אסון בלב ים ביקורת סרט

Deepwater Horizon Movie Review

תמונת כתבנתן ליכטר על "אסון בלב ים":
"אחד מסרטי האסונות הטובים שנראו בשנים האחרונות בקולנוע"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Deepwater Horizon
משחק מארק וולברג, קורט ראסל, קייט הדסון, דילן אובראיין במאי/ת פיטר ברג  
דרמה
ביקורת סרט לאסון בלב ים מאת נתן ליכטר | מבקר וכתב קולנוע
ציון המבקר
"מרתק ומרשים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע64.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די30.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
כשאני מנסה לחשוב מתי בפעם האחרונה ראיתי סרט אסונות טוב, אני לא מצליח להיזכר. הגעתי להקרנה של "אסון בלב ים" עם אפס ציפיות, ולהפתעתי גיליתי שמדובר באחד מסרטי האסונות הטובים ביותר שראיתי בשנים האחרונות. "אסון בלב ים" עוסק באסון הסביבתי הגדול ביותר בהיסטוריה: בשנת 2010 התפוצצה אסדת נפט במפרץ ניו-מקסיקו עליה היו מעל 100 עובדים. 11 עובדים נהרגו באותה תקרית. אסדת "דיפווטר הוריזון" בערה במשך כמעט שלושה חודשים וכל אותו זמן הנפט נשפך לים וזיהם את הסביבה.זאת לא הפעם הראשונה שהבמאי פיטר ברג לוקח סיפור אמיתי והופך אותו במיומנות רבה, בעזרת התסריטאים, ולמרות הסוף היודע מראש - למותחן אפקטיבי, מרתק וסוחף שלא מאפשר להוריד את העיניים מהמסך. הוא עשה את זה היטב עם "השורד האחרון" והוא עושה זאת שוב עם "אסון בלב ים", כאשר גם הפעם מארק וולברג מככב בתפקיד הראשי.
הצפייה ב"אסון בלב ים" מזכירה במידה מסוימת את הצפייה ב"ארמגדון" מינוס הקיטש והפומפוזיות של מייקל ביי. במרכז שני הסרטים עומד צוות של קודחי נפט. ב"ארמגדון" האיום המתקרב מגיע מחוץ לכדור הארץ בדמות אסטרואיד. ב"אסון בלב ים" האיום מתקדם לאט לאט ממעמקי הים, אבל רק הצופים מודעים אליו.גיבור הסרט הוא המהנדס הראשי מייק ויליאמס (מארק וולברג). הסרט מתחקה אחר סדר יומו מהבוקר ודרך האסון. יחד עם זאת ישנה דמות משמעותית נוספת - מיסטר ג'ימי (קורט ראסטל) האחראי על פרויקט הקידוח. הוא מגלה שאנשי המשמרת הקודמת עזבו מבלי לבדוק את הבטון שמונע מבאר הנפט בתחתית האוקיינוס להתפרץ. הוא מתעקש על ביצוע בדיקות ומסתבר שחלקן מעידות על בעיה, אבל המפקח מטעם BP (ג'ון מלקוביץ') עומד על שלו. הוא אומר שלא מדובר במשהו רציני ומפציר להמשיך בקידוח גם כי ישנו איחור משמעותי בלוח הזמנים.
התסריט הנהדר, שמבוסס על מאמר עיתונאי, מהתל בצופה כך שבכל רגע נדמה שבאר עומדת להתפוצץ והכל יילך לכל הרוחות. לפסקול הנהדר שהלחין סטיב יבלונסקי, למרות היותו מינימלי, יש משמעות גדולה בבניית האווירה והמתח כבר מהשלבים המוקדמים של הסרט, זהו אחד מאותם הסרטים שהפסקול משמעותי בהם עד כדי כך שבלעדיו אי אפשר לדמיין את הסרט אחרת."אסון בלב ים" הוא סרט אסונות ריאליסטי, לא רק מכיוון שהוא צולם על אסדה שנבנתה במיוחד לצורך צלמי הסרט, אלא כי הוא מבוסס על המציאות וכתוב בצורה אותנטית תוך כדי בניית מתח שלא אופיינית לזמננו. במקרים רבים, סרטים מסוג זה המופקים כיום זורקים את הצופה די מהר למרכז ההתרחשויות. "אסון בלב ים" בנוי בצורה סבלנית שמעלה את מפלס המתח בהדרגה ולכן חווית הצפייה בו לא מרגישה כצפייה בעוד בלוקבאסטר הוליוודי, אלא באמת כסרט שתופס את הצופה בקרביים ואפילו מצליח לקרוע לו את הלב ללא קיטש בכמה סצנות בסיומו.
אסון בלב ים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ערןגיל: 4714/01/2017 07:50:15
5/10אייקון ציון
דם אש ותמרות עשן עם יותר מידי דיבורים בהתחלה ויותר מידי קולות נפץ בסוף . משהו מתפקשש בסרט הזה ששי לו את כל הפוטנציאל להיות מרתק לכל אורכו. מדובר בספור אמיתי על פיצוץ באסדת נפרט במפרץ מקסיקו , הארועים שהובילו לפיצוץ והמאבק הקשה של עובדי האסדה להינצל. 11 מקפחים חייהם על האסדה. הצופים מתבקשים להיערך עם מסיכת חמצן וסבלנות....
שם: shaiגיל: 2712/01/2017 20:55:35
8/10אייקון ציון
מומלץ סרט יפה שמספר סיפור אמיתי ועצוב. הסרט משלב סיפור יפה יחד עם קטעי אקשן/מתח מעניינים שממחישים מה קרה באותו אסון בלב ים. כולל גם משחק נחמד של מארק וולברג ומתאר את המקרה מהצד שלו.
שם: .MOR Rגיל: 1326/12/2016 22:32:23
7/10אייקון ציון
סרט טוב ולא אחיד !!! השחקנים נהדרים, הצילום מצוין, הפס-קול מעולה מרבית האפקטים יפים ומציאותיים אבל רוב הדיאלוגים משעממים ומתישים והתסריט והעלילה מרדימים וחסרי עניין מאוד בחצי הראשון אך בחצי השני מצמררים, מרגשים ומטלטלים (חצי ראשון- 4, חצי שני-10). בקיצור, סרט שלא מיועד לכל אחד ובמיוחד לא לחסרי סבלנות. למרות כל המגרעות, כדאי לראות אך ורק בגלל החצי השני של הסרט !!!
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט