אודות שמידט ביקורת סרט

About Schmidt Movie Review

תמונת כתביגאל קולוף על "אודות שמידט"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר About Schmidt
משחק ג'ק ניקולסון ,דרמונט מאלרוני ,קאתי בייטס ,הופ דיוויס האוורד הסמן ,ג'ון סקוויב במאי/ת אלכסנדר פיין  
דרמה
ביקורת סרט לאודות שמידט מאת יגאל קולוף | מבקר
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע22.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די66.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות11.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"אודות שמידט" זכה לשבחי הביקורות בארה"ב. ג'ק ניקולסון לקח את "גלובוס הזהב" על תפקידו, ואף התסריט זכה בפרס הנחשק. ועם כזה ארסנל תחמושת, ציפיתי לסרט שישתווה, במידת מה, להישגו של ניקולסון ב"הכי טוב שיש" המופתי, אשר מאז יציאתו לאקרנים אינני זוכר סרט של ג'ק ניקולסון שהגיע לקרסוליו.ניקולסון מגלם בסרט זה את וורן שמידט - סוכן ביטוח מזדקן היוצא לפנסיה אחרי שעבד שנים רבות עבור פירמה מכובדת. בתו (הופ דייויס) מתחתנת עם אהבל (דרמוט מולרוני) ואשתו נפטרת לאחר 42 שנות נישואים. ללא עבודה, אשה או משפחה, שמידט מנסה למצוא משהו שייתן משמעות לחייו. הוא יוצא למסע שורשים בנברסקה בקרוואן ענק, כשהמטרה הסופית שלו היא דנבר, שם הוא רוצה לשקם את יחסיו הבעייתיים עם בתו ולעזור לה בהכנות לחתונה.
הסרט "אודות שמידט" סובל מהמחלה שהפגין ניקולסון בסרטיו האחרונים - זקנה. הסרט איטי, עייף ונגרר בעצלתיים. התסריט אינו חד ואינו מכיל נפתולים עלילתיים שיגרמו לצופה לשמור על עניין. במובן מסוים, כלל אין כאן עלילה של ממש, אלא אבחנות ופרספקטיבות על השכיר האמריקני, המקווה שבנה חיים לתפארת, ומגלה בערוב ימיו שלא הותיר כל חותם בעולם, ושאם כן, הרי זהו חותם המקלקל יותר מאשר משפר. במובן זה הסרט כואב ועצוב, וברגעים שמצליחים להמחיש את הפרספקטיבות הללו, הסרט מצליח להעביר לצופה את המסר לגבי החלום האמריקני האבוד.הבניית הדמויות בסרט טובה. אתחיל ואומר כי ג'ק ניקולסון עושה תפקיד טוב, ללא ספק. זהו התפקיד הטוב ביותר שעשה מאז "הכי טוב שיש" הנזכר לעיל. זה אינו תפקיד דומה, כפי שאולי היה ניתן להבין מגל השמועות שאפפו את הסרט. הוא עושה תפקיד רגיש, של אדם שבור המנסה לבחון מה הטעויות שעשה בחייו, ולהיאחז באמונה שעוד נותר לו מספיק זמן לתקן חלק מהן. קשה לחשוב על כך שאתה עובד כל חייך כדי לפרנס את משפחתך בכבוד, וכאשר הנך פורש, שוכח ממך העולם החיצון לחלוטין, ואתה מגלה כי לא שינית או תרמת דבר לעולם. בנקודה זו משחקו של ניקולסון עדין, אמין ומעניין. עם זאת, הוא מתנהל לעיתים בכבדות, ומשרה אווירת נכאים בסצינות מסוימות. עוד אציין לטובה את הדמויות הנוספות בסרט, אשר חרף זמן המסך המועט לעיתים שהן לוקחות, הן מפותחות היטב ושופכות אור על דמותו של שמידט.
הבעיה עם "אודות שמידט" הנה שהוא אינו קולנוע במיטבו. זה לא שהוא לא סרט טוב, אבל קשה לי לראות את עצמי בוחר בו כאחת מהעדפותיי לסרט לצפייה בקולנוע. הוא מדוכדך, מתנהל בכבדות, ומשרה עצבות. זהו בהחלט סרט שלא הייתי מפספס ב- DVD, אבל באשר לצפייה בבית הקולנוע - נראה שכאן היה ניצב שמידט בנחיתות ניכרת לעומת סרטים אחרים.לסיכום: נושא מעניין וחשוב שמתמסמס בשל תסריט ובימוי עייפים; משחק טוב של ניקולסון. 6 בסולם יגאל.
אודות שמידט - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: הצדיק הנאורגיל: 3619/02/2014 08:43:23
4/10אייקון ציון
לא מעניין אותי כמה ניקולסון הוא שחקן גדול וגם לא מעניין אותי אם יש לסרט מסר או פואנטה. הסרט עצמו חלש, משעמם וחסר עלילה. מזל שראיתי אותו בבית כי אם הייתי רואה אותו בקולנוע הייתי דורש את הכסף בחזרה. כל הסרט אני מחכה שיתחיל איזשהו עניין והתפתחות בעלילה, רק בשביל לגלות שאין שום עלילה שתתפתח. גם ממש לא נפלתי מהמשחק של ניקולסון, לדעתי הוא שוקע באפרוריות של הסרט ואני לא מבין על מה הוא קיבל שבחים. בקיצור: לוותר, לוותר, לוותר!
שם: דב ישראליגיל: 3730/03/2013 10:47:36
8/10אייקון ציון
About Schmidt סוכן ביטוח יוצא לפנסיה,בתו מתחתנת עם בחור טיפש ואשתו נפטרת לאחר 42 שנות נישואים,והוא מנסה למצוא משהו שייתן משמעות לחייו...משחק גדול של ג'ק ניקולסון,סרט מצחיק,עצוב,סרט ממשי על החיים,סרט פשוט מקסים,מומלץ בחום.
שם: חיים בכרגיל: 2609/08/2003 01:21:07
9/10אייקון ציון
סרט יפה, אפילו טוב מאוד ! הסוף הוא דווקא כן אופטימי ואפילו מאוד, צריך רק להבין אותו. ולא אחשוף כאן כדי לא לספיילר... צילום יפה, מוזיקה טובה, משחק מצויין של ג'ק. בגירסת הDVD יש סצינות מחוקות מאוד מעניינות. ובכלל, זו פעם ראשונה שאני רואה כאלו הסברים של הבמאי לתוסף של הסצינות בDVD.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט