מרגריט ביקורת סרט

Marguerite Movie Review

תמונת כתבנתן ליכטר על "מרגריט":
"רעיון ראוי, עלילה נמתחת"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Marguerite
משחק קת'רין פרוט, אנדרה מרקון במאי/ת קסבייה ג'יאנולי  
דרמה
ביקורת סרט למרגריט מאת נתן ליכטר | מבקר וכתב קולנוע
ציון המבקר
"לא שלם"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע66.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די16.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות16.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הפרקים שהכי אהבתי לצפות בהם ב"כוכב נולד" היו האודישנים. לצד בעלי הקולות יוצאי הדופן בלטו גם בעלי הקולות הגרועים. אלו היו אנשים שהגיעו להיבחן בלי טיפה אחת של מודעות לכך שהם מזייפים ושאין להם שמיעה מוזיקלית. ההפקה השתמשה בהם לכאורה לצורכי בידור ורייטינג ואני צפיתי בהם עם מעט רגשי אשמה ומצפון. כשהאודישנים המצחיקים האלה היו נגמרים, הייתי מאבד עניין בתכנית. לא אחת תהיתי מה יקרה אם יעבירו את אחד מאותם הזייפנים לשלבים היותר גבוהים. הסרט "מרגריט" מספק את התשובה לכך."מרגריט" הוא בעצם אודישן ארוך ומתמשך בו לאף אחד מהשופטים אין לב לומר לגיבורת הסרט שהיא מזייפת. העלילה מתרחשת בצרפת של שנות ה-20 ומתבססת על מקרים שקרו באמת. הברונית מרגרט דומונט (קת'רין פרוט הנפלאה) עורכת ערבי שירת אופרה במסגרת מועדון המוזיקה היוקרתי בו היא חברה. במהלך הערבים הללו מגויסות תרומות למען נפגעי מלחמת העולם הראשונה.
בערבים הללו היא נוהגת לשיר מבלי להיות מודעת לכך שהיא מזייפת. חלק מהאורחים יוצאים מהחדר בעוד שאחרים נשארים לסבול את זיופיה, אבל אף אחד, כולל בעלה, לא מעז לומר לה שהיא מזייפת. התמונה משתנה כאשר לאחד מהערבים הללו מתגנבים שני עיתונאים - לוסיאן וקיריל. לוסיאן כותב עליה ביקרות מחמיאה וקיריל מאייר את הכתבה. כתוצאה מכך מרגריט מחליטה שהגיע הזמן שקולה ישמע גם במעגלים רחבים יותר. לוסיאן וקיריל מארגנים עבורה את המופע הראשון בו היא מזייפת לעיני רבים ומורחקת ממועדן השירה בו היא חברה בגלל ביצוע ההמנון הצרפתי בזיופים.את חייה של מרגריט מנווטים ארבעה גברים: בעלה הבוגדני שמזייף תקלות ברכב כדי לא להגיע לערבי השירה שלה או כדי למנוע ממנה לשיר במקומות אחרים. הוא גם נעדר רוב הזמן מהבית. מדלבוס, משרתה הנאמן, שהוא גם פסנתרן מחונן וגם צלם כישרוני. מדלבוס מרבה לצלם אותה ולהגן עליה מפני העולם. הוא מבליט את הביקורת החיובית האחת שפורסמה ומעלים מעיני מרגריט את כל הביקורות הקוטלות. מדלבוס הוא מעין תחליף אב ובן זוג בעבור מרגריט. ההגנה המזויפת שהוא מייצר עבורה מחזקת את האשליה בה היא חיה. הגורם השלישי מורכב מלוסיאן וקיריל שמחליטים לנצל את הברונית לטובת מטרותיהם והצגת ביקורתם האנרכיסטית על צרפת.
החלק הראשון של הסרט "מרגריט" הוא המעניין בו. ככל שהזמן עובר כך, ישנה תחושה שמדובר בבדיחה שלא מצליחה להחזיק סרט שלם. העלילה נמתחת והיא הופכת לפחות מעניינת אם כי הסרט לא משעמם. בסך הכל הבסיס העלילתי לסרט הוא רעיון ראוי אך לא נראה שהיוצרים באמת רצו להגיד משהו על החברה הצרפתית בסופו של דבר.למרות הבימוי הנהדר של קסביה ג'יאנולי, המשחק המצוין של כל הצוות, עיצוב הבגדים והאווירה, בכל זאת "מרגריט" לא באמת עובד. משהו בדינמיות של העלילה מרגיש תקוע והיה מוטב אם היו משולבים בו יותר קטעי הומור. אולי פריסת העלילה על פני מרווח היסטורי גדול יותר, עם יותר עלילות משנה, הייתה תורמת לסיפור הכללי. הסרט מרגיש לא שלם, למרות סופו המהודק.
מרגריט - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4602/06/2018 10:27:58
7/10אייקון ציון
ארוך מידי עם לא מעט קטעים מיותרים. הנושא כאן הוא החלום ושיברו. מרגריט היא ברונית מבוגרת שחלומה הגדול מאז צעירותה הוא להיות זמרת אופרה. היא מופיעה בפני מועדון סגור של בני אצולה אך אף אחד לא מעז לומר לה את האמת הפשוטה, שהיא מזייפת ובכלל לא שייכת לתחום.זה כולל את בעלה הבוגדני ומשרתה הנאמן. הם לא רוצים לפגוע בה וחוששים שהיא לא תוכל לעמוד בפני האמת. הבעייה מתגברת כאשר מרגריט מעוניינת להופיע בפני קהל אמיתי. היא לוקחת מורה פרטי כהכנה לכך וגם הוא לא מציב לה מראה מול הפנים. אי אפשר להימנע מהצחוק והגיחוך למשמע שירתה של מרגריט ,אך מבחינתה זה עניין של להיות או לחדול כפי שמתברר בסוף.הנושא מעניין אך אפשר היה לקצר בחצי שעה את הסרט.
שם: mikiגיל: 4614/01/2016 20:17:41
8/10אייקון ציון
סיפור אמיתי נוגע ללב ומצחיק . מדהים לראות את מערכות היחסים הנרקמות בסרט , מפתיע ומעורר מחשבה - שווה צפייה
שם: חנהגיל: 4910/01/2016 11:36:45
8/10אייקון ציון
הסרט מציג מראה אמיתית לכולנו. מדהים כמה אנשים אינם כנים ואמיתיים, לא עם עצמם ולא עם סביבתם, והכל בגלל שיקולים חברתיים ואינטרסנטיים. נהנינו מאד, אם כי ניתן היה לקצר קצת בעריכה.
קישורים
חץ מרגריט (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט