בעלי ברית ביקורת סרט

Allied Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "בעלי ברית":
"קאסט משובח, ביצוע מגושם ולא אמין"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Allied
משחק בראד פיט, מריון קוטיאר, ליזי קפלן, מתיו גוד במאי/ת רוברט זמקיס  
דרמה
ביקורת סרט לבעלי ברית מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"קזבלנקה לעניים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע86.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די10.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
על פניו ל"בעלי ברית" יש את כל המרכיבים להפוך לסרט מנצח .רוברט זמקיס הוא במאי מוכשר ("פורסט גאמפ", ב"חזרה לעתיד"),סטיבן נייט התסריטאי ("סימנים של כבוד", "לוק") ובתפקידים הראשיים בכירת שחקניות צרפת, זוכת האוסקר מריאן קוטיאר ובראד פיט היפיוף שכבר הוכיח יכולות משחק בעברו. אז מה לא עובד בסרט?פיט הוא מקס וטן, טייס קנדי שמשמש כחייל למשימות מיוחדות. הוא נשלח לקזבלנקה במרוקו בשנת 1942 וחובר למריאן בוסז'ור, (קוטיאר). הכיסוי שלהם הוא של בעל ואישה והם מתכננים התנקשות בשגריר הגרמני. פיט במבטא צרפתי מזעזע וקוטיאר בגלגולי עיניים ובמבט חודר לא משכנעים כזוג מתנקשים, במיוחד כשהם נראים כמו דוגמנים ממגזין אופנה, במובן הרע של המילה. הסלחנים ימצאו אולי בחצי הראשון של הסרט איזו אווירה קלאסית בסגנון יצירת המופת "קזבלנקה", אבל הבימוי השמרני בעיקר מעניק תחושה של מופרכות.
לאחר סיום המשימה עובר הזוג ללונדון, נולדת להם בת והחיים בלונדון בזמן הבליץ מעולם לא נראו יותר פוטוגניים וממוחשבים. מכיוון שאת נפתולי העלילה ניתן לצפות למרחקים (למעט אולי הסוף המעט מפתיע), דווקא כשהכל נדמה שלו ורגוע נחשדת מריאן בריגול ובעלה יוצא למסע לטיהור שמה, מסע שכולל את אחת מהפריצות לכלא המופרכות שראיתי מאז "סודי ביותר".החיבור בין פיט לקוטיאר נדמה מאולץ וכמו שלא השתכנעתי בהיותם מחסלים חסרי עקבות, כך גם הצגת כזוג נשוי ומאושר לא דגדגה לי ובחלקים מסוימים של הסרט פשוט השתעממתי. העלילה מזכירה סרטי טלוויזיה נוסחתיים של "הולמרק" ואפילו ההצגה האוהדת של אחותו של פיט בסרט, כלסבית משוחררת אינה מחלצת את הסרט מהרצינות התהומית שבסופו של דבר גורמת לו לקרוס לתוך כוונותיו הטובות וגורמת לצופה לאבד עניין.
בראד פיט כיכב בשני סרטים ראויים לציון שעסקו במלחמת העולם השנייה: "זעם" וכמובן "ממזרים חסרי כבוד" ובשניהם הופעתו עוררה הרבה הערכה וכבוד נדמה שב"בעלי ברית" מחזיר אותנו לימי "רוחות של תשוקה", הוא הולך לאיבוד ומנסה לגלם את הגבר היפה אך הסובל וזה פשוט לא מצליח לו."בעלי ברית" היה יכול להיות יומית מוצלחת לפני ארבעים או חמישים שנה. היום נדמה כי אין לו מקום על המסך, רק לחובבי אופנת שנות הארבעים ולמעריצי בראד פיט.
בעלי ברית - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: .MOR Rגיל: 1418/08/2017 02:00:18
6/10אייקון ציון
סרט סביר ומחופף !!! השחקנים מעולים, הצילום מצויין, הפס-קול נהדר, סצנות האקשן (המעטות) מהנות וסוחפות והדיאלוגים מעניינים ברובם ובסך הכל גם לא רעים בכלל אבל התסריט והעלילה די צפויים, חסרי מקוריות ויחודיות לגמרי ולפעמים גם משעממים ומרדימים. בקיצור, לא חובה. אפשר לראות !!
שם: anipoגיל: 4524/06/2017 10:19:55
8/10אייקון ציון
סיפור אהבה על רקע מלחמת העולם השנייה עם סוף חזק ומטלטל. מקס הוא מרגל אנגלי ומראין היא מרגלת צרפתיה , שנפגשים בקזבלנקה למשימת חיסול של פקיד גרמני. מעבר לשיתוף הפעולה הם נמשכים זה לזו. הסיכויים ששניהם ייצאו חיים מהמשימה הם קטנים, אבל משצלחו את המבצע היחסים ביניהם עולים שלב כאשר מקס לוקח איתו את מריאן ללונדון ושם הם מתחתנים. אחרי שמריאן יולדת את ביתם, מקס מתבשר ע"י מפעיליו האנגלים שאישתו היא למעשה סוכנת נאצית. אם זה נכון, על פי החוק האנגלי יהיה עליו לחסל אותה או שהוא בעצמו יואשם בבגידה על כל המשתמע מכך. מרגע זה, כל העלילה מתנהלת תחת סימן השאלה האם זה אכן נכון או שבעצם מעמידים את מקס במבחן. מקס פועל לגלות את האמת לגבי אישתו אותה הוא אוהב וזה מה שקורה לבסוף. משחק מעולה של שני השחקנים הראשיים וגם אי אפשר להמנע מלהבחין בדימיון בין השחקנית הראשית לאנה ארונוב.
שם: aloncoolגיל: 2317/06/2017 19:48:42
10/10אייקון ציון
ואוו פשוט סרט מרתק מתחילתו ועד סוף הסרט לא הורדתי את העיניים אפילו פעם אחת
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט