לפני שאפול ביקורת סרט

Before I Fall Movie Review

תמונת כתבאלעד שלו על "לפני שאפול":
"מחזור של רעיונות שראינו בסרטים טובים יותר"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Before I Fall
משחק זואי דויטש, הלסטון סייג', קיאן לואלי, לוגאן מילר במאי/ת ריי רוסו-יאנג  
דרמה
ביקורת סרט ללפני שאפול מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"חביב ופשטני"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע48.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די46.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אין הרבה מקוריות בסרט "לפני שאפול". למעשה הוא נראה בדיוק כתוצאה של מיקס מהונדס בין קומדיית הנעורים שהפכה לקאלט "ילדות רעות" בה נערה בעלת לב טוב הופכת לחלק מחבורת הבנות המקובלות והביצ'יות של השכבה ובין "לקום אתמול בבוקר" בו שדרן טלוויזיה קם מדי יום לבוקר האתמול ומנסה למצוא דרך לשבור את הלופ, תוך שהוא לומד דברים על האופי שלו והמגרעות שבו בכדי שיוכל לסגור מעגל ולקום ליום המחר.אז בסרט הנוכחי הדמות שקמה מדי יום ביום האתמול היא סמנתה (זואי דויטש שמפגינה יכולת משחק חיננית), נערה עם החבר החתיך של השכבה ועם חברות הכי טובות שהן מלכות השכבה. החיים שלה נעים בין הקפיטריה בבית הספר, למחשבה כיצד לאבד את בתוליה עם החבר הדוש שלה ועד למסיבה בערב אצל הבחור הטוב-אך ביישן, שכולנו יודעים שהוא למעשה הבחור המתאים עבורה.
בין לבין עסוקות החברות בלהציק לווירדית של השכבה ג'ולייט, הצקה שמובילה להתפרצות של ג'ולייט למסיבה ומסתיימת בטרגדיה קשה. מהרגע בו חבורת הבנות חוזרת מהמסיבה, סמנתה קמה שוב ושוב לאותו יום מחדש, חווה את אותם המאורעות ומנסה להבין כיצד להצליח לקום ביום המחרת.בניגוד ל"ילדות רעות" ו"לקום אתמול בבוקר", "לפני שאפול", המעובד מספרה של לורן אוליבר, מצוי במחוזות דרמטיים בהרבה. לזכותו ייאמר שהדבר הופך אותו ל"רציני" ובוגר יותר ממרבית מקביליו המכוונים לקהל של בני נוער. הבעייתיות היא שככל שהסרט מתקדם כך הוא הופך לסכריני יותר. סמנתה מתחילה לדקלם בפני הסובבים שוב ושוב קלישאות ניו-אייג' על כיצד לאהוב ולקבל את האחר ולנצל כל רגע בחיים, והסרט, שנראה מבטיח למדי בתחילתו, הולך ומדשדש לעבר סופו הידוע מראש.
וזו נקודה נוספת ובעייתית בעלילה. הדרך בה סם יכולה למנוע את הכל מלהתרחש מובנת מאליה. העובדה שלוקח לה כל כך הרבה ימים שחוזרים על עצמם שוב ושוב, רק כדי שתגיע אל המעשה שכל צופה סביר יבין שהיא צריכה לבצע כדי למנוע את הטרגדיה, היא כה פשוטה, שהסרט נמשך הרבה מעבר לזמן הגיוני על מנת להגיע אל נקודה זו.בין לבין יש מספר קטעים מסקרנים, שלא נלקחים למקום קיצוני באמת מאחר ומדובר בסרט לבני נוער. כמו העובדה שאם כל יום נועד לחזור על עצמו, אז למעשיך אין כלל השלכות וניתן לעשות ככל העולה על רוחנו בלי לשלם על כך מחיר. כמובן שזוהי רק סצנה קצרה בסרט, ועם סיום הסרט תלמד סם על עצמה ועל חברותיה שיעור חשוב לחיים - ותעביר מסר חינוכי במיוחד לצופים הצעירים על הדרך. מצד שני בימים בהם מרבית סרטי בני הנעורים הם מחזורים של ספרי פנטזיה שונים, אז גם סרט דרמטי, עם תצוגות משחק לא רעות ומסר חיובי הוא משהו יחסי להתנחם בו.
לפני שאפול - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: Ydo838383גיל: 1206/04/2020 16:04:05
8/10אייקון ציון
סרט מרגש ביותר. הסוף קצת ביאס והרס את הסרט כולו, אך הסרט עצמו מדהים ומעביר מסר יוצא מן הכלל. *מומלץ מגיל 12 ומעלה
שם: ערןגיל: 4721/11/2017 08:31:53
6/10אייקון ציון
דרמה מעניינת על נערה החיה את אותו יום שוב ושוב , אבל לומדת לחיות אותו בצורה אחרת ולתקן את יחסה לאחרים שאליהם התנעגה לא יפה, חביב ומסקרן,
שם: ortalgoגיל: 2724/06/2017 17:52:17
6/10אייקון ציון
המסר מועבר בצורה ברורה , איך להיות בנאדם טוב יותר.. מעבר לכך היה שלב בסרט שהוא קצת ממצה את עצמו . השחקנית דויטש משחקת מעולה , חוץ מזה סרט נחמד ולא מעבר .
קישורים
חץ לפני שאפול (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט