הפורצת ביקורת סרט

The Burglar Movie Review

תמונת כתבמור קומפני על "הפורצת":
"חוויה לא רגילה שתתאים לחובבי קולנוע אירופאי איכותי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Burglar
משחק ליהי קורנובסקי, רונלד זרפלד, סנדי בר, לירון בן שלוש, אסף קורמן במאי/ת הגר בן אשר  
ישראלי
ביקורת סרט להפורצת מאת מור קומפני | מבקרת קולנוע
ציון המבקר
"לאמיצים בלבד"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע29.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די45.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות25.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
קשה לעשות סרטים בישראל. קשה עד כמעט בלתי אפשרי. מסיבה זו, אפשר להבין מדוע חלק ניכר מהסרטים שנעשים כאן פונים למכנה המשותף הרחב ביותר, מתפשרים על ויזואליה ומנגישים את המסרים באמצעות דיאלוגים. לא כך הדבר עם הגר בן אשר, במאית שמקפידה לאתגר את הצופים היישר מעבודות הבימוי הראשונות שלה (כמו סרטה הקצר "משעולים") ועד ליצירתה השנייה באורך מלא. "הפורצת" מגיע אחרי בכורת בימוי מוצלחת ביותר לאשר, שסרטה "הנותנת" כבש פסטיבלים רבים ברחבי העולם וזכה בפרסים ובשבחים. גם הוא מתכתב היטב עם קולנוע אירופאי על שלל מאפייניו ומזמין את הצופים לחוויה מאתגרת ולא שגרתית.הסרט מביא את סיפורה של צעירה בת 17 מהעיר ערד שאמה נעלמת יום אחד במפתיע. זו לא הפעם הראשונה שהיא נוסעת לזמן רב ומותירה את בתה מאחור, ללא פתק או הודעה מסודרת על מקום הימצאה. אלא שהפעם היא גם לא עונה לטלפון בשום ניסיון ומותירה את בתה ללא כסף, ללא שכר דירה שיש לשלם במיידי וללא כתף תומכת. הבת, שמנסה להשיג את הממון החסר בעבודות שונות ומשונות, מגלה ערב אחד שפרצו לדירתה. מתוך תחושת ייאוש ומיאוס ככל הנראה, מחליטה הנערה להתגרות בסכנה ולפרוץ בעצמה לבתים. ברוב הפעמים היא לא גונבת. רק עוברת אורח, מציצה. בהרבה מקרים היא פורצת לבתים במצב של סיכון גבוה מאוד עבורה – כאשר הדיירים נמצאים בבית ואפילו ערים. האם מפגש עם תייר גרמני יציל את הנערה ממנהגיה המסוכנים ויעניק לה את החום והביטחון לו היא משוועת?
ביקורת מצולמת  |  טריילר/קדימון
ליהי קורנובסקי מגלמת את הצעירה עם מעט מאוד דיאלוגים והרבה צילומי תקריב משמעותיים. היא עושה זאת בהצלחה מרובה ומשכנעת ותורמת רבות לאווירת המתח ההולכת ומתגברת של היצירה. הצילום האפל והיפהפה של עמית יסעור מחזק גם הוא את הסקרנות הגוברת והמתח הבנוי בקפידה. זו ללא ספק יצירה עם כמה סצנות יפהפיות למראה שמצליחות לתפוס ולמגנט בתוך שניות ולחבור היטב לאווירת הכאוס שמתחוללת בנפשה של הגיבורה, נערה נטושה שהעולם כולו נוחת על כתפיה בחוזקה ומאלץ אותה לעבור הליך התבגרות זריז מהרגיל וכפוי.יחד עם זאת, "הפורצת", הוא לא סרט שידבר לכולם ואולי גם לא יצליח לאחוז בכל מי שלוקח על עצמו את אתגר הצפייה. בשונה מהמסורת של סרטים ישראלים, הדיאלוגים בו מועטים מאוד, הוא עמוס מטאפורות ועונה היטב על ההגדרה של ארט-האוס, סגנון שדורש סבלנות רבה ומובל בהתפתחות איטית. הוא לא נשען על תשתית של תסריט מובן מכל הבחינות והרבה נותר במוחו של הצופה שיכול לדמיין ולהשלים לעצמו את הפרטים החסרים. אין בו נקודות מפנה מדויקות והסיפור מתקיים במימד מעט חסר של מה שבוחרת היוצרת לחשוף. העניין הוא שלא תמיד ניתן להשלים את הפערים ובכל זאת קיימים חוסרים ושאלות שנותרות ללא מענה – מדוע הצעירה מתחילה לפרוץ לבתים? מיהו הגבר מסתורי שמסייע לה ליצור קשר עם אמה באתר בנייה?
גם המטאפורות מתחילות לחזור על עצמן בשלב מסוים, מה שמגביר את הכמיהה לעוד קווי עלילה או פרטים. מצפייה בעבודות אחרות של בן אשר, קשה לי לשער שהעמימות אינה מכוונת. זהו המתווה המאפיין את היוצרת הזו, נועזת ומיוחדת בדרכה. אולם הבחירות הללו בהחלט גורעות מהיצירה ומונעות ממנה להתפתח למימד הזדהותי ומרגש. היצירה נותרת עם תחושת "אחרות", צילום יפהפה ושחקנית אדירה ובעיקר הרבה מתח שאינו מגיע לפתרון. הדברים נותרים על פני השטח מבלי להגיע למיצוי עלילתי ולעומק מספק.
הפורצת - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: שי אלימלךגיל: 3809/11/2018 10:06:24
5/10אייקון ציון
הפורצת היה אמור להיות סוג של סרט ישראלי איכותי , סיפור כואב על נערה שצריכה להתמודד עם מורכבות החיים שהיא נקלעה אליה . היא פורצת לכל מיני מקומות וחיה בעולם משלה עם המון מחשבות . נסיון לעשות סרט מורכב " איכותי " הנע לאיתו אבל בפועל נותר ללא שום אימרה חזקה או רצון לחשוב עליו לאחר שהוא מסתיים . השחקנית ליהי קורנובסקי משחקת היטב ואמין לאור התסריט שנתנו לה אז היא בהחלט בסדר גמור ואף יותר מכך . אם כבר לצפות אז בבית .
שם: אביגילגיל: 3314/12/2017 10:40:19
1/10אייקון ציון
סרט עלוב וגרוע. ניסוין פתטי לייצר קולנוע איכותי. אנשים הולכים ללמוד קולנוע ורואים דברים איכותים וחושבים שהם יכולים לשחזר או לחקות באמצעות טכניקות כאלו ואחרות. הפתטיות פשוט פורצת את המסך. הניסיון העלוב של הישראלים "לזעזע" עם פריימים עלובים על זין עומד ו"סצנות סקס" מתוך איזו משאלה לפרוץ את השמרנות הישראלית. נו באמת.. בעיקר ריק ויומרני. כעסתי על הזמן שבזבזתי בלתת צאנס לדבר הזה.
שם: רחליגיל: 6628/11/2017 17:40:57
2/10אייקון ציון
אני מאמינה מאוד בקולנוע הישראלי עד האכזבה הזו.לא ברור מדוע קראו לסרט בשמו, זה הדבר הפחות חשוב ובעצם אין כל כך חשיבות לעיסוקה. בת עשרה ננטשת על ידי אמה,וזו נעלמת לה ולא בפעם הראשונה. הצעירה הולכת לאיבוד ומנסה נואשות ליצור איתה קשר ולשווא.במסעה לחיפוש האם היא פוגשת אנשים שונים ומחפשת אהבה וקשר בכל דרך. סרט מעורר מועקה,איטי ואינו זורם כלל.מקוממת במיוחד העובדה שסנדי בר מופיעה ב5 דקות האחרונות של הסרט,כאילו לא קרה דבר,אין הסבר למעשיה ולהעלמה,האם יש אב ברקע? שום כלום. באמת הסרט מוצג בכפר סבא פעם אחת ביום וזה אומר הכל.לא ללכת, זה בוודאי יגע למסך הקטןבמהרה.חבל
קישורים
חץ הפורצת (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי ישראלי
בית Home 2023 חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט