סוויטה צרפתית ביקורת סרט

Suite Francaise Movie Review

תמונת כתבנתן ליכטר על "סוויטה צרפתית":
"מפותח בצורה שמשאירה את הצופה מרותק עד סופו"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Suite Francaise
משחק מישל וויליאמס, קריסטין סקוט תומאס, מתיאס שונארטס, מרגו רובי במאי/ת סול דיב  
דרמה
ביקורת סרט לסוויטה צרפתית מאת נתן ליכטר | מבקר וכתב קולנוע
ציון המבקר
"מעניין ומותח"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע75.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די21.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בשנים האחרונות יוצרי הקולנוע מרחבי העולם משתדלים להציג סיפורים פחות מוכרים על תקופת השואה ומלחמת העולם השנייה. בשנה שעברה הוקרן בישראל "חיים כפולים" שעסק בהשלכות ילדים שנולדו לקצינים נאצים ולנשים נורווגיות. הפעם זהו "סוויטה צרפתית".60 שנה לאחר שנרצחה בשואה, התגלה "סוויטה צרפתית", כתב היד של אירן נמירובסקי, סופרת שפעלה בשנות ה 30 ו- 40 בפריז. ביתה העזה לפתוח אותו רק במהלך שנות ה-90. בשנת 2004, למרות שכתב היד לא הושלם, הספר יצא לאור וזכה להצלחה רבה. הסרט שיוצא בימים אלו, מתמקד בנובלה השנייה מתוך הספר העוסקת בסיפור אהבה בין ברונו, קצין גרמני, ללוסיל, צעירה צרפתייה שמחכה שבעלה יחזור מהמלחמה.
סיפור האהבה מתחיל להתפתח כאשר לוסיל (מישל ויליאמס) וחמותה, מאדאם אנג'לייה (קריסטין סקוט תומאס) נאלצות לארח את ברונו בביתם אשר בעיירה הכבושה בוסי. בחלקו הראשון של הסרט, הדמות המאיימת היא לא ברונו, אלא החמות. היא שולטת ביד רמה בעסק המשפחתי ומערבת בו את לוסיל. מה שהופך את הצמד לאחד הפחות אהובים בעיירה. סקוט תומאס, כהרגלה, טובה מאוד ביצירת דמויות רעות. היא הופכת למאיימת עד כדי כך שנראה שאפילו הקצין הנאצי מתחיל לפחד ממנה.מלבד הרומן האסור, "סוויטה צרפתית", מתעסק גם בנושא נוסף - התגלות פרצופם האמיתי של האנשים בעת מלחמה. כמו כן, בעיירה בוסי, פערי המעמדות הופכים לגדולים עוד יותר בעקבות פלישת הפלוגה. קצינים אחרים, אשר מתארחים אצל תושבים אחרים, מנצלים את מעמדם לרעה. כך קורה, כאשר אחד הקצינים מנסה לכפות את אהבתו על מדלן (רות וילסון), חברתה הנשואה של לוסיל. בעלה של מדלן מבקש עזרה מלוסיל בעקבות הקשר שלה עם ברונו וכאן נוצרת עוד תסבוכת.
הצפייה ב"סוויטה צרפתית" הזכירה לי את אותן התחושות שעלו בי בזמן הצפייה בסדרה המצוינת "חניבעל". קודם כל כי מתיאס שונארטס, השחקן שמגלם ברונו, הקצין הנאצי, דומה לא רק פיזית למדס מיקלסן שמגלם את חניבעל, אלא גם שהם משחקים באופן די דומה. שניהם מפגינים בטחון עצמי גדול תוך כדי התנהלות שקטה ורגועה. שניהם בעלי קול ואינטונציה דומים. הדמויות הללו משדרות על אותן תדרים גם כי שתיהן קניבליות. חניבעל הוא קניבל בכך שהוא אוכל את פיזית את קורבנותיו ולפעמים אפילו גורם להם לאכול את עצמם. ברונו הוא מעיין קניבל שגורם ללוסיל לאכול את נפשה גם אם הוא לא מתכוון לכך ישירות."סוויטה צרפתית" בנוי בצורה חכמה. הוא מעניין, מותח ומעורר אנטגוניזם במובן הטוב של המושג. הסרט מלוהק בצורה מוצלחת כך שגם דמויות המשנה בו, כמו למשל דמותו של ראש עיריית בוסי (למברט וילסון), בנויות בצורה טובה שמוסיפה נפח לסרט. על אף שכבר נעשו אין ספור סרטים על תקופה השואה והמלחמה, "סוויטה צרפתית" מרגיש שונה ומעניין, הרבה בזכות נקודת המבט השונה שלו על המלחמה.
סוויטה צרפתית - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ליליגיל: 3013/11/2016 22:31:32
9/10אייקון ציון
מעניין ומותח
שם: anipoגיל: 4402/07/2016 10:47:58
8/10אייקון ציון
מה יש לומר, פשוט חתיכת סרט! צרפת הכבושה בזמן מלחמת העולם השניה. לוסיל היא בחורה צעירה ונאה שחיה על חמותה שהיא אישה קשה ודי אנטיפטית ,כאשר בעלה של לוסיל נמצא בחזית. כשהגרמנים משתלטים על כפרה, מגיע קצין גרמני לגור ביתם. אותו קצין הוא מזן שונה , כלומר רגיש ומוסרי ובנוסף גם כשרונו מתגלה כאשר הוא מנגן בפסנתר בבית, מה שלוכד את תשומת ליבה. אט אט מתחילים הרגשות לצוף , ומשהו מתחיל לקרות ביניהם. הם מנסים להתנתק מהמציאות הקשה והמדממת וליצור עולם נפרד רק עבור שניהם, אך המציאות טופחת על פניהם והם נדרשים להחלטות קשות ומסכנות חיים. העלילה, התפאורה, המשחק והכל בעצם מתמזגים לסרט מעולה שמקנה גם תחושה של אותנטיות. הסוף חזק ומרגש.
שם: עמיתגיל: 2413/02/2016 21:04:07
10/10אייקון ציון
מי שמתלבט אם לצפות או לא -שיצפה ! סרט מרגש מאוד
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies4מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.2
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט