על גוף ונפש ביקורת סרט

On Body and Soul Movie Review

תמונת כתבאלעד שלו על "על גוף ונפש":
"שילוב מרגש בין ראליזם לסוראליזם"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר On Body and Soul
משחק אלכסנדרה בורבלי, גזה מורצ'אניי, רקה טנקי, זולטן שניידר במאי/ת אילדיקו אניידי  
דרמה
ביקורת סרט לעל גוף ונפש מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"אנושי ורגיש"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע83.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די11.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הסרט ההונגרי "על גוף ונפש" של הבמאית אלדיקו אניידי מגיע למסכים בישראל חודשים אחרי שזכה בפרס הגדול והיוקרתי של דב הזהב בפסטיבל ברלין האחרון. ואכן בהחלט ניתן להגדיר אותו כסרט פסטיבלים עם כל המרכיבים האהובים על המבקרים – שילוב בין ריאליזם קשוח לסוריאליזם, דמות מרכזית הסובלת מסוג של אוטיזם, סצנות קשות לצפייה בבית מטבחיים המראות את שגרת היום האלימה. אך למרות שנדמה כי מדובר באוסף מרכיבים רנדומלי של סרטי פסטיבלים היצירה מתגבשת לכדי מכלול אנושי ואף מרגש."על גוף ונפש" עוקב אחר אנדרה ומריה, שני עובדים בבית מטבחיים בהונגריה. הוא מנהל הכספים, היא המנהלת החדשה של בקרת האיכות. הוא גבר שקט ונעים הליכות, היא קפדנית, רצינית מאוד, על גבול האוטיזם. הם מתחילים להכיר אחד את השני ומופתעים לגלות שהם חולקים את אותם חלומות כשהם ישנים, בהם הם מופיעים בצורה של צבאים המשוטטים ביער זה לצד זה. הם מתקרבים אחד לשני בסיוע החלומות המשותפים, אך לא בטוחים שיש להם את האומץ לממש אותם.
ביקורת מצולמת  |  טריילר/קדימון
מקום העבודה של השניים בבית המטבחיים תופס חלק חשוב בעלילה. אניידי לא מתעלמת מהסבל והאכזריות הכרוכים בעבודתם ומראה בתחילת הסרט את תהליך השחיטה ופשיטת העור בצורה ישירה ולא מתפשרת שעשויה להבריח צופים רגישים מן האולם. יחד עם זאת הניגוד חד בין שגרת יומם הקרה ואכזרית לבין החלומות בהם הם מופיעים כחיות בטבע הפראי מדגיש את המרחק בין המקום בו הם נמצאים לזה בו הם שואפים להיות.דמויות שנמצאות על הספקטרום האוטיסטי נהיו פופולריות בתרבות לאחרונה, במיוחד לאחר הסדרה "הגשר". אלכסנדרה בורבלי המשחקת את מריה מצליחה ליצור דמות מופנמת וסגורה, שלא נגעה באדם אחר מעולם, בצורה שאינה מדגישה אלמנטים מנייריסטיים של האוטיזם אלא יוצרת הזדהות עמוקה עם דמותה. גזה מורציאניי מפגין חום ואנושיות רבה כאנדרה, אדם שכבר ויתר על קשר רגשי לאחר גירושיו, ומצליח לפתוח את לבו מחדש בזכות מריה.
סצנות החלום המשותפות, להן לא ניתן הסבר בסרט, מעניקות לו נופך של ריאליזם סוריאליסטי כמו בסיפוריו של חורחה לואיס בורחס. לעיתים הסרט דגוש יתר על המידה בסמליות ולא כל מהלכיו העלילתיים הדוקים מספיק, אך "על גוף ונפש" מספק חווית צפייה מתגמלת שיכולה לפנות גם אל קהל רחב החובב קולנוע קצת שונה ומאתגר.
על גוף ונפש - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איילתגיל: 6116/03/2018 01:43:33
7/10אייקון ציון
סרט מעיק,סיפור של עובדים במשחטת בקר,סביבה מאוד אכזרית שכמובן גם משפיעה עליהם ואפילו מצריכה שיחה טיפולית איתם.קשר מוזר בין שני עובדים בכירים,עם הרבה בעיות של התנהגות.
שם: בןגיל: 3202/02/2018 13:43:51
9/10אייקון ציון
סרט אהבה שונה, נוגה ועמוק, שמציג את ההיבט הנפשי רוחני של המשיכה (בחלומות) בשונה מהמשיכה הגופנית (מפעל הבשר), עד ששני ההיבטים מתאחדים
שם: מירי בלוםגיל: 6631/01/2018 18:43:21
9/10אייקון ציון
על גוף ונפש- סרט טוב ומיוחד על אהבה מיוחדת בין אנשים מיוחדים. הסרט מתרחש במקום עבודה שהוא בית מטבחיים ויש מספר סצנות שבהן רואים את הפרות מומתות והופכות לבשר שאנחנו מכירים מהסופר. נכון זה קשה לצפייה, אבל האבסורד הוא שבקופה כשקונים את הכרטיס מזהירים מהקטעים האלה אך לא מזהירים מקטעים שרואים בחורה חותכת ורידים שוכבת באמבט מלא דם. פרה שחוטה נורא אדם שחוט זה סבבה ...זה כל כך אופייני לתקופה ....
קישורים
חץ על גוף ונפש (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט