הנשף ביקורת סרט

Flawless Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "הנשף":
"סרט מעניין על אהבה ומגדר בתיכון"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Flawless
משחק סתיו סטרשקו, אסי לוי, ניב סולטן, מיכה סלקטר במאי/ת טל גרניט, שרון מימון  
דרמה
ביקורת סרט להנשף מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"חשוב ומרגש"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע22.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די74.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אחת המגמות הבולטות בקולנוע העולמי כיום היא העיסוק בנושא הטרנסג'נדריות. הסרט "אישה פנטסטית" מצ'ילה שבמרכזו טרנסג'נדרית זכה בטקס האוסקר האחרון בפרס לסרט הזר הטוב ביותר. הסרט "נערה" הבלגי העוסק בנערה טרנסג'נדרית זכה בשלל פרסים בפסטיבל קאן האחרון ונחשב לאחד הסרטים המעניינים בתחרות וכעת יוצא לאקרנים הסרט הישראלי "הנשף", שבמרכזו נערה טרנסג'נדרית שמנסה להתמודד עם התיכון שאליו היא מגיעה.במאי הסרט שרון מימון וטל גרניט, שסרטם "מיתה טובה" התמקד בנושא הזקנה והמתת החסד, עוברים לעסוק בנושא הקרוב לליבם. כחברי הקהילה הלהט"בית הם משרטטים דיוקן של התיכוניסט הישראלי המצוי (בעיקר תיכוניסטיות) שכל רצונו הוא להיות מוזמן לנשף הסיום (ה"פרום") שאמור להיות החותמת להיותו לגיטימי בעיני החברה.
ביקורת מצולמת  |  טריילר/קדימון
שלוש תיכוניסטיות, שאחת מהן טרנסג'נדרית -סתיו סטרשקו המצוינת ואחת מהן ממוצא אתיופי (נצנת מקונן) חולמות על האביר על הסוס הלבן שיזמין אותן לנשף הסיום ולצורך כך הן מוכנות אפילו למכור אבר מגופן כדי לקבל בתמורה "תיקון" שיכלול חזה גדול ואף סולד יותר.הקולנוע הישראלי לאחר שנים של התעלמות חוזר אל בני הנוער, אולם בסרט "הנשף" מוצגת מציאות עכשווית שלי לא הייתה מוכרת הכוללת שימוש בסלנג על גבול הבלתי אמין. מציאות זו המציגה את התיכון כשדה קרב, לא פחות שהוצגה בהומור בסרט "נערות רעות", מתובלת כאן בלא מעט ראליזם אכזרי וגרמה לי לאי נוחות לא קטנה במהלך הצפייה. במידה והיוצרים שאפו לזעזע את הצופה מטרתם, לפחות במקרה שלי, הושגה.
ובתוך הקלחת הזו נמצאת עדן, נערה בגוף של נער, שרוצה לשנות את מינה ונאלצת לעבור שבעה מדורי גיהנום. סטרשקו נדמה ומגלמת את עצמה והיא עושה זאת בחן ובאמינות שריגשו אותי . הבחירה בטרנסג'נדרית לגלם את התפקיד ראויה להערכה (במאי "נערה" הבלגי בחר בנער לגלם את התפקיד הראשי וגם ב"נמס בגשם" הישראלי הייתה זו בחורה - חן יאני - שגילמה טרנסג'נדרית).כדי להשיג את מבוקשן ולהפוך ליפות ומקובלות יותר נוסעות הבנות לאוקראינה ושם הן פוגשות את סוחרת האיברים בגילומה של אסי לוי הנהדרת. חלק זה בסרט נדמה ומאבד תנופה והעלילה מעט נתקעת, אולם בחזרתן של הבנות ולקראת הסיום האופטימי משהו חוזר "הנשף" למסלול הנכון."הנשף" ממשיך את היצירות הלא שגרתיות שמנפיק הצמד מימון את גרניט. הוא סובל מחוסר אחידות פה ושם ואינו חף ממגבלות, אבל עדיין מדובר ביצירה ראויה וחשובה שלא חוששת מלשרטט דיוקן על גבול האכזרי של חברת צעירים שאיבדה עצמה לדעת ושגל אמריקניזציה שטף אותה ולא הותיר שבויים.
הנשף - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: מיטלגיל: 3616/09/2018 23:01:15
10/10אייקון ציון
מעולה, וכל כך חשוב!!
שם: הודגיל: 2511/09/2018 21:37:01
10/10אייקון ציון
סרט ישראלי לבני נוער ממש מתוק סתיו סטרשקו מדהימה אני חשבתי שלא איהנה ממנו מאז הסרט הישראלי האחרון שראיתי ובכל זאת היה חד פעמי "גאליס-המסע לאסטרה" שהיה לפי כישלון אבל בכל זאת סרט מושקע אבל אני חושב שזה מתאים לבנות טיפש עשרה ולא לבני 14 ומעלה אבל לפי דעתי די אהבתי
שם: יוסיגיל: 7411/09/2018 21:20:07
8/10אייקון ציון
סרט בעל מסר חזק וחשוב על קבלת האחר. מתאר את רוע הלב של הנוער כלפי החלש והשונה. ואת דרכי התמודדות שלהם בחברה לא סובלנית מצד שני הסלנג לא מובן ויומרני ומלא בביטוים שקשה להאמין שנוער מדבר כך העלילה גם היא קופצנית ולא מאוזנת וקשה לעקוב אחריה אבל לזכותו של הסרט יאמר שהוא מעביר את המסר ומעלה את המודעות לבעיות של זהות מינית
קישורים
חץ הנשף (עמוד סרט)
אסי לוי
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט