בין העולמות ביקורת סרט

Between Worlds Movie Review

תמונת כתבאלעד שלו על "בין העולמות":
"ענייני, רגיש אך חסר השראה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Between Worlds
משחק מריה זריק, מאיה גסנר, יורם טולדנו, רועי גולן במאי/ת מיה חטאב  
דרמה
ביקורת סרט לבין העולמות מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"קטן ואמין"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע31.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די62.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בשנים האחרונות ניכרת מגמה הולכת וגדלה בקולנוע הישראלי של סרטים העוסקים בנושאי דת: החל מ"האושפיזין", דרך "המשגיחים" ועד "למלא את החלל" ו"ישמח חתני". ככל שהדת צוברת מקום יותר גדול בחברה הישראלית, כך גדל גם ייצוגה על המסך הגדול."בין העולמות" שיצא בשבוע שעבר מצטרף למגמה זו ונוגע בקו התפר בין חילוניות לעולם הדתי באמצעות סיפורו של צעיר בשם אולי שנפצע בפיגוע בירושלים. אולי ניתק לפני שנים קשר עם משפחתו בשל ניתוקו מהדת והחל לצאת עם חברה ערבייה. מפגש דרמטי בין אימו בינה, לחברתו אמאל המסתירה את זהותה, מאלץ את בינה לבחור בין דאגתה ואהבתה לבנה החילוני לאמונתה הדתית, בעוד בעלה מאיר מחפש את התיקון שיחזיר את בנו לקו הבריאות.
הבמאית מיה חטאב בסרטה הראשון ביססה את העלילה באופן רופף על חייה, לאחר שחזרה בשאלה והתאהבה בהודו בבחור נוצרי מישראל. כשהגיעה לארץ, הכירה את הבחור להוריה הדתיים אך הסתירה מהם את דתו, כפי שעושה אמאל בסרט. ההיכרות האישית עם עולמן של הדמויות ניכרת בסרט, שמצליח לתאר אותן באופן לא שיפוטי, כשהדמות היחידה שנפגעת מכך היא דמותו של מאיר האב שנדמה יותר חד ממדי.השחקנית מריה זריק, המגלמת את דמותה של אמאל, יוצקת קסם וכריזמה רבים לדמות של הצעירה שרק רוצה להיות קרובה למיטת חברה הפצוע ונאלצת להסתיר את זהותה בשל החשש לתגובות אודות מוצאה. גם מאיה גסנר, בתפקיד ראשי ראשון בקולנוע לאחר שנים של תפקידי משנה והופעות בתיאטרון, מעניקה הופעת משחק מאופקת שגורמת לצופה לפתח הזדהות גם עם דמותה של האם.
למרות זאת יש משהו קטן וצנוע מדי ב"בין העולמות". התסריט נדמה הולם יותר את מידותיה של דרמת טלוויזיה והנושא הדתי-חילוני נשחק בתקופה האחרונה בסדרות ובסרטים שונים. "בין העולמות" לא מציע לצופה העמקה של הפער בין עולמות אלה ומסתפק בפריסת העלילה בפני הצופה בצורה קורקטית, שמחזיקה את הקהל בעניין במהלך הסרט, אך לא נחקקת בזיכרון לאורך זמן.בהיצע הקולנועי הרחב שמציע הקולנוע הישראלי כיום, יש בהחלט מקום לסרט כמו "בין העולמות" שמספר סיפור חצי-אוטוביוגרפי ובעל אלמנטים רלוונטיים בשיח הישראלי העכשווי. יחד עם זאת בהשוואה לתוצרים מקבילים הסרט מחוויר באופן יחסי ונותר ענייני, רגיש אך חסר השראה.
בין העולמות - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אורגיל: 4018/06/2023 14:30:33
9/10אייקון ציון
משחק מעולה של שתי השחקניות הראשיות ושחקני המשנה. סרט רגיש מאד, נוגע ללב ומרגש בלי לגלוש לסנטימנטליות. ניצחון המפגש האנושי, התומך, המכיל, הכואב, האוהב על פילוג ודעות קדומות אישיות ולאומניות.
קישורים
חץ בין העולמות (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט