המורה לכינור ביקורת סרט

The Violin Teacher Movie Review

תמונת כתבערן איצקוביץ על "המורה לכינור":
"דרמה מוסיקלית צנועה, סוחפת ומשובחת שכובשת את הלב"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Violin Teacher
משחק לאזארו ראמוס, קייקו חזוס, אלזיו ויאיירה במאי/ת סרג'יו מאקאדו  
דרמה
ביקורת סרט להמורה לכינור מאת ערן איצקוביץ | מבקר קולנוע
ציון המבקר
"סוחף ומרגש"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע82.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די13.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בשונה מהכדורגל הברזילאי, הקולנוע במדינה לא השאיר הדים בולטים לאורך השנים, למעט כמה יציאות מוצלחות מפעם לפעם, אך אין זה אומר שהוא לא מייצר סרטים מוצלחים. "המורה לכינור", למשל, הוא דוגמא מוצלחת לסרט כזה, שגם אם לא ממציא שום דבר חדש, פשוט סוחף אחריו בהצלחה גדולה.הסרט עוקב אחר לארטה, כנר מוכשר שמנסה להתקבל לתזמורת הפילהרמונית של סאו פאולו, אך בזמן המבחן שלו חוטף פחד במה – ומפשל בגדול. לארטה מוצא את עצמו מלמד נגינה בתיכון הנמצא באחת משכונות העוני בעיר, שם הוא יצטרך להתעלות על העובדה כי הוא מוסיקאי עילאי (וקצת מתנשא) כדי ללמד בני נוער שפחות מתעניינים בנגינה ויותר בלשרוד את היום-יום של הפאבלה בה הם חיים. נו, אתם יודעים, כל מה שקורה לבני נוער בעיתיים בסרטים: סמים, עוני, הריון, אלימות, בעיות עם ההורים וכל הג'אז הזה.
בסופו של דבר, לארטה לא יהפוך לסתם מורה לתלמידים המשועממים, הוא ישפיע עליהם עד כדי כך ששיעורי המוסיקה שלו יהיו המוצא של רבים מהם מהיום-יום שלהם. לא כולם יקבלו אותו בהתחלה, אך משיעור לשיעור התלמידים ולארטה יתחילו לחבב אחד את השני באופן כנה לחלוטין, והוא ינסה להוציא מהם את המיטב לקראת מופע גדול אליו הם מתכוננים. זה לא יהיה פשוט, זה בטח לא יהיה קל, אבל ככל שהיחסים בין הצדדים יתחממו, כך נקבל את הדימוי המתבקש שקירוב לבבות מוביל להצלחה במעשים. זה קיטשי כמו שזה נשמע, אבל זה פשוט סוחף.את ההתפתחויות של הסרט ניתן לחזות בלי מאמץ כבר בצפייה בטריילר שלו, אבל הבמאי סרג'יו מקאדו (הזכור כבמאי של "עיר תחתית") נוגע בתסריט בצורה עדינה ולא בוטה, כזו שדואגת ללטף לנו את רגשות האשם גם ברגעים הקשים, כך שהוא מוציא מהתסריט הדי ממוחזר משהו חדש וקצת שונה, כשקרדיט רב לכך מגיע לעריכה הקצבית שמניעה את הסרט באחידות לכל אורכו. השילוב של המוסיקה הקלאסית עם הנופים המדהימים של העיר יוצר ניגודיות לא צפויה, אך זו נראית כל כך טבעית תחת שרביטו של מקאדו, שמצליח לזגזג בין הרגעים הדרמטיים לקומיים.
הצפייה ב"המורה לכינור" מזכירה מאוד את "סיכון מחושב", אותו סרט בן 21 שנים עם מישל פייפר שגילמה מורה שהגיעה ללמד כיתה של תיכוניסטים בעיתיים שלא ממש רוצים ללמוד. נכון, זה נשמע מוכר, אבל "המורה לכינור" מוסיף לו אהבה ענקית לדמויות שבו, ומכניס לכל אחת מהן נשמה מוסיקלית גדולה שמתגלמת בכל צליל חדש שעושה נעים באוזן וחודר היישר ללב. זה בסדר לא להיות מקורי לחלוטין, במיוחד אם מדובר בסיפור שמבוסס על סיפור אמיתי, אך קשה שלא להיכנע לקסמים שמקאדו מהלך עם הצוות המוצלח איתו עבד על הסרט, בראשם לאזארו ראמוס, המגלם בצורה כובשת את לארטה.ראמוס עובר בין קשיחות לרכות בטבעיות כמורה שמרגיש שכשל בעצמו, וברגעים בהם דמותו מזהה את עצמה באחד מהתלמידים, זה שברור שהוא טוב בהרבה מכל הכיתה גם יחד, זה בלתי אפשר שלא להתחבר אליו ולרצות בהצלחת התלמידים. הסרט נשען בעיקר על כתפיו, אך חבריו הצעירים לסרט נותנים גם הם הופעה מדויקת ואמינה, והם מהווים עבורו יותר מאשר כינור שני. הרגעים האלו, בהם כולם מחייכים ונהנים מעוד רגע מוסיקלי משובח שנוגע ללב או שמעלה חיוך על הפנים, הם מהמרגשים ביותר בסרט, והם נשארים בראש גם בסוף הסרט."המורה לכינור" הוא לא סרט דרמה מוסיקלי שנועד רק לענג את אוזני צופיו, הוא גם מענג את הלב ברגעים רבים. מקאדו יודע איך לגעת בכל המקומות הנכונים ולדלג מעל מכשולי הבנאליות והקיטש. גם אם "המורה לכינור" לא מתיימר לעשות משהו חדש, הוא כן מתיימר, וגם מצליח, לרגש ולסחוף אחריו בצניעותו.
המורה לכינור - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: רחליגיל: 6506/09/2016 20:31:25
8/10אייקון ציון
לשכונה מוכת עוני ועזובה בברזיל, מגיע כנר שלא הצליח להתקבל לתזמורת יוקרתית. בלית ברירה ותוך תסכול עמוק הוא מקבל על עצמו לתת לילדים הבאים מבתים קשים חינוך מוזיקלי שישנה את חייהם. הדרך ארוכה, קשה ומלאה מהמורות עם חשיפה לסמים ואלימות. כמובן שהסוף הוא מלא תקווה. ומזכיר במקצת את הסרט "לאדוני באהבה" עם הרצון העז לתת סיכוי לחסרי כל. כדאי לראות.
שם: איתןגיל: 6025/08/2016 15:50:44
6/10אייקון ציון
כבר ראינו סרטים מרגשים על מורים בשכונות מצוקה. כבר ראינו סרטים על מוסיקה טובים. פה איחדו את שני הזאנרים לכדי סרט משעמם, דמויות שטוחות, עלילה בנאלית ללא כל ריגושים. לא דמיון, לא תסריט,לא בימוי,לא צילום. בקיצור אפשר לוותר.
שם: מיכל ריגיל: 6023/08/2016 00:43:45
8/10אייקון ציון
למי שאהב חפשו ביוטיוב סרט תיעודי בשם Landfill Harmonic או תזמורת ממוחזרת.סיפורו של פבניו צ''אבז טכנאי איכות סביבה שמגיע לקטאורה בפרגוואי שתושביה מתפרנסים מהמזבלה. מה שמתחיל כחוג נגינה התנדבותי הופך לתזמורת שמופיעה ברחבי העולם ויחודה הכלים הממוחזרים שניבנו משאריות שנמצאו במזבלה סרט מדהים. הרשות הפלסטינאית אגב אירחה אותם ברמאללה ואנחנו לא ידענו
קישורים
חץ המורה לכינור (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט