קמטי צחוק ביקורת סרט

Laugh Lines Movie Review

תמונת כתבמור קומפני על "קמטי צחוק":
"הומור וחן גוברים על מבנה לא אחיד ורגעים מפוספסים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Laugh Lines
משחק ליא קניג, יוסף כרמון, פולי רשף, דניאל עדן במאי/ת פיני עדן  
ישראלי
ביקורת סרט לקמטי צחוק מאת מור קומפני | מבקרת קולנוע
ציון המבקר
"חמוץ מתוק"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע68.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די24.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות8.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
האמרה הרווחת היא שאין בעולם אהבה גדולה מזו של אם לילדיה, אך בפועל נדמה לעיתים קרובות שאהבה גדולה יותר היא זו של סבתא לנכדיה. זה גם הרעיון העומד בבסיסו של הסרט "קמטי צחוק", שערך את הבכורה העולמית שלו בפסטיבל מונטריאול בחודש אוגוסט האחרון, וכעת יוצא להקרנות מסחריות בארץ.הסרט, שמבוסס על סיפור אמיתי, מביא את סיפורה של דנה (אותה מגלמת בתו של הבמאי, דניאל עדן) שמגלה על תכנוניהם של סבה וסבתה לסיים את חייהם. הסב (יוסף כרמון) סובל ממחלה סופנית והסבתא (ליא קניג) מציעה שהשניים יסיימו את חייהם כיוון שהיא לא רואה טעם לחיים בלעדיו. ברקע, מתפוררת הזוגיות של הוריה של דנה, שאינם מצויים בקשר חם עם הסבים כמוה. דנה מגלה על התכניות המעציבות מהסב ורוקחת יחד איתו מזימה שתציל את סבתה האהובה והבריאה שעוד שנים רבות לפניה, מזימה שהיא מסתירה גם מהוריה. העלילה כמובן מסתבכת מכאן עם טוויסטים נוספים שכל מסירת מידע עליהם רק תגרע מאיכות הצפייה.
לבמאי פיני עדן ניסיון עשיר כתסריטאי קולנוע ("אבא גנוב") וטלוויזיה ובימוי תיאטרון. עובדה זו מאוד בולטת שכן הסרט מזכיר מאוד תאטרון מצולם, הן מבחינת הקומפוזיציות והן בשל הדיאלוגים העשירים הנשענים על פעילויות של דמויות ולא על עבודת מצלמה ועריכה. המבנה מותח ובנוי על קפיצות בזמן אך הוא מכיל סצנות משעשעות ומעוררות הזדהות לצד סצנות לא אחידות שעובדות פחות טוב.ליא קניג נפלאה, מצחיקה ונהדרת כהרגלה בתפקיד הסבתא שמגלה את העולם מחדש לאחר אובדן בעלה. תפקידה מעלה נקודות חשובות בנוגע למעמד הקשישים ומהווה את ליבו של הסרט. יוסף כרמון מספק גם הוא תצוגת משחק מצוינת ונוגעת ללב. שאר הקאסט לעומתם, מתקשה ליצור אמינות וכנות.
תופעת ההתאבדות של זוגות מבוגרים מקבלת טיפול יוצא דופן בתסריטו של עדן. הוא מצליח להוציא מהנושא הטרגי גם הומור ומתחמק מקלישאת המלודרמה שאליה יכול היה התסריט להתפתח. מעבר לכך גם נושא האשמה של הדור הצעיר מול ההורים והסבים מובא לידי ביטוי ומעורר תהיות עמוקות. מתי עלינו לשים את הגבול ולערוך את ההפרדה המתבקשת בין המשפחה לקריירה ובין המשפחה לעצמנו? האם בכלל קיים תמהיל נכון בין השניים?בסצנות המשעשעות שמצליחות לעבוד מעורר הסרט הזדהות וחיבה (יעידו על כך שאגות הצחוק בקרב הקהל בהקרנת טרום הבכורה). ההומור והחן שבו יגברו עבור חלק מהצופים על חוסר האחידות והרגעים המפוספסים.
קמטי צחוק - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: רותגיל: 6020/02/2016 20:47:56
10/10אייקון ציון
קסם של סרט, פנינה של ממש!!! צילום מהמם, משחק מעולה, נגיעה כל כך עדינה ואנושית בזיקנה, עם המון חלקים חינניים ונקודות למחשבה. סרט נפלא!!!!
שם: ronגיל: 5710/02/2016 21:11:05
9/10אייקון ציון
מקסים, למדו לעשות סרטים בארץ הקודש. ליא קניג ודניאל עדן מרגשות כל אחת בדרכה. יוסף כרמון לא נס ליחו המבקר (בכאילו) מאיר שניצר שכותב בהארץ הגדיר את הסרט כ"סרט רע" ! זוהי ביקורת חצופה מתנשאת ומעליבה. לדעתי הסרט טוב, המבקר רע!
שם: רחליגיל: 6409/02/2016 22:42:03
9/10אייקון ציון
דרמה קומית המתייחסת לפערים הבין דוריים של סבתא, בת ונכדה ותלאות ההזדקנות. הומור שחור ומשחק נהדר של כולם כשהמנצחת על כולם ליא קניג בת בלי גיל.מומלץ
קישורים
חץ קמטי צחוק (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי ישראלי
בית Home 2023 חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.9ציון מבקרים5 / 3.5
White Bird A Wonder Story2ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20234דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט