האיש שנולד מחדש ביקורת סרט

The Revenant Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "האיש שנולד מחדש":
"שילוב מנצח בין קולנוע איכותי חסר פשרות ליצירה מסחרית נגישה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Revenant
משחק ליאונרדו דיקפריו, טום הארדי, וויל פולטר, דונל גליסון במאי/ת אלחנדרו גונזלס איניאריטו  
דרמה
ביקורת סרט להאיש שנולד מחדש מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מרהיב ומרשים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע75.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די19.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"אהבה נושכת", "21 גרם", "בבל" ו"בירדמן", ונראה שהקריירה של הבמאי אלחנדרו גונזלס איניאריטו הגיעה לנקודת שיא עם "האיש שנולד מחדש". בשנת 2015 הוא זכה באוסקר הבימוי והסרט על יצירתו "בירדמן". חלפו להם אחד עשר חודשים ויצירתו הקולנועית החדשה והמדוברת "האיש שנולד מחדש" מועמדת ל-12 פרסים והספיקה לזכות בפרסי הסרט, הבימוי והשחקן בטקס גלובוס הזהב. באופן מפתיע, על אף היומרנות של הסרט מדובר ביצירתו הנגישה ביותר בעיקר בשל העלילה הבסיסית והגיבור שאיתו אנחנו יוצאים למסע הנקמה בנופיה המושלגים והמרהיבים של צפון אמריקה.אם גם השנה איניאריטו יזכה בפרס הבימוי זאת תהיה הפעם הראשונה בהיסטוריה שבמאי זכה בפרס שנה אחרי שנה. אם הצלם של הסרט עמנואל לובצקי ("בירדמן", "כוח משיכה"), יזכה באוסקר, זאת תהיה הפעם הראשונה בהיסטוריה שצלם זכה שלוש שנים ברצף בפרס. על אף שבאופן איש אני מעדיף שהקשיש בחבורת המועמדים ג'ורג' מילר יזכה בפרס שמגיע לו בצדק רב על החזון הקולנועי המרהיב והבלתי נשכח בסרט "מקס הזועם: דרך הזעם", האנרגיות הקולנועיות של איניאריטו שמתפרצות למסך כבר בסצנת הפתיחה המסחררת, ויחסי הציבור המטורפים שהסרט זוכה להם עלולים לקחת ממילר את הפרס הנחשק.
השנה היא 1820. קבוצה של ציידים מותקפת על ידי שבט אינדיאנים. השורדים ביניהם המדריך והצייד, יו גלאס, ובנו בן התערובת נמלטים אל ההרים המושלגים. בדרך גלאס מותקף על ידי דוב ונפצע קשות. קפטן אנדרו הנרי, המנהיג של הקבוצה, מציע תמורה כספית למי שיישאר עם גלאס ויעניק לו קבורה מכובדת כאשר ימות. נשארים איתו הבן הוק, הצייד הצעיר ברידגר וחבר הקבוצה הקשוח ג'ון פיצג'רלד שעושה זאת מתאוות בצע. כאשר הזמן חולף וגלאס מסרב למות, פיצג'רלד עושה מעשה בלתי נסלח לנגד עיניו של גלאס ומשאיר אותו לגסוס בלב השממה הפראית והמושלגת.הרצון שלו לנקום בפיצג'רלד יטעין את גלאס בכוחות חדשים וגם את הסרט שמרביתו הוא סרט מסע עם צילומי טבע מרהיבים מהמרשימים שנראו על מסך הקולנוע, המזכירים את סרטיו של טרנס מאליק ("עץ החיים"). לעומת מאליק שמבסס את יצירתו על הצילומים הנ"ל, כאן הם משמשים ליצירת העולם הפראי בו מתרחש המסע, עם סצנות הרואיות, אכזריות, אלימות ומדממות. עמנואל לובצקי שצילם את סרטיו האחרונים של מאליק עושה כאן מלאכת מחשבת והתוצאה היא בהחלט אחד הסרטים המרהיבים והמרשימים שנראו על גבי המסך הגדול. סרט מסוג זה בהחלט צריך לראות על גבי מסך גדול כמה שיותר, ומומלץ לצפות בו באולם ה-IMAX.
בבסיסו התסריט של איניאריטו והתסריטאי מרק ל. סמית' (שכתב וביים סרטי אימה שוליים), הוא סרט נקמה מאוד פשוט, אבל מתחת לפני השטח הסרט חוקר את הרבדים השונים של ההיסטוריה האמריקאית המדממת והאלימות הטבועה עמוקות ב-DNA של המין האנושי. ליאונרדו דיקפריו בן ה-41, המגלם את גלאס, הוא שחקן הוליוודי קלאסי ולכן הוא מושלם לתפקיד. פני הילד המסרבות להתבגר מכוסות בזקן עבות, יש לו שיער ארוך וגם כרס קטנה. לראשונה בסרט קולנוע הוא מגלם אב לנער בגיל ההתבגרות. דיקפריו, המנסה להוכיח לכל העולם שהוא ראוי לאוסקר, מבצע כאן את תפקידו הפיסי הקשה ביותר והוא עושה זאת כמעט בלי להוציא מילה מהפה.לעומת דיקפריו שמרבית הסרט שותק. הדמות השנייה בחשיבותה בסרט היא של טום הארדי, המגלם את פיצג'רלד ומרבה בדיבורים. הארדי, אחד השחקנים הטובים ביותר בעולם היום, ממשיך עם שרשרת התפקידים המרשימים אחרי שהדהים בתפקיד כפול ב"אגדת האחים קריי" וכיכב בסרט "לוק" שבו במשך 85 דקות הוא נוהג ברכב ומשוחח בטלפון עם אנשים שונים ועדיין מצליח להפוך את החוויה למהפנטת. כאן הוא פיצג'רלד, האיש שכל מה שמעניין אותו הוא כסף, ואין לו בעיה להשתמש באלימות כדי להגיע אל היעד שלו. דמותו המצמררת והמטרידה מספרת שלל סיפורים אבל אי אפשר להאמין למילה אחת שיוצאת לו מהפה. הכריזמה של הארדי, שכיכב הקיץ ב"מקס הזועם", הופכת אותו לאחד השחקנים הבולטים של העשור והמועמדות שלו לאוסקר ראויה בהחלט."האיש שנולד מחדש" הוא יצירה עכשווית המתקיימת בעבר אלים ומדמם במיוחד. לעיתים זה מזכיר את הכוחניות הבוטה של "אגירה, זעם האלים" ואת הדרך שבה הגאון הקולנועי וורנר הרצוג מתעד את הטבע ואת המין האנושי. הסרט הזה הוא בהחלט עוף נדיר בעולם הקולנוע המסחרי. יצירה קולנועית שלוקחת את הזמן, שהיומרות שלה הן הרבה יותר מסתם לבדר את הצופה אלא מנסה להעביר אותו מסע הישרדות אמיתית. אם אתם אמיצים מספיק כדי להיכנס לאולם הקולנוע ולצפות בחוויה הברוטאלית והלא פשוטה שאיניאריטו מספק לצופים שלו, תנשמו עמוק ותתכוננו לראות קולנוע מאתגר, מהורהר ומעורער.
האיש שנולד מחדש - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: .MOR Rגיל: 1413/10/2017 04:07:29
8/10אייקון ציון
סרט ייחודי ומהפנט !!! השחקנים נהדרים, הצילום יפהפה ויוצא מן הכלל , הפס-קול מוסיף המון לאווירת הסרט, העריכה מעולה, האקשן אלים (לעיתים רחוקות אפילו מדי) וסוחף, הנופים הנראים בסרט פשוט עוצרי נשימה והדיאלוגים (לא שיש הרבה) הדוקים ומעניינים אבל התסריט והעלילה נמרחים מדי ולאחר שעתיים של צפייה בסרט, מתחילים לאבד ריכוז מהסרט ורוצים שהוא כבר יסתיים, דבר שנוצר אך ורק בגלל אורכו. היה אפשר להוריד לפחות חצי שעה. בקיצור, בואו עם הרבה זמן וסבלנות. כדאי לראות !!!
שם: עדיגיל: 2823/04/2017 08:50:16
6/10אייקון ציון
אומר זאת כך, יונית, אורך הסרט הוא כשעתיים וחצי. בממוצע כל 20-30 דק'' קורה משהו שמקדם את העלילה. בשאר הזמן מצלמים נופים (מדהימים, יש לציין). לכן, אם אתם חובבי נופים, לכו על זה. אם לא ממש (כמוני), אפשר ורצוי לוותר.
שם: motekooגיל: 5802/02/2017 15:55:00
8/10אייקון ציון
לאונרדו מעולה העלילה הנופים והמוזיקה מרתקים אותך לכיסא. קצת ארוך ולקראת סוף הסרט כבר אין לך כוח. אך עדיין נישאר עד הסוף. סרט טוב מאוד . 8 בסולם שלי.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט