן נראה כי לקהל הישראלי, כל מקום שישכיח מלבו את השגרה היומיומית האפורה הממתינה לו מחוץ לאולם הקולנוע, הוא כבר מקום קסום - אפילו אם היה מדובר בביירות.עם זאת, התסריט איננו מגובש, ומתקבלת תחושת החמצה קלה, שכן לא ברור מה רצה המשורר לומר. נראה כי הבמאי רצה להעביר מסר, אשר טבע בסבך הסיטואציות השונות אותן הוא משליך על הצופה, בבחינת "תפסת מרובה לא תפסת". הבימוי איננו חד ומהודק, ולפרקים עולות סצינות אשר ניתן היה להשאירן על רצפת חדר העריכה בנקל. גם הגימיקים הויזואליים הננקטים על ידי הבמאי בתחילת הסרט ננטשים על ידיו בהמשך, ובהחלט מתקבל רושם של בימוי בלתי אחיד ברמתו, לעיתים מבולבל.
ולמרות כל אשר אמרתי, יש בסרט איזשהו קסם המהלך על הצופים. שפע של סיטואציות חו"ליות של פער בין תרבויות, לבטים מוכרים הנחווים על ידי הגיבור, טעם של מקום אחר, דמויות ססגוניות ועלילה מעניינת משלימים את החוסרים בהם לוקה הסרט, והופכים את הצפייה בו לנעימה וחווייתית, המעוררת בצופה מייד עם סיום הסרט רצון עז לנסוע הרחק לתקופה ארוכה, ולשכוח מכל הסובב אותו. מציאות לחוד ומעשים לחוד...לסיכום: דמויות מלבבות ותסריט משעשע; בידור בטעם אירופה. 8 בסולם יגאל.
פודינג אירופאי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עודד לירןגיל: 2729/09/2003 13:15:24
9/10אייקון ציון
הסרט קליל ומהנה , סרט עם הרגשה קסומה של חו"ל . בסרט יש גם קטץ' נחמד . בהתחלה הדבר נראה כאילו אין קשר בין הסצינות השונות , ואף יש מספר סצינות שכביכול היו יכולות להישאר על "רצפת חדר העריכה" . אבל ..... יש בסרט הרבה מעבר , רמז , שימו לב ללאום של כל אחד מחברי הבית ...
שם: יאיר אורגיל: 2230/11/2002 18:00:36
10/10אייקון ציון
סרט מעולה,מצחיק,עם רעיון מקורי,ממש חוויה,סרט שצריך להכניס אותו לרשימת החובה שלכם ממליץ לכם בחום לראות אותו!
שם: זאב גלילגיל: 4013/11/2002 20:50:19
8/10אייקון ציון
סרט חמוד, צחקתי הרבה (אני רגיל להוואי הארופי) . נותן חשק לחזור לספסל הלימןדים אבל בחו"ל כי בארץ כולם לחוצים ולא יודעים לכייף
קישורים
חץ פודינג אירופאי (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט