חתונה מנייר ביקורת סרט

Paper Wedding Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "חתונה מנייר":
"מורן רוזנבלט מאירה את המסך בסיפור מריר-מתוק יפהפה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Paper Wedding
משחק אסי לוי, מורן רוזנבלט, רועי אסף, אריה צ'רנר במאי/ת ניצן גלעדי  
דרמה
ביקורת סרט לחתונה מנייר מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"פשוט מצוין"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע51.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די38.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות10.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הקולנוע הישראלי חווה פריחה חסרת תקדים ויוצריו מגיעים גם לקצוות הארץ כדי להנציח סיפורים אנושים קטנים המכילים עולם ומלואו. סופי ארטוס צילמה במגדל העמק, אפרת כורם מצאה פינות חבויות באשקלון בסרט "בן זקן" וניצן גלעדי טווה פיסות חיים במצפה רמון בסרט הביכורים המצוין שלו "חתונה מנייר".חגית היא בחורה מאותגרת שכלית החיה עם אמה בעיר שהחידלון שורה עליה כמו עננה מציקה. חגית עובדת במפעל ליצור גלילי נייר טואלט ומאוהבת בבנו של בעל המפעל. היא מכינה לו בובות מיניאטוריות של כלות והוא יושב איתה על שפת המכתש. היא חולמת על חתונה והוא רוצה לצאת לעצמאות ולקחת את המפעל הכושל מאביו הקשוח.
על פניו לא קורה הרבה בסרטו של ניצן גלעדי, אבל בעיר המאובקת והשוממה הרגשות גואים והיצרים לאט לאט משתחררים. גלעדי מצליח לתפוס את מצפה רמון ביופייה ובחדלונה. עיר ששוכנת ליד פלא טבע מלא הוד והדר (המכתש), טבע שמגמד את בני האנוש ומדגיש את אפסותם במרחבים העצומים, עיר שנדמית כחלום בליל מדבר, עיר שאין בה עבודה וכשחגית תנסה למצוא תעסוקה היא תצטרך להצפין ולנסוע לא מעט ברכב כדי שגברת מגונדרת אחת תשיב את פניה ריקם. עיר שבה מלון מפואר הוא רק חלום עבור התושבים קשיי היום כמו אמה של חגית העובדת כמנקה במלון "בראשית".גלעדי מצליח לתפוס את רוחה של מצפה רמון ולהפוך אותה לשחקן בסרט ממש כמו שאלעד קידן מצליח להפוך את הכרמל למשתתף פעיל בסרטו "היורד למעלה". גלעדי הופך את המרחבים העצומים והשקט המעיק המשוטט ברחובות העיר, שמנסה למצוא את עצמה בישימון המערבוני הארץ ישראלי, לשחקן משמעותי בסרט לא פחות מהשחקנים הראשיים.
את חגית מגלמת מורן רוזנבלט הנפלאה, שהיא לטעמי אחת השחקניות המוכשרות ביותר בישראל כיום. לרוזנבלט יש חיוניות מכשפת בכל התפקידים שהיא מגלמת ותמיד נדמה לי כי נוכחותה ובמיוחד החיוך שלה מגיעים מתהומות נפשה ומאירים את המסך. אחרי "אודם", "שבלולים בגשם" ו"תפוחים מן המדבר "היא ממשיכה בתצוגות המשחק האמינות שלה ויוצקת לדמות חיוניות ופגיעות שהופכות את חגית, כמו כל שאר הדמויות שגילמה בעברה, לאמינה ומעוררת הזדהות.אסי לוי (טובה מאד כהרגלה), כאמה של חגית היא הדמות הקלאסית קשת היום, שכמו יצאה מסרט של מייק לי. היא כואבת את כאב השונות של ביתה שחולמת על חתונה, חושקת שיניים ובסיזיפיות מנסה לקיים בכבוד את התא המשפחתי הקטן שלה, כשבמקביל היא גם מנסה לקיים מערכת יחסית שכמו כל הסרט נדמית כרוח רפאים הנושבת ברחובה הראשי של העיר הנטושה.רועי אסף, הדרלינג של הקולנוע הישראלי, הוא הבן של בעל המפעל שבסתר ליבו חושק בחגית התמימה. כמו כל גיבורי הסרט וכמו העיר השרויה בחדלון גם הוא סובל ומנסה ללהטט בין ציפיות הוריו לבין חבריו הבוטים לבין חגית.

סופו של הסרט והקרשנדו שבו הוא מסתיים, מממשים את תחושת הבלבול והעמימות השורה על כל היצירה המרשימה הזו. בעיר שאיבדה את עצמה לדעת ושבה שמלת הכלה עשויה בכלל מנייר טואלט, לשונה ולחולם אין תקווה ואין תקנה. עצוב, אותנטי ומצמרר - סרט נפלא.
חתונה מנייר - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ורדגיל: 3625/09/2021 20:08:13
9/10אייקון ציון
סרט מרגש, נהניתי.
שם: anipoגיל: 4529/07/2017 19:26:16
8/10אייקון ציון
נוגע ללב ומציג את הצדדים היפים והמכוערים שקיימים בלב האדם. הסיפור מתרחש בעיירה קטנה בדרום הארץ.חגית היא בחורה צעירה שעברה התעללות בהיותה ילדה ,לוקה בשיכלה ודיבורה איטי ולא שוטף. חגית גרה עם אימה הגרושה וחלומה הגדול הוא להתחתן. היא עובדת במפעל לייצור גלילי נייר טואלט ומתאהבת בבנו של בעל המפעל. הידיעה על סגירתו הקרובה של המפעל משנה את כל שיגרת החיים של חגית ואימה המגוננת שמנסה בכל כוחה לגרום לכך שהיא תהיה עצמאית. מסוג הסרטים שמכים בבטן, שווה לראות!
שם: ברקגיל: 3406/05/2017 19:30:11
10/10אייקון ציון
נדיר שאני נותן ציון כולל 10 לסרטים אבל באמת הגיע, שחקנים נפלאים מורן רוזנבלט שחקנית מדהימה פשוט יש לבחורה הזו משחק מדהים פשוט כשרונית בטרוף איך היא שחקה בצורה באמת מעוררת הערצה, ובכלל סוף כל סוף יש סיפור מאחרי סרט. זה לא עוד סתם ללכת לראות וללכת הביתה. זה סרט שיש לו משמעות מאוד חשובה. ובכלל אסי לוי שחקנית גדולה וגם רוי אסף וכולם שחקו מדהים. סוף סוף הקולנוע מייצר סרטים ששווה ללכת אליהם. מ ו מ ל ץ ! ! !
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט