אמא שנייה ביקורת סרט

The Second Mother Movie Review

תמונת כתבאלעד שלו על "אמא שנייה":
"סרט מקסים וכובש שיחמם לכם את הלב"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Second Mother
משחק רז'ינה קאזה, קמילה מרדילה, מישל ז'ואלזס , קריני טלס, לורנסו מוטרלי, הלנה אלברגריה במאי/ת אנה מוילרט  
דרמה
ביקורת סרט לאמא שנייה מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"שובה לב"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע85.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די10.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"אמא שנייה" הוא מסוג הסרטים שהופכים לחביבי הקהל בפסטיבלי קולנוע ברחבי העולם ובצדק. יש בו את האיזון הנכון בין רגש, הומור, ביקורת חברתית ומשחק משכנע שהופכים אותו ליצירה עם לב גדול, שנגישה לקהל הרחב אך לא מוותרת על אמירה מגובשת.עלילת הסרט הברזילאי מתמקדת בואל, עוזרת בית שחיה בבית המשפחה העשירה אצלה היא עובדת מזה עשרות שנים, ומגדלת מילדות עד בגרות את בן המשפחה המקסים פביניו. ואל מקפידה ביותר על כללי הדיסטנס עם הורי המשפחה, אינה פונה אליהם ישירות בשמם הפרטי, לא יושבת עימם לשולחן האוכל ודואגת לעולם לא להיכנס לבריכה הפרטית שלהם. כשבתה של ואל, ג'סיקה, צעירה משכילה ובעלת ביטחון עצמי, מגיעה לסאו פאולו מעיירת הולדתה כדי להיבחן לאוניברסיטה ונכנסת לגור עם אימה בבית המעסיקים, היא משנה את מאזן הכוחות בכך שהיא לא מכירה בכללי ההתנהגות הנוקשים שאימה דבקה בהם.
"אמא שנייה" הוא סרטה השלישי של הבמאית אנה מוילארט באורך מלא והמצליח ביותר שלה עד כה. הוא גרף מעל 1.2 מיליון דולר רווחים בברזיל וזכה בפרס האוסקר הברזילאי. בנוסף השתתף הסרט בפסטיבל ברלין בו זכה בפרס חביב הקהל במסגרת "פנורמה" ובפסטיבל סאנדנס האמריקאי בו זכו השחקניות רז'ינה קאזה (ואל) וקמילה מורדילה (ג'סיקה) בפרס מיוחד של חבר השופטים על משחקן בסרט.מוילארט משרטטת בעדינות את מערכת היחסים העדינה בין ואל לבני המשפחה, במיוחד בינה ובין הבוסית שלה, שמתייחסת אליה לכאורה כבת משפחה, אך מתחת לפני השטח נרתעת מכל מה שהמעמד הנמוך מסמל בעיניה. את הביקורת הנוקבת שיש למוילארט על האליטה הברזילאית היא משרטטת בסרט באופן עדין ועם הומור רב ומתארת מצב חברתי לא פשוט בו ישנם חוקים בלתי כתובים, מובנים מאליהם, בין המעמד הבורגני לבין סוכנת הבית. דמותה של ואל מפנימה חוקים אלו ומאמצת את ההיררכיה המעמדית. באחת הסצנות הקשות בסרט מורה בעלת הדירה, ברברה, להחליף את המים בבריכה (בטענה מופרכת כי עכברוש היה במים), לאחר שהיא מגלה שואל נכנסה אליה.
יחד עם זאת לאורך רוב הסרט מוילארט נמנעת מלצייר את הדמויות בקווים חד ממדיים ובצבעים של שחור ולבן. לכולן יש נקודות של חסד והיחס שהם מעניקים לואל ולג'סיקה הוא חיובי לכאורה, אך באמצעות תסריט נבון, ניתן לראות את הפערים בין המשפחות השונות, שיוצרים אט אט סדקים בין ואל לביתה, שאינה מוכנה לקבל את היחס לו זוכה אימה ודורשת שיתייחסו אליהן כשוות.את ואל מגלמת רז'ינה קאזה הנפלאה, כוכבת ענק בברזיל ומנחת תכנית אירוח סטייל אופרה וינפרי, שיוצרת דמות אנושית וסימפטית שלא ניתן שלא לאהוד ולרצות בטובתה. המשחק המצוין, התסריט השנון ומלא ההומור והניואנסים והמסר החברתי המובהק יוצרים סרט מהסוג שידבר לכל סוגי הקהל - יצחיק, ירגש ויעצבן כאחד.
אמא שנייה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איילתגיל: 5919/04/2016 13:02:31
9/10אייקון ציון
סרט פשוט,מהנה,הלל ושבח לחוכמת החיים של האומנת שהיא בדרך כלל בתפקיד האמא השנייה.סיפור שובה לב,עם הומור והרבה חן.מומלץ.
שם: ורדגיל: 5529/03/2016 10:05:12
9/10אייקון ציון
סרט מרגש מאוד ונוגע ללב. מלמד כי אנו יכולים ללמוד תמיד מכל אדם ובעיקר מילדנו שלנו. רק בזכות אותה ילדה ש"נזנחה" כביכול , נפקחו עיני האם לעצמה. משוחק נפלא ומעורר מחשבות . לכו לראות.
שם: איציק גורגיל: 3720/03/2016 18:50:17
8/10אייקון ציון
סרט קטן ומחמם לב. מציג את הבדלי המעמדות בצורה שובת לב. נהניתי.
קישורים
חץ אמא שנייה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט