פאטי קייקס ביקורת סרט

Patti Cake$ Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "פאטי קייקס":
"ה"רוקי" של סרטי הראפ"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Patti Cake$
משחק דניאל מקדונלד, ברידג'ט אוורט, קתי מוריארטי במאי/ת ג'רמי ג'ספר  
דרמה
ביקורת סרט לפאטי קייקס מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"זריקת מרץ"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע75.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די12.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות12.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
פטאי דומברוווסקי (המכונה בשכונה דמבו) גרה לה בניו ג'רזי עם אמא חצי שיכורה ועם סבתה החולה. פאטי היא מה שמכונה "זבל לבן". נולדה בצד הלא נכון של פסי הרכבת והעתיד הממתין לה הוא קודר ולא מבטיח. בעוונותיה היא גם בחורה מלאה. היא דחויה חברתית ,אנדרדוג קלאסית וחברה היחיד הוא בחור ממוצא הודי בשם ג'רי.כמו בכל סיפור סינדרלה קלאסי, פאטי מתחילה את הסרט בנקודה כל כך נמוכה שממנה היא רק יכולה לעלות ופאטי רוצה לעלות מעלה להפוך לראפרית, ממש כמו אמינם ב"שמונה מייל". היא מתעלת את כל הבאסה שלה לכיוון של מילים שפורצות ממנה בקצב של מכונת ירייה. בלילות במיטה פאטי חולמת להפוך למלכת הראפ כמו האליל שלה ,איזה ראפר מפונפן עם הרבה בלינג בלינג שבעיניה שקול לאלוהים.
ביקורת מצולמת  |  טריילר/קדימון
בין עבודות מלצרות מתישות להופעות במועדוני לילה מפוקפקים ,פאטי נאבקת להגשים את חלומה וכמו רוקי היא תקבל מכות, תיפול ותעמוד שוב ושוב על רגליה. כאשר יענו את פאטי כן תרבה וכן תפרוץ - מקללים אותה, מעליבים אותה והיא עם האזניות לראשה בשלה. ביחד עם ג'רי ההודי ועם בחור שנראה כמו עובד שטן וסבתא שלה(!) היא מקימה את הרכב הראפ ומנסה את מזלה.ג'רמי ג'ספר, במאי קליפים בדרך כלל, מביים סרט תזזיתי ,אמיתי וכואב עם המון אופטימיות. נכון, ראינו את הסיפור הזה בהרבה מאוד סרטים ובכל זאת קשה שלא להתאהב בדניאל מקדונלד הנפלאה שעושה את תפקידה של פאטי באותנטיות מדהימה כשלצידה ברידגי'ט אוורט כאימא מהגיהינום, שבעצם רק רוצה מה שטוב לבתה. קאתי מוריארטי האלוהית משחקת בתפקיד הסבתא שמבינה עניין (בקטע נפלא, אחרי שהשתתפה בעוד שיר ראפ אומרת מוריארטי "הסתכלו עליי, אני ממש ברברה סטרייסנד"). מוריארטי הנהדרת, שאני מאוהב בה מאז "השור הזועם", מגלה מחדש את עצמה באחד הליהוקים המפתיעים והמוצדקים של השנה.
לא בכדי הסרט כבש בסערה את פסטיבל סאנדנס ואת פסטיבל קאן. ראיתי אותו פעמיים ובכל פעם התרגשתי עד עומקי נשמתי מסיפורה של הבחורה שמתמודדת עם העולם באמצעות מילים מושחזות שבוערות בתוכה. נכון,זהו קרואד-פליזר קלאסי, אבל מדובר בסרט יפהפה ומתוחכם, שגם אם עלילתו צפויה הוא מצליח לרגש שוב ושוב.סרטי ראפ נוצרים כבר קרוב לשלושים שנה. בעבר הם סיפרו את סיפורם של האפרו-אמריקאים("הישר מקומפטון", "הנערים בשכונה", סרטי "פריידיי" ועוד) ולאחרונה החלו גם לשרטט את דיוקנם של ראפרים לבנים שניכסו את המוסיקה השחורה ושינו אותה לצורכיהם ("שמונה מייל") ."פאטי קייקס" מצטרף בגאון לסרטים אלו ומציג לנו את אמריקה שאולי אנחנו לא ממש רוצים לראות - אמריקה בועטת וכועסת אבל גם בסופו של דבר אופטימית.
פאטי קייקס - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: שרהגיל: 4226/11/2017 21:58:26
9/10אייקון ציון
אולם הקולנוע היה כמעט ריק כשהגעתי לראות את הסרט, כמעט הקרנה פרטית, אבל מגיע לסרט הרבה יותר צופים. מדובר בסרט מהנה ומרגש. גיבורת הסרט לא בדיוק דמות מיינסטרים, ועם זאת שחקנית נהדרת ושובת לב. למי שאוהב מוזיקת ראפ ולמי שרוצה לראות גם את ה"אנטי גיבור" מנצחים
שם: צחי אהרוןגיל: 3810/11/2017 20:00:36
10/10אייקון ציון
סרט מהנה מאוד, עם לב טוב ומשחק מצוין. נשאר אחרי הצפיה זמן רב. כדאי לראות בקולנוע
שם: גילגיל: 4108/11/2017 16:00:43
8/10אייקון ציון
חיפשתי סרט קליל ... כל הביקורות הביאו אותי לסרט הזה... מה אגיד לכם... הנאה צרופה של סיפור פשוט, הומור שנון וגם מוסיקה ראפ... אתה לא חייב להיות חובב מוסיקת ראפ כדאי להנות מהסיפור של הסרט... סיפור חיים. של תקוות, חלומות .... מומלץ הנאה צרופה...
קישורים
חץ פאטי קייקס (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט