נעורים ביקורת סרט

Youth 2015 Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "נעורים":
"מאכזב אך עדיין מרהיב עין"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Youth 2015
משחק מייקל קיין, הארווי קייטל, פול דאנו, ג'יין פונדה, רייצ'ל וויז במאי/ת פאולו סורנטינו  
דרמה
ביקורת סרט לנעורים מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"בלגאן מרהיב"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע69.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די19.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות10.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אם הציון לסרט "נעורים" היה מבוסס אך ורק על העיצוב האמנותי הייתי מעניק לו 5 כוכבים, אך נראה שהפעם הבמאי והתסריטאי האיטלקי פאולו סורנטינו פשוט כשל במשימה שלו, אחרי שהביא למסך הגדול יצירות מופת כגון "יפה לנצח" ו"זה בוודאי המקום". שפע הרעיונות הויזואליים, ההעמדות המוקפדות, הנופים המרהיבים, השחקנים המעולים והמוסיקה הקיטשית לא מצליחים להתגבש באופן משכנע לסיפור מעניין. שמיכת הטלאים הצבעונית והמורכבת שהייתה אמורה להיות תפורה היטב, מתגלה כפרומה לחלוטין כבר מהדקות הראשונות. החיבורים בין הסצנות השונות גסים והבחירות המוסיקליות הקונבנציונליות מאכזבות.סורנטינו ממשיך במחוות הקולנועיות שלו לגדול הבמאים האיטלקים בכל הזמנים פליני, אבל הפעם המחווה שלו מתבזבזת בגלל שהוא איננו מצליח לטעון את העלילה המשומשת במטען חדש ומעניין. מייקל קיין מגלם מנצח ומלחין מפורסם בשם פרד שפרש מעולם המוזיקה. הוא מבלה את חודשי הקיץ במלון יוקרתי לרגלי האלפים, מלון שרק העשירון העליון יכול לאפשר לעצמו לשהות בו, כמו אנשי קולנוע הוליוודים עשירים ומצליחים, מיס יוניברס ודייגו מראדונה.
פרד מבלה במקום עם בתו לנה, המנהלת את הקריירה של אביה. הוא מעוניין להפסיק לחיות, למרות שכל העולם כולל מלכת אנגליה מעוניינים שהוא יחזור מהפרישה המאולצת שלו. פרד ויתר על החיים על אף שהוא בריא לחלוטין. לעומת זאת בתו שרק רוצה לחיות נמצאת במשבר קיומי בעקבות הפרידה מבעלה. מייק הוא חבר ותיק של פרד, אביו של הבעל של לנה ובמאי קולנוע אגדי שעובד עם צוות תסריטאים צעיר על תסריט חדש בתקווה והכוכבת של סרטיו המוקדמים תחזור להשתתף בסרטו החדש. מייקל קיין, הארווי קייטל, רייצ'ל וויז וג'יין פונדה בתפקיד אורח מספקים בסרט זה הופעות נפלאות - אבל באופן טראגי הן טובות מדי לסרט שאיננו טוב בשום צורה שהיא.התסריט נשען על שפע קלישאות על זקנה, החמצה של החיים, אהבה, נעורים, אמנות וכמובן נשיות. התחושה המרכזית היא שלסורנטינו אין שום דבר מעניין להגיד ולא רק זה, הסיפור שהוא בחר להעביר והגיבורים של הסרט לא באמת מעניינים אותו. מה שכן מעניין אותו היא חוויה קולנועית ויזואלית מרהיבה ולצידה שפע של נשים צעירות ומבוגרות - כולן ערומות. העולם הקולנועי שסורנטינו יוצר לא באמת מצליח לסחוב את כל 124 הדקות שלו כבר מההתחלה.
"נעורים" הוא לא רק סרט על אנשים מבוגרים, הוא גם סרט מיושן. העולם שהוא מציג מזכיר מגזין עיצוב או אופנה בתור לרופא שיניים. אנחנו נהנים לבהות בתמונות הבתים המושקעים שמוצגים בו או בדוגמניות העל. ברגע שהחיים האמיתיים דופקים על הדלת, התמונות האלה נשכחות. את הזיוף המצועצע של הסרט חושף השיר Simple Song #3 שנועל את הסרט ומשום מה באופן לא ברור גם היה מועמד לאוסקר. כל הסרט הגיבור מתבקש לנצח עליו והוא מסרב. בסרט הוא מסביר שמדובר בשיר פשוט להחריד ולא נראה שהוא מתגאה בו במיוחד. ברגע שהשיר התחיל זה הרגיש כמו מטאפורה על הסרט. המון יומרה יש מאחורי "נעורים" ופשוט אין לה כיסוי.
נעורים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: Kamkmaגיל: 2722/01/2017 12:06:32
6/10אייקון ציון
לא כל כך התחברתי לסרט, מצאתי אותו די משעמם
שם: בןגיל: 3101/10/2016 08:12:44
9/10אייקון ציון
סרט טוב מאוד, שאם רק היה טיפה יותר מדויק (קצת נמתח), היה יכול להיות מושלם. הארווי קיטל ומייקל קיין פשוט מצוינים, הצילומים והבימוי מרהיבים, וכל מה שנותא הוא לצלול וליהנות מהדיאלוגים והרעיונות שפזורים לאורך הסרט
שם: Mגיל: 5609/08/2016 23:28:20
8/10אייקון ציון
מעניין, אחר, עם קצב משלו ועלום פנימי משלו. על הגבול בין סרט סינמטקים לסרט לקהל הרחב. משחק מצוין של כולם. שווה צפייה למרות שמידי פעם אתה חושב... שיזוז קצת מהר יותר...
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט