הנערה הדנית ביקורת סרט

The Danish Girl Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "הנערה הדנית":
"ביוגרפיה מרגשת ומכובדת, אולי מכובדת מדי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Danish Girl
משחק אדי רדמיין, אליסיה ויקנדר, אמבר הרד במאי/ת טום הופר  
דרמה
ביקורת סרט להנערה הדנית מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"יפה לעין"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע50.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די41.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות8.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בקופנהגן בשנות העשרים של המאה הקודמת מבקשת הציירת גרדה וגנר מבעלה איינר לדגמן עבורה בלבוש אישה. סצנה תמימה זו תוביל את איינר להבין כי שאיפתו וכל מהותו היא להיות אישה ולאט לאט הוא יהפוך ללילי אלבה, מנותחת המין הראשונה.הסופר דייויד אברסהוף הוקסם מסיפורה של לילי ולאחר מחקר רב פרסם את ספרו "הנערה הדנית" העוסק בטרנסג'נדרית בתקופה שבה החלוקה המגדרית הייתה ברורה ונוקשה. טום הופר, הבמאי המעוטר וזוכה האוסקר על "נאום המלך", עיבד את הסרט למסך והתוצאה מעניינת אך לא תמיד מרגשת מספיק ולעתים אף נדמית ככזו שמפחדת להעז (לעומת הגיבורה של הסרט שהעזה גם העזה).
הצלם דני כהן, שותפו הקבוע של הופר, מצלם את קופנהגן ופריז בצורה מעוררת השתאות ונדמה לצופה (בדומה לסרט "מר טרנר") כי הסרט הוא ציור אחד גדול. הצבעים הכרומטיים של כהן צופנים בתוכם את סערת הנפש המתחוללת אצל לילי כאישה צעירה הלכודה בגוף של גבר צעיר.אדי רדמיין הוא סחורה חמה בהוליווד ונדמה כי ב"נערה הדנית" הוא בהחלט מצדיק את המוניטין שלו כשחקן מצוין. רדמיין מציג לנו איינר/לילי פגיע ומתלבט. דמות על פניה חלשה אבל עם כוחות נפש של ברזל. הקטע שבו הוא מתבונן עירום במראה ומסתיר את איבר מינו הוא אחד הקטעים החזקים בסרט (למרות שסצנות דומות כבר נעשו בעבר). אליסיה ויקנדר - שלאחרונה משחקת בכל מקום ובכל ז'אנר - גונבת את ההצגה כאשתו התומכת והמבינה אך הסובלת של איינר בהופעה טבעית ואמינה.
ללא ספק חשוב היה להביא את סיפורה של לילי לקולנוע אולם אני לא בטוח שהופר הוא הבחירה האידאלית לבימוי. הנופים הנאים, השחקנים היפים, התלבושות המפוארות כל אלו יצרו אצלי בסופו של דבר תחושה של ניתוק רגשי.בסרט העוסק בסיפורה של מנותחת המין הראשונה, אישה שוברת מוסכמות, הייתי רוצה לראות ראליזם שידגיש את המעשה היוצא דופן לזמנו. לעיתים נדמה כי מדובר בצרות של עשירים העונדים מעילי פרווה. לטעמי הופר הוא במאי אמצע דרך שחשש לחשוף את הקהל לסבל של לילי והעדיף במקום זאת להשאיר הכול בעטיפה נוצצת. לכן בסופו של דבר הסרט סובל מדרגה מסוימת של קיפאון ומדמה סרטים שנעשו לפני ארבעים וחמישים שנה והציגו עשירים אירופאים המלהגים את סבלם לדעת. שלא לדבר על כך שבדיקה קצרה בגוגל חושפת שהמציאות הייתה הרבה יותר קודרת ממה שמוצג בסרט.למרות התייפייפות היתר של הסרט, לקראת סופו מצאתי את עצמי סוף סוף מזדהה עם גיבוריו. "הנערה הדנית" הינו סרט העוסק בנושא חשוב מאין כמוהו ואם דרכו הקלה לעיכול של הופר תביא צופים רבים לצפות בסיפורה המדהים של לילי אלבה, מה טוב.
הנערה הדנית - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ערןגיל: 4725/03/2016 15:22:06
9/10אייקון ציון
סרט מרתק ומטלטל על האומן הדני איינר אלבה , אישה בגוף של גבר , שבעזרת אישתו היה לגבר הראשון הנכנס לניתוח לשינוי מין , מה שהוביל למותו. משחק מצויין ומרגש של אדי רדמיין מומלץ בחום , לא לילדים....
שם: רוניתגיל: 6006/03/2016 12:56:55
7/10אייקון ציון
סרט טוב, שחקנים מצויינים, סיפור אמיתי שמועבר בצורה אמינה עם משחק מעולה של אדי רדמיין ויתר השחקנים. מקבל רק שבע ממני, כי כשנגמר סרט והתחושה שלי היא "סרט טוב, אבל אפשר לוותר" - משהו בחוויה לא היה עוצמתי עבורי יותר משבע.
שם: ערןגיל: 2504/03/2016 15:26:31
5/10אייקון ציון
על מי הסרט בעצם? התחושה היא בהסרט מתיימר להיות על גבר בתהליך הפיכתו לאישה, אך בעצם הוא על ההתמודדות של אישתו. הסרט לא מעביר את הסבל ואושר של הגבר, מעבר למשחק מעתמץ מדי לטעמי של אדי רדמיין. לעומתו, אליסיה ויקנדר, אחרי ex-machina, בדרך לטופ.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט