ולריאן ועיר אלף הכוכבים ביקורת סרט

Valerian and the City of a Thousand Planets Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "ולריאן ועיר אלף הכוכבים":
"תסריט איום, ליהוק מביך - התוצאה משעממת אך מרהיבת עין"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Valerian and the City of a Thousand Planets
משחק דיין דיהן, קארה דלווין, איתן הוק, ג'ון גודמן, קלייב אוון, ריהאנה במאי/ת לוק בסון  
מדע בדיוני
ביקורת סרט לולריאן ועיר אלף הכוכבים מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"חגיגה לעיניים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע68.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די22.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות9.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
כל כך עצוב לצפות בסרט החדש של לוק בסון "ולריאן ועיר אלף הכוכבים". בסון הוא הקולנוען המוכשר שמאחורי ההצלחות המסחררות משנות ה-90: "ניקיטה", "ליאון" וכמובן "האלמנט החמישי". בסון הוא גם הבעלים של חברת "EuropaCorp" דרכה הוא הפיק את סרטי "חטופה" שהפכו את ליאם ניסן לגיבור סרטי פעולה. הוא הפיק את סרטי "המשלח" שמיצבו את ג'ייסון סטיית'ם במעמד כוכב סרטי פעולה סוג ב'. בסון גם אחראי על הקאמבק שלו עצמו כבמאי עם "לוסי" בכיכובה של סקרלט ג'והנסון שהיה שובר קופות גדול ומפתיע.הטריילר של "ולריאן ועיר אלף הכוכבים" הבטיח חוויה קולנועית מסחררת ומרהיבת עין, והסרט בהחלט עומד בהבטחה הזו. כל פריים בסרט הזה מכיל שלל אפקטים מרהיבים. מהיצורים השונים מהחלל החיצון, דרך הלבוש, האביזרים השונים, החלליות, ועד העולמות בהם הם מתגוררים מעוצבים למשעי. הסרט הזה הוא חוויה משכרת במיוחד לכל מי שמכור לאסתטיקה ואין ספק שמרבית ההשקעה הכספית הגדולה בסרט, 190 מיליון יורו, הועברה למחלקות האנימציה והאפקטים כדי להגשים את החזון הקולנועי המרהיב של הבמאי, שמבוסס על חוברות הקומיקס משנות ה-70 "ולריאן ולורלין" מאת פייר כריסטין וז׳אן קלוד מזייר. אז מי שמעוניין לחוות אירועי קולנועי שהוא חגיגה לעיניים, זה בהחלט הסרט בשבילו.
מבחינת כותב שורות אלו כאשר אני מגיע לקולנוע לראות סרט פעולה טיפשי ונבוב, אני מעוניין להזדהות עם הגיבורים ולהיות במתח. הבעיה המרכזית של הסרט הספציפי הזה שלא מדובר באיזה מותחן דל תקציב עם כוכב סרטי פעולה סוג ב', כפי שבסון התרגל להפיק בשני העשורים האחרונים. מדובר בהפקת ענק שאורכה 136 דקות, והסטנדרטים כאן שונים לחלוטין. הפתיחה המרהיבה של הסרט על רקע צלילי Space Oddity של דיוויד בואי, לא מאכזבת ומעוררת ציפייה. מדובר בהצהרת כוונות של הבמאי שבעצם מכריז לקהל הצופים: "אתם עומדים לצפות באופרת חלל שעתידה להפוך לקלאסיקה קולנועית".אבל אז הסרט מתחיל ואנחנו פוגשים בגיבורים הראשיים ולריאן והסוכנת שלצידו לורלין בגילומם של דיין דהאן וקארה דלווין. על כתפי שני השחקנים הצעירים מונח כל הסרט היקר הזה. העלילה, אם ישנה כזאת, מתמקדת קודם כל בכימיה הרומנטית ובמתח המיני בין שני הסוכנים שגם מאוהבים אחד בשני ומשחקים במשחקי חתול ועכבר ביניהם, אבל לצערם הם ממש לא נראים דלוקים אחד על השני, שלא נדבר על כך שאין ביניהם כימיה אפילו כצמד שחקנים המנסים לעבוד אחד עם השנייה.

דהאן שחקן אופי מעולה והוא הוכיח זאת ב"הרוג את יקירך", "כרוניקה בזמן אמת", "המקום בתוך היער", "ארץ יבשה" ועוד שלל סרטים עצמאיים, אפילו ב"ספיידרמן" כאשר גילם את הארי אוסבורן. לדאבונו של השחקן הקנדי הוא פשוט לא הליהוק הנכון לתפקיד ראשי לסרט פעולה. לא הצלחתי להאמין לו אפילו לרגע אחד שהוא סוכן על עם רשימת כיבושים רומנטיים עד קצת הגלקסיה.
קארה דלווין היא אחת התופעות המעניינות בהוליווד. היא לסבית מוצהרת עם רשימת כיבושים מרשימה, ביניהן מישל רודריגז מסרטי "מהיר ועצבני" וגם עם הזמרות St Vincent וסלינה גומז. היא דוגמנית ללא הכשרה כשחקנית. היא יפהפייה אמיתית המשדרת גם חספוס וקשיחות בעזרת הגבות הענקיות שלה ועיני הנחש, אבל היא לא שחקנית ובהחלט לא כוכבת קולנוע. היא לא מצליחה להחזיק סצנה אחת לבד ואין לה טיפה אחת של כימיה עם השחקנים סביבה. היא כבר הייתה אחת החוליות החלשות ב"יחידת המתאבדים" וגם כאן היא לא תורמת. במקום ללהק שני שחקנים עם סקס אפיל, שיוכלו לשדר כימיה מטורפת יחדיו כצמד סוכנים ומאהבים דוגמת כריס פראט וזואי סלדנה ("שומרי הגלקסיה") או בראד פיט ואנג'לינה ג'ולי ("מר וגברת סמית") ליהקו את שני הצעירים שאופרת החלל הזאת גדולה מדי על כתפיהם הצנומות.לריהאנה ואיתן הוק המתארחים בסרט בתפקידים קטנטנים יש יותר כימיה מאשר לצמד היבשושי הזה. מילא הליהוק הכושל, שכל בר דעת היה נמנע ממנו, סרט שכזה זקוק לתסריט טוב וגם זה איננו בנמצא. תעזבו תסריט מתוחכם או עמוק, לא הייתה לי ציפייה מבסון שסרטיו אף פעם לא היו מורכבים מדי. בסך הכול הגענו לקולנוע כדי ליהנות, אנחנו באמצע הקיץ, אבל הטרגדיה היא שהתסריט פשוט לא עובד. ההומור יבשושי ולא מצחיק, אי אפשר להאמין למה שהשחקנים אומרים והגרוע מכל, בסצנות קצת יותר רציניות, בעיקר בכיכובה של ריהאנה, פשוט אי אפשר שלא להתפרץ בצחוק. אין רגעי שיא בסרט שכל כולו הוא מרדף אחרי משהו שלא באמת מעניין אף אחד ולא ברור מה מטרתו ולמה אנחנו בכלל צריכים לראות את שני הסוכנים הלא כריזמטיים האלה מחפשים אחריו.הבימוי המסורבל והמפוזר של בסון לא מצליח לגבש את התסריט הכושל שהוא עצמו כתב. מדובר באסופת סצנות שאינן מתחברות אחת לשנייה מלבד סיטואציות מקריות לחלוטין ללא מתח והתפתחות. לדוגמה, בשביל מה היה צריך בכלל את הסצנה עם המדוזה או את הסצנה עם הארוחה המנוהלת על ידי חייזרים המזכירים את ג'אר ג'אר בינקס. התוצאה מעייפת, ועוד יותר גרוע מכך - היא צפויה. כבר בתחילת הסרט ברור לנו שהרעים הם בעצם טובים ואילו הטובים הם בעצם רעים.

בשלב מסוים אפילו העומס החזותי מתחיל לעייף את העיניים וכך גם היתרון היחיד של הסרט מתחיל להפוך למכשלה. כל כך מבאס לקטול סרט של איש קולנוע שגדלת על סרטיו ואתה באמת מחבב אפילו את ההפקות הטיפשיות שמהן הוא מתפרנס ביום-יום. בשנת 2015 נוצרה על ידי האחיות וושבסקי, "עלייתה של ג'ופיטר", אופרת חלל צבעונית, רעה, טיפשית ומבדרת שעוררה אצלי הנאה בעיקר בגלל הממד הקאמפי המודע לעצמו. "ולריאן ועיר אלף הכוכבים" הוא אפילו לא זה.
ולריאן ועיר אלף הכוכבים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: פאוורגיל: 3105/04/2018 18:12:28
8/10אייקון ציון
היה כיף-קצת לברוח מהמציאות לעולם בדיוני. היה נחמד אם היה יותר ארוך.
שם: .MOR Rגיל: 1321/11/2017 22:59:05
5/10אייקון ציון
סרט מבוזבז ולא ממומש !!! הצילום מעולה, הפס-קול נחמד, העריכה נהדרת והאפקטים מהפנטים ויפהפיים אבל השחקנים בינוניים, הדיאלוגים ילדותיים ולא מעוררי עניין והתסריט והעלילה מחופפים, חסרי מקוריות, צפויים ואפילו לפעמים משעממים. בקיצור, אפקטים ולא הרבה מעבר לזה. עדיף לוותר !!!
שם: davaגיל: 5327/08/2017 10:24:24
1/10אייקון ציון
נזבוז זמן וכסף. סיפור אהבה שמתאים לקומדייית כורסא אמריקאית זולה, רק עם אפקטים. קשקוש במסווה של קבלת האחר. לא להטריח עצמכם לקולנוע.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מדע בדיוני
זמן Old 2021
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט