הרוכב ביקורת סרט

The Rider Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "הרוכב":
"מאופק ואיטי אבל הסבלנות משתלמת"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Rider
משחק בריידי ג'אנדרו, טים ג'אנדרו, לילי ג'אנדרו במאי/ת קלואי זאו  
דרמה
ביקורת סרט להרוכב מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"פורטרט אנושי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע72.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די13.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות13.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בסרטה השני באורך מלא, הבמאית קלואי ז'או מייצרת פורטרט אנושי אך מאופק של גברים בדרום ארה"ב העוסקים לפרנסתם באחד מענפי הספורט המסוכנים ביותר, תחרויות הרודיאו. מדובר בספורט הלאומי הרשמי במדינות ויומינג וטקסס והוא מהווה את אחד מסמליה של דרום ארה"ב בכלל. אך ענף הרודיאו נוצר בכלל במקסיקו ואכן חלק מהדמויות בסרט הן מקסיקנים ואינדיאנים העוסקים במקצוע. המטרה בספורט המסוכן הזה היא להחזיק מעמד על גבו של סוס פראי כשמונה שניות או יותר, כאשר יד אחת מחזיקה בחבל הקשור סביב צווארו של הסוס והיד השנייה מונפת באוויר. מדובר במיומנות הנרכשת עם השנים וצורכת ניסיון רב, אך לפי הסטטיסטיקה מרבית הרוכבים יוצאים עם פגיעות מסכנות חיים.קלואי ז'או ביססה את הסרט על סיפורו האישי של בריידי ג'אנדרו, רוכב רודיאו צעיר שמאז ילדותו הייתה לו רק מטרה אחת בחיים: להפוך לאלוף רודיאו ולעשות מכך קריירה. האהבה הגדולה ביותר של בריידי היא טיפול ורכיבה על סוסים, אבל לרוע מזלו הוא נפגע מספר פעמים כולל פגיעה חריפה בראשו וכל פעילות נוספת, אפילו רכיבה פשוטה, עלולה לסכן את חייו. מה הוא יעשה בחייו כעת כאשר חלומו היחיד וייעודו בחיים נלקח ממנו?
מה שהופך את הסרט הצנוע הזה ליצירה חזקה היא העובדה שאת גיבור הסרט הנקרא בריידי בלאקבורן, מגלם לא אחר מאשר ג'אנדרו עצמו, בדרמה העוסקת בחייו. אבל הליהוק הריאליסטי והנאמן למציאות לא מסתיים כאן. את טים בלאקבורן, אביו חובב ההימורים של בריידי מגלם טים ג'אנדרו, אביו האמיתי ואילו את ליליאן בלאקבורן, אחותו בת ה-15 הנמצאת על הספקטרום האוטיסטי, מגלמת ליליאן ג'אנדרו אחותו במציאות. כלומר הבמאית המוכשרת ביססה את העלילה וההתרחשויות בה על דמויות אמיתיות המגלמות את עצמן. לפעמים זה קצת חורק כי אף אחד מהקאסט הוא לא שחקן (במיוחד האבא ברגעים דרמטיים) אבל לפעמים זה עוצמתי ומטלטל, לדוגמה ברגעים שבהם בריידי הולך לבקר חבר ילדות הנמצא בבית חולים שיקומי בעקבות תאונת רודיאו קשה.ז'או לא מייצרת דרמה הוליוודית שגרתית. היא יוצרת אווירה ונותנת לקהל לשקוע לתוכה. אם מדובר בנופים המרהיבים של דרום דקוטה או העבודה של בריידי עם הסוסים הפראיים וכיצד הוא מאלף אותם מההתחלה עד אשר הם מתבייתים. הצפייה בתהליך הייתה יכולה להיות משעממת, אבל היא לא. זהו תהליך מסקרן שבו אנחנו לומדים על הגיבור ועל החיה וגם על מערכות היחסים בין בריידי לחברים שלו, לאביו ואחותו.
הסרט עוסק באנשים פצועים שצריכים ללמוד להחלים, לא פיזית, כי זה לעולם לא יקרה, אלא נפשית. גברים שאיבדו את היקר להם מכל, החלום והשאיפה שלהם, להיות רוכבים בזירת הרודיאו, ועכשיו הם צריכים ללמוד להתמודד עם האובדן הזה. בדרום הקשוח והמצ'ואיסטי בארה"ב, זהו כל עולמם של הגברים הצעירים. זו הדרך שבה הם נמדדים. עכשיו בריידי צריך למצוא משמעות חדשה לחייו, וכאשר אין לך השכלה ואסור לך להתקרב אפילו לסוסים – לפתע החיים נראים ללא עתיד. הבמאית, בעזרתם האדיבה של צוות השחקנים הלא מנוסה אך למוד הניסיון מהמציאות, מצליחים להעביר את החוויה הבלתי שגרתית הזאת בהצלחה רבה."הרוכב" הוא מערבון מודרני ללא סצנות פעולה, קרב יריות או גיבור נטול פחדים. מדובר ביצירה עכשווית וריאליסטית, המתארת בצורה אמינה ביותר את מצבם של הבוקרים בימינו אנו. כצופה אפשר להרגיש את הרוח והאבק של המישורים הדרומיים של דרום דקוטה. אפשר גם לחוש את הכאב העצום של בריידי, השחקן המגלם את עצמו. הוא מצליח לשכנע ולהיות הדמות האמינה ביותר בסרט הלוקח את הזמן ולא מזדרז לשום מקום. "הרוכב" הוא יצירה לעיתים פיוטית, לעיתים ריאליסטית. היא תמיד מאופקת, אנושית ואוהבת אדם. אם תרצו לראות קולנוע אחר לחלוטין ממה שאתם רגילים לראות על גבי המסך הגדול, תנו לסרט הזה הזדמנות.
הרוכב - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: נטעגיל: 4901/06/2018 21:34:24
10/10אייקון ציון
OMG!אחד הסרטים החזקים שראיתי לאחרונה. משחק משובח של כל השחקנים שאף אחד מהם לא שחקן מקצועי - רובם משחקים את עצמם בסיפור אמיתי קורע לב. צילום ובימוי משובחים מעבירים למסך את האווירה בצורה מרשימה.
שם: גילגיל: 4728/05/2018 21:29:18
10/10אייקון ציון
יצירת מופת אמיתית,מטלטלת ומרגשת!
קישורים
חץ הרוכב (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט