פרנץ ביקורת סרט

Franz Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "פרנץ":
"פרנסואה אוזון מתעלה ביצירתו השמרנית ביותר"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Franz
משחק פייר ניניי, פאולה בר במאי/ת פרנסואה אוזון  
דרמה
ביקורת סרט לפרנץ מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"יפהפה ומורכב"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע89.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די7.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
פרנסואה אוזון מכונה "הילד הרע של הקולנוע הצרפתי" וסרטיו מלאים בסצנות מיניות נועזות על גבול הפרוורטי ("מאהב כפול", "שמונה נשים"). לעיתים בכל הרעש וההמולה שמעוררים סרטיו נשכחת העובדה הפשוטה שהוא במאי מצוין ויוצר רגיש מאין כמוהו. בסרטו החדש "פרנץ" מנפיק אוזון סרט ללא סצנת סקס אחת וללא פרובוקציות והתוצאה היא יצירת קולנועית מעולה ויפהפייה שמוכיחה כי בגיל 50 הילד התבגר וכיום הוא אחד הבמאים האינטליגנטיים והחשובים הפועלים בקולנוע האירופאי.גרמניה לאחר מלחמת העולם הראשונה. בכפר קטן מבכה אנה (פאולה בר המצוינת) את מות ארוסה פרנץ במלחמה. היא מתגוררת אצל הוריו ומסלול חייה כולל בעיקר טיפוח קברו של הארוס בבית הקברות המקומי. לפתע מגיע בחור צעיר צרפתי לכפר (השחקן הצרפתי פייר ניניי בעל החזות האנדרוגנית משהו) וטוען כי הכיר את הארוס וכי פרנץ היה חברו לפני המלחמה. אנה מוצאת עצמה מוקסמת מאדריאן הצעיר הרגיש והפגיע ונאבקת ברגשותיה אליו עד שלקראת מחציתו של הסרט אדריאן יגלה לה את הסוד הנורא שהוא מסתיר ואנה תצטרך לקבל החלטה גורלית.
סרטיו של אוזון תמיד עוסקים בחמקמקות ההגדרה של מיניות האדם ושל זהותו. הסרט "פרנץ" עוסק בהשתקפויות ובדמויות מראה כשהצופה עשוי להתבלבל ולאבד את דרכו בנפתולי העלילה.האם אדריאן הוא סטרייט או שמא בינו ובין פרנץ התפתחה מערכת יחסים מעבר לחברות? אדריאן הצרפתי דובר גרמנית ואנה הגרמנייה דוברת צרפתית. בבר בכפר שרים את ההמנון הגרמני למול אדריאן ובפריז שרים את ההמנון הצרפתי מול אנה הגרמנייה. הסרט הוא בשחור-לבן אולם לעיתים הוא עובר לצבע. ציור של מוות מסמל חיים ,שם הסרט "פרנץ" יכול להיות שם של גבר גרמני וגם לסמל את צרפת.אצל אוזון שום דבר אינו מוחלט וברור ורב הנסתר על הגלוי. חלקו השני של הסרט עוסק בשקרים ובהסתרתם ובשאלה האם האמת אכן גוברת על הכל ובכל מקרה והתשובה מורכבת. מי שרוצה יוכל למצוא גם הדים של הסרט "ורטיגו" בעלילה.
"פרנץ" מבוסס על סרטו של לובטיש "שיר ערש שבור" מ-1932 שמבוסס על מחזה צרפתי משנת 1931. אוזון סיפר כי בעוד שהסרט הראה את נקודת המבט של המנצחים הצרפתים אותו סקרנה דווקא נקודת המבט של המפסידים- הגרמנים. אוזון עיבד מחדש את סרטו הלא מוכר של לוביטש והשתחרר ממנו לגמרי בחלקו השני (והמותח) של "פרנץ"."פרנץ" הינו סרטו השקול והמדוד ביותר של אוזון עד היום, בלי פרובוקציות מיותרות ובלי שדיים מתנופפים בפריים. מסתבר שאוזון, גם בלי הרעש והצלצולים, יודע לעשות קולנוע מצוין. סרט שהוא יצירת מופת.
פרנץ - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4908/10/2021 09:16:45
8/10אייקון ציון
עשוי ומבוצע בצורה נכונה. יכול היה בקלות להגרר למחוזות מלודרתיים אבל שומר על איזון בין רגשנות לאיפוק.סרט אנטי מלחמתי עם מסר חד. אנה היא בחורה גרמנייה צעירה מיד אחרי מלחמת העולם הראשונה, שארוסה פרנץ נהרג במהלכה. כשהיא פוקדת את קיברו, אנה מבחינה באיש זר וצעיר שמגיע גם הוא לבקר במקום. עם הזמן מתברר שמדובר באיש צרפתי בשם אדריאן, שהכיר את פרנץ מפריז ומציג את עצמו כחברו.הוא מתחבר לאנה ולהוריו של פרנץ ומספר להם על חוויותיהם המשותפות טרם מותו. כל זאת על רקע העוינות הגרמנית לצרפתים בגלל תבוסתם במלחמה. הקשר המיוחד שנוצר ביניהם ובמיוחד בינו לבין אנה יעמוד במבחן כאשר הסיפור האמיתי יתגלה.אבל, העניין המרכזי הוא הרגשות שמפתחת אנה כלפי אדריאן ורצונה להמשיך לחיות למרות הטראומה שחוותה. הסרט מוצג כמעט כולו בשחור ולבן עם הבלחות של סצינות בצבע מידי פעם, זאת כדי להוסיף נופך נוסף. לא ברור עד כמה זה משנה.בשורה התחתונה: מהנה.
שם: יפעתגיל: 5314/11/2017 15:18:48
10/10אייקון ציון
מושלם. מופתי. מדויק. עשייה מוקפדת לאורך כל הסרט. ככה מייצרים קלאסיקה אמיתית ונצחית מעבר לזמן ולמקום. משחק נפלא ומאופק. זה לא רק המסר הפציפיסטי, אלא הדמויות האנושיות והיכולת לגעת בנפש, אבל גם ההתבוננות האוניברסאלית על מלחמות ועל היום שאחרי. המעבר מצרפת לגרמניה על כל הארכיטיפיות שלהן, ובחזרה לאישי האנושי. לכו לראות בקולנוע.
שם: איילתגיל: 6126/10/2017 23:37:31
9/10אייקון ציון
יוצא מהכלל!תובנות שקשורות לכל מקום בעולם שחווה מלחמות:כל הצדדים נפגעים,מי סולח למי,השכול,הקורבנות שלא מתאוששים,תקוות וחלומות לעולם ללא מלחמות.צילום מעולה, משחק מצויין.
קישורים
חץ פרנץ (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט