אמת ביקורת סרט

Ttuth Movie Review

תמונת כתבאלעד שלו על "אמת":
"אינטליגנטי ושומר על עניין. בלאנשט מצוינת"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Ttuth
משחק קייט בלאנשט, רוברט רדפורד, אליזבת' מוס, טופר גרייס, דניס קווייד במאי/ת ג'יימס ונדרבילט  
דרמה
ביקורת סרט לאמת מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"ראוי לצפייה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע62.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די27.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות10.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
רוברט רדפורד הוא עיתונאי מוכר שניצב בראשות פרשייה נשיאותית שמזעזעת את ארה"ב. לא, לא מדובר בדמותו של העיתונאי בוב וודורד מהסרט "כל אנשי הנשיא" אלא בסרט החדש "אמת", סרטו הראשון כבמאי של התסריטאי ג'יימס ונדרבליט ("זודיאק"), בו מגלם השחקן הוותיק את דמותו של המגיש הנודע דן ראת'ר, שהציג במהלך הבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2004 תחקיר במסגרת התכנית "60 דקות" שטען כי נשיא ארה"ב ג'ורג' וו. בוש הפעיל השפעה פוליטית על מנת להתחמק משירות צבאי מסוכן בזמן מלחמת וייטנאם.בדומה לזוכה האוסקר האחרון "ספוטלייט", גם "אמת" הוא סרט שמתרכז באחורי הקלעים של עבודת העיתונות החוקרת ומציג חבורה של עיתונאים נחושים שחותרים לחשוף את האמת המוסתרת מהציבור בכל מחיר. רק שבניגוד ל"ספוטלייט" האמת שמתגלה בסרט הינה שנויה במחלוקת וחלקו השני מתמודד עם הניסיונות להפריך את התחקיר בטענה כי המסמכים שהוצגו בו בדבר העברתו של בוש מתפקיד קרבי בזמן המלחמה הינם מזויפים. בכך מזכיר הסרט יותר סרט עיתונות אחר שיצא בשנה האחרונה, "סיפור אמיתי" בכיכובם של ג'יימס פרנקו וג'ונה היל, שאף הוא שואל עד כמה העיתונאי החוקר יכול להגיע לחקר האמת והאם ישנה אמת אובייקטיבית אחת?
קייט בלאנשט מצוינת כהרגלה בתור מפיקת התכנית "60 דקות" מארי מייפס שאוספת חבורת עיתונאים בהם קולונל לשעבר (דניס קוויד), עיתונאי מצליח בעבר וכושל בהווה (טופר גרייס, "מופע שנות ה-70") ועיתונאית צעירה (אליזבת מוס, "מד מן") כדי לעקוב אחר רמז שהשאיר לה מקור ולטוות יחד את הסיפור שעשוי לזעזע את מערכת הבחירות של 2004.הסרט מורכב משני חלקים – חלק איסוף הראיות והרכבת התחקיר והחלק שבו התחקיר מועמד בספק על ידי הציבור בדבר אמינותו ומייפס נאלצת להתמודד עם טענות אלו, להגן על תחקירה ולנסות לשמור על משרתה ומשרות עמיתיה שנמצאות בסכנה. "אמת" עובד יותר כאשר הוא נוגע בחלק של העבודה העיתונאית ופחות כאשר הוא מנסה לגעת בסיפורים האישיים של דמויותיו שנדמים משניים וסכמטיים למדי.
רדפורד עושה עבודה נאמנה ומלאת כריזמה כמגיש האגדי דן ראת'ר, שמוכיחה שוב את יכולתו ככוכב קולנוע קלאסי בטעם של פעם שלא דעכה עם השנים. העלילה שומרת על עניין, ולמרות כניסתה לעיתים ליתר דקויות של עולם הפוליטיקה והעיתונות האמריקאית ונטייתה המובהקת להזדהות עם הקו שמובילה התכנית בתחקירה, מצליחה ליצור סרט אינטליגנטי וכתוב היטב. "אמת" מצליח לעורר דיון לגבי מגבלות העיתונות ובו זמנית שואל האם העובדה שחלק אחד בתחקיר מוטל בספק יכולה לסתור את כל ממצאי התחקיר, שנבלעים בתוך ההמולה וההיסטריה בציבור ובתחנת השידור.למרות זאת הסרט נותר בגדר סרט ראוי לצפייה אך לא גדול. אין בו את הישירות האובייקטיבית של "ספוטלייט", ונטייתו לתמוך בצד אחד של המטבע הופכת את הסרט להצגה כרונולוגית מעניינת של סיפור אמיתי, אך לא לסרט גדול שנותר עם הצופה זמן רב לאחר הצפייה.
אמת - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: בןגיל: 3117/12/2016 09:24:13
8/10אייקון ציון
סרט על ה"מאחורי הקלעים" של עולם העיתונות - אתיקה, פוליטיקה פנימית, ערכים, והמצב הנוכחי העגום בו קל להעלים סיפור חדשותי טוב בכאוס של התקשורת. משחק טוב מאוד של רוברט רדפורד וקייט בלאנשט
שם: איילתגיל: 5907/05/2016 23:13:01
9/10אייקון ציון
סרט מצויין,חובה לעיתונאים.סיפור אמיתי ממערכת סי בי אס וכוכבה דן ראטר שניסו לספר לאזרחים ולבוחרים את אחת האמיתות על הנשיא ג''ורג'' בוש,וניתקלו במכשולים מכיוון פוליטיקאים,אנשי ממון ואנשים מקושרים שלא רצו שנדע.סיפור על מאבק של עיתונאים לספר את האמת.
שם: יוסי סלעגיל: 6711/04/2016 22:54:46
8/10אייקון ציון
הסרט מתחיל באיטיות ורק בהמשך הופך למרתק ומעניין. משקף את המצב גם אצלנו.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט