מייל לאור הירח ביקורת סרט

Moonlight Mile Movie Review

תמונת כתבאלון רוזנבלום על "מייל לאור הירח"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Moonlight Mile
משחק ג'ייק גילנהאל, דסטין הופמן, סוזן סרנדון, אלקסיה לנדאו, הולי הנטר, אלן פומפאו במאי/ת תסריט ובימוי : בראד סילברלינג  
דרמה
ביקורת סרט למייל לאור הירח מאת אלון רוזנבלום | מבקר קולנוע | כתב
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע
בבית
אחכה לדי.וי.די
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
ישנן שלוש סיבות טובות לראות את 'מייל לאור הירח', ג'יק ג'ילנהאל, דסטין הופמן וסוזן סרנדון. לא לחינם שמו של השחקן הצעיר נמצא לפני שני השחקנים הוותיקים והמצוינים שכבר זכו בעבר בפרסי אוסקר. ג'ילנהאל בן ה- 23 נושא על כתפיו את כל הסרט ועושה זאת באופן רגיש, אנושי ומעורר סימפאטיה. השחקנים המצוינים, הסיפור המרגש והבימוי הרגיש של סילברלינג הופך את הסרט המינימלי הזה לחוויה מומלצת.'מייל לאור הירח' הוא דרמה אנושית קטנה, המתרחשת בעיירה נידחת המנותקת מהמציאות היומיומית ועוסקת באנשים שלא מצליחים להתנתק מהעבר ומהמציאות שהם מכירים. דיאנה, בתם של בן (הופמן) וג'ו ג'ו (סרנדון) נרצחת באקראי בשוד באחת המסעדות המקומיות. הרצח מתרחש שלושה ימים לפני חתונה המיועדת של דיאנה לג'ו (ג'ילנהאל). לאחר הלוויה מזמינים הוריה של דיאנה את ג'ו לגור איתם כשבן מאמין כי ג'ו ייכנס איתו לעסקי הנדל'ן. ג'ו מצדו מיוסר, פעמיים. מצד אחד ארוסתו נרצחה, מצד שני יש לו סוד גדול שהוא לא מסוגל לגלות להוריה. ייסוריו של ג'ו, מערכת היחסים שלו עם ההורים, ואהבתו החדשה, בדמותה של ברטי נוקס מחלקת הדואר של העיירה, הם הבסיס של הסרט.
הסרט מבוסס קלות על אירוע אמיתי שקרה לבמאי, בראד סילברלינג, שחברתו נרצחה באופן מקרי לפני מספר שנים. העובדה כי הסרט מבוסס על חייו של הבמאי מעניקה לו עוצמה נוספת. סוזאן סרנדון היא נהדרת כתמיד. יש משהו בשחקנית הזו שהוא כל כך אמין, שלעיתים אתה שוכח שמדובר בשחקניות ואתה מאמין שאתה רואה אם שזה עתה איבדה את בתה. דסטין הופמן הוא האב המושלם, איש אשר חי בעולם אשליות, עולם בו הכל טוב. כאשר עולם האשליות של הופמן מתנפץ, מתנפצים חייו ותחושת חוסר האונים גורמת לנו הצופים לרצות לחבק אותו חזק ולאמר לו שהכל יהיה בסדר.כאמור, הסיבה העיקרית לצפייה בסרט הוא ג'יק ג'ילנהאל, אחד השחקנים הצעירים המוכשרים ביותר שיש היום בהוליווד. זו הפעם השלישית שאנו רואים אותו בתפקיד בחור צעיר ומתייסר. ראינו אותו בתחילת השנה שעברה בסרט 'ממש מושלמות' כבחור צעיר בן 16 המתאהב באישה בת 30+. כמה חודשים מאוחר יותר ראינו אותו לצידה של ג'ניפר אניסטון בסרט 'בחורה טובה', גם שם הוא שיחק בחור צעיר ורגיש המתאהב באישה מבוגרת ממנו. בג'יק יש תמימות של ילד קטן, אחד כזה שמסתכל על העולם ולא ממש מבין מה הוא רוצה ממנו. קל מאוד לחבב אותו וכשהוא בוכה או מתייסר קשה שלא להתייסר איתו.
הבמאי, בראד סילבלינג, שהתעסק במוות כבר בעבר (הוא עשה את 'עיר של מלאכים' עם מג ריאן וניקולאס קייג') לא גולש לקיטשיות מוקצנת ומצליח לתבל את הדרמה הקשה הזו ברגעים משעשעים, בייחוד בסצינות הראשונות של מסע הלוויה כשברקע מוסיקת רוק כבד. סילברלינג הוא במאי מצוין של שחקנים ויודע גם איך להוביל את הקהל בדרך אל סצינות השיא. בסופו של דבר יצר סילברלינג את הדרמה האמריקאית הטובה ביותר שהוקרנה כאן מאז תחילת השנה.טיפ קטן מאתנו: תביאו חבילת טישו נוספת לבית הקולנוע, בטוח תשתמשו בה."מייל לאור הירח" הוא סרט עם רגעים שובים, רגעים שובבים ושחקנים מצוינים, כדאי מאוד לראות. 9 בסולם אלון.
מייל לאור הירח - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: דודגיל: 4007/02/2003 18:25:21
1/10אייקון ציון
סרט משעמם עד כאב. איטי ביותר ובעצם לא באמת מתפתח. הדמויות טיפשיות עד כדי מעצבנות וממש חבל על הזמן, הכסף, הסבלנות. עם לא לוידאו!!!
שם: למיס האשולגיל: 2405/02/2003 17:39:50
9/10אייקון ציון
הסרט מצא חן בעיניי מאוד. הוא נעשה בטעם טוב. בעל מסר עמוק ומיוחד.מהסרט יוצאים עם הרגשת תקווה. מאוד מומלץ...
שם: נמרוד גלגיל: 2702/02/2003 22:22:06
8/10אייקון ציון
אומנם לא סרט גדול, אבל בהחלט סרט טוב, עם צוות שחקנים מצויין ואמין - ג'ייק ג'ילנהול , דסטין הופמן, סוזן סרנדון, אלן פומפאו שהיא תגלית אמיתית בעיני. אני מאוד נהנתי, מומלץ!
קישורים
חץ מייל לאור הירח (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט