המרוץ ביקורת סרט

Race Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "המרוץ":
"ביוגרפיה נאה, ג'רמי איירונס מצטיין"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Race
משחק ג'ייסון סודייקיס, ג'רמי איירונס, סטפן ג'יימס, קאריס ואן האוטן במאי/ת סטיבן הופקינס  
דרמה
ביקורת סרט להמרוץ מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"פוטנציאל ממומש חלקית"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע62.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די31.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הסרט "המרוץ" מתאר את דרכו לתהילה של ג'סי אוונס –אחד מהאתלטים הטובים בכל הזמנים. הסרט מתמקד בעיקר בהשתתפותו של אוונס האפרו-אמריקאי באולימפיאדת ברלין בשנת 1936 שבה זכה בארבע מדליות זהב אל מול עיניו המשתאות של היטלר.

ראשית יש לברך על כך שהסרט בכלל יוצא לאקרנים, מאחר ומועד הפצתו כבר נדחה כמה וכמה פעמים. המפיצים בארץ נוטים בדרך כלל לוותר על סרטים אפרו-אמריקאים (למשל גניזתו של הסרט "42" על שחקן הבייסבול האפרו-אמריקאי הראשון בליגה הלאומית בארה"ב: ג'קי רובינזון). לטעמי זו טעות ובהחלט יש מקום גם לסרטים כאלו.על פניו זוהי ביוגרפיה הולמרקית טיפוסית שלא מצליחה(ואולי לא רוצה) לפענח את אישיותו של אוונס.למזלו של הסרט הוא מציג שני גיבורי משנה שהם הרבה יותר מעניינים מגיבור הסרט. אוורי ברנדג'(ג'רמי איירונס) היה איל נדל"ן ועסקן ספורטיבי שנשלח על ידי הועד האולימפי האמריקאי לברלין לפני האולימפיאדה כדי להשתכנע בכשרות המשחקים ובאווירה הספורטיבית שתתקיים בהם. ברנדג' נוסע לברלין, נפגש עם גבלס ועם ראשי המפלגה הנאצית ,עורך סיור במתקנים וכשהוא חוזר לאמריקה הוא משכנע את אנשי הועד האולימפי כי מאד כדאי להשתתף במשחקים. בהצבעה הנערכת מוחלט על חודם של שני קולות כי המשלחת האמריקאית לא תחרים את המשחקים.
בסרט מובעת סצנה ממנה ניתן להבין כי הגרמנים שיחדו את ברנדג' בכך שהציעו לו לבנות את השגרירות המתוכננת שלהם בוושינגטון. ברנדג', שהפך אחרי המלחמה לנשיא הועד האולימפי העולמי, נחשד שנים בשחיתות ואף באנטישמיות. איירונס כהרגלו מצטיין בגילום נבלים מנופחים והסרט מעלה שאלות על אתיקה של עסקנים ועל שחיתות במוסדות הספורט הגדולים, כשמדובר על אירועי ספורט שמניבים סכומי עתק.עוד דמות משנה סרט שמאפילה על דמותו של אוונס היא של לני ריפנשטל, במאית הקולנוע הדוקומנטרית פורצת הדרך שבסרטיה "ניצחון הרוח" וכמובן "אולימפיה" (שהנציח את משחקי 36) הציבה את הסטנדרט לצילום אירועים רבי משתתפים בכלל ואירועי ספורט בפרט. ריפנשטאל מוצגת בסרט כאישה נחושה שחזונה מוביל למהפכה בתחום הצילום התיעודי, על אף שקידם במקביל את ערכיה הנלוזים של המפלגה הנאצית.
ומה לגבי אוונס? סטיבן ג'יימס הקנדי מספק הופעה סבירה ותו לו. אוונס נשאר בגדר מיתוס ולא כאדם. הסרט הוא אנדרטה נאה לזכרו אך טיפול מקיף יותר במתרחש סביב אוונס בארה"ב ובברלין היה הופך את הסרט משגרתי לחשוב.
המרוץ - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4625/08/2018 12:12:33
8/10אייקון ציון
נוסחה מנצחת. כל המרכיבים שצריך כדי ליצור דרמה טובה: סיפור אישי מעניין,שבירת תקרת זכוכית וניצחון של אנדר דוג ופטריוטיזם אמריקני על רקע טרום מלחמת העולם השנייה. החוכמה היא לקחת את כל החומרים האלה שמבוססים על סיפור אמיתי, ולעשות מהם סרט פשוט. לפעמים גם לא לקלקל צריך לדעת. הרבה לפי שקרל לואיס עשה את זה באולימפיאדת לוס אנג''לס 1984 וזכה ב-4 מדליות זהב, ג''סי אוואנס היה הראשון שהגיע להישג הזה ב 1936 בברלין. תוך כדי זה שהוא מתמודד עם הגזענות בארצות הברית,הוא רוצה להוכיח לנאצים שתורת הגזע שלהם המבוססת על עליונות הגזע הארי היא לא מחזיקה מים.הסרט מתאר את כל מה שקרה לפני האולימפיאדה ובמהלכה.ממה שקראתי, האירועים והדמויות די מתיישרים עם האמת ההסטורית.שעתיים מרתקות.
שם: איתיגיל: 4604/09/2016 00:51:15
6/10אייקון ציון
דרמת ספורט מוצלחת, שיש בה הרבה מעבר לספורט.
שם: מיכלגיל: 4610/08/2016 09:22:03
9/10אייקון ציון
סרט נפלא, אותנטי, מעניין וזורם. אין שניה של שיעמום. מומלץ מאד!!!
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט