אוורסט ביקורת סרט

Everest Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "אוורסט":
"אין חדש תחת השלג בז'אנר סרטי מטפסי ההרים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Everest
משחק ג'ייק ג'ילנהול, קירה נייטלי, ג'וש ברולין, סאם וורת'ינגטון במאי/ת בלטזאר קורמקור  
דרמה
ביקורת סרט לאוורסט מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"הנופים יפים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע82.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די13.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הבמאי האיסלנדי בלתזר קורמקור ("אקדח כפול") גייס צוות מרשים ומכובד של שחקנים ושחקניות לסרט אנסמבל העוסק בחבורה של מטפסי הרים. התוצאה ששמה "אוורסט" נבחרה להיות סרט הפתיחה של פסטיבל הקולנוע בוונציה, אבל הישגים אמנותיים או קולנועיים אין בסרט הזה. מדובר בסרט ז'אנר שאיננו מצליח להפתיע ובגלל המגבלות התסריטאיות שנכפות עליו – הרי הוא מבוסס על סיפור אמיתי – אפשר לנחש בקלות כבר מהסצנות הראשונות מה יעלה בגורלן של כל אחת מהדמויות.מלבד הליהוק המרשים נותר רק הישג משמעותי אחד והוא התלת מימד. "אוורסט" בחלקים ניכרים ממנו הוא חוויה ויזואלית מרהיבת עין, כלומר סרט נופים, ואין מה לעשות - הנופים המושלגים והקפואים של ההר מרשימים במיוחד. כבר מההתחלה נעשה בתלת מימד שימוש נבון המעניק למסך עומק וכאשר גיבורינו מטפסים מעלה, כך גם עולה החשש שהם יצנחו לתהום. הבעיה של הסרט מתחילה כאשר גיבורינו מתחילים להתקרב אל הפסגה ואיכשהו דווקא באותם רגעים לתלת מימד כבר אין חשיבות. כשהסרט הופך לאינטימי ומציג את ההתמודדות של הגיבורים בקור מזוויע, ללא אוויר לנשימה ותחת סערה לא צפויה, האירוע הקולנועי הופך לקטן מידות, צפוי ולא באמת מעניין.
הדבר המעצבן ביותר בסרט "אוורסט" הוא השימוש בשחקניות מעולות בתפקידים שקטנים על מידותיהן ומביכים ברמה שאינה נסלחת. מי היה מאמין שנגיע ליום שבו נצפה בשלוש שחקניות נפלאות כקיירה נייטלי, רובין רייט ואמילי ווטסון יושבות שתי הראשונות בבית והאחרונה באוהל ומחכות לטלפון מהגברים שלהן? כולן שחקניות שהיו מועמדות לאוסקרים וזכו בשלל פרסים. יש לציין שהן עושות זאת בצורה מכובדת, אבל לראות את אמילי ווטסון המוכשרת הזכורה מ"לשבור את הגלים" או את רובין רייט המבריקה מ"בית הקלפים" וגם את קיירה נייטלי, אולי אחת השחקניות הצעירות הבולטות והמוערכות ביותר בעשור האחרון, עושות תפקידים כל כך נדושים ולא מעניינים זה פשוט מביך.מי שיגיע לצפות בכוכב הקולנוע האמריקאי ג'ייק ג'ילנהול עתיד להיות מופתע ולגלות שהוא חלק מאנסמבל והתפקיד שלו פחות מרכזי ממה שאתם מקווים. ג'ייסון קלארק ("כוננות עם שחר" ו"שליחות קטלנית: ג'ניסיס") הוא הדמות המרכזית של הסרט והמצפן הרגשי שלו. הבעיה עם קלארק היא שהוא שחקן אופי נפלא אבל נטול כריזמה של כוכב ובכל הסרטים בכיכובו כולל "כוכב הקופים" האחרון שאר הקאסט היה יותר כריזמטי ומרשים ממנו. אפשר לראות את הנוכחות שלו מתנדפת כאשר הוא חולק את המסך עם ג'ילנהול, ג'ון הוקס וג'וש ברולין. שני האחרונים עושים אמנם תפקידים סטראוטיפיים אך בצורה מקצועית. עוד חלק מהקאסט המרשים הזה סם וורינגטון ("אוואטר") ומרק הנדרסון ("קולומביאנה").
העלילה מבוססת על סיפור אמיתי וטראגי שהתרחש בשנת 1996, כאשר קבוצה מקצועית וותיקה של שמונה מטפסי הרים נתקלת בסופת שלגים קטלנית. כל זאת קורה דווקא במהלך ניסיון שלהם לחזור לבסיס אחרי שכבר הגיעו אל פסגת ההר. ניסיונות החילוץ של המטפסים נכשלים בשל תנאי מזג האוויר הקשים וכל מה שנותר להם הוא להאמין שיש להם מספיק כוח נפשי ופיסי כדי להתמודד עם המצב שנקלעו אליו. תחושת הבטן שלי שהקהל הרחב יאהב את הסרט. אנשים אוהבים לצפות בסרטים על כך שהאדם הקטן מנצח את כוחות הטבע הגדולים והאכזריים, ויותר מכך כשהגיבורים נכשלים כמו ב"טיטאניק"."אוורסט" מיועד למי שראה כבר סרטי מטפסי הרים בחייו ואהב אותם ובעיקר לחובבי סרטי טבע בתלת מימד. אני מעדיף את הסרטים שלי עם פחות נופים ועם עלילה קצת יותר מורכבת ודמויות מעניינות יותר. בכל מקרה, אולפני "יוניברסל" יכולים להיות מרוצים: יש להם שובר קופות עצום נוסף השנה. הסרט כבר שבר שיאים בצפייה באיימקס בסופשבוע הראשון שלו ועם הבאזז החיובי מפה לאוזן שהוא זוכה מהקהל הרחב, הוא עתיד לעשות רווח כשהוא ייצא בתפוצה רחבה בבתי הקולנוע בארה"ב בסופשבוע השני שלו.
אוורסט - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: דניאל-דרגיל: 3526/09/2017 13:34:10
8/10אייקון ציון
סה"כ סרט יפה, משחק מעולה של השחקנים, אבל סרט ארוך מידי.
שם: mars.lגיל: 5010/08/2017 08:37:10
9/10אייקון ציון
סרט מצוין, מתקדם מעולה עלילתית ומפתיע
שם: erane1גיל: 4930/09/2016 16:58:35
8/10אייקון ציון
סרט מצויין, שחובה לראות. מבוסס על מקרה אמיתי. נע בצורה יפה בין מתח דרמה והרפתקאות, ומביא צדדים אנושיים (לא תמיד נחמדים) שךל אנשים כשהם נמצאים בעת מצוקה. עשוי נפלא מכל הבחינות.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט