אין בתולות בקריות ביקורת סרט

Virgins Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "אין בתולות בקריות":
"קפה בגדד בנוסח ישראל"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Virgins
משחק ג'וי ריגר, יבגניה דודינה, מיכאל אלוני, מנואל אלקסלסי, רמי הויברגר, מתן לקס במאי/ת קרן בן רפאל  
ישראלי
ביקורת סרט לאין בתולות בקריות מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"אגדה מודרנית"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע30.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די65.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
המגמה המבורכת של הקולנוע הישראלי לייצר עלילות במה שמכונה הפריפריה נמשכת בסרטה של קרן בן רפאל "אין בתולות בקריות" המתרחש בקריית ים. הסרט, שמבוסס על מקרה שבו טענו תושבי הקריה כי ראו בתולת ים בעירם, הוא אגדה מודרנית ומהורהרת על התבגרות במקום קטן והשאיפה לשינוי בכל מחיר.ג'וי ריגר הנהדרת מגלמת את לנה, נערה מתבגרת. היא גרה עם אמה המגולמת על ידי יבגניה דודינה, שמסרט לסרט אני מוצא עצמי מוקסם מהעוצמות שהיא מפגינה. לאם יש בית קפה קטן ומוזנח שנדמה כלווייתן שהגיע אל החוף. שם, כמו ב"קפה בגדד", יושבות האם ובתה וכמה נפשות תועות ומחשבות את קיצן לאחור. לנה רק רוצה לברוח מהחור שבו היא גרה וחולמת על העיר הגדולה ועל חיי זוהר. כדי להוסיף על המצב הלא משהו גם ככה נאלצת לנה להשגיח על בת דודתה הקטנה (מנואל אלקסלסי ורדי שהרשימה ב"דרייבר").
הכל משתנה כשלעיר מגיע עיתונאי תל אביבי (מיכאל אלוני) שדמותו מתכתבת עם דמותו העיתונאי והאייקון התל אביבי, רועי צ'יקי ארד. לנה מוצאת את עצמה נמשכת לדון ז'ואן דה-לה שמאטע שהגיע מהכרך הגדול. במקביל פושטת השמועה כי בחוף הים נצפתה בתולת ים וראש המועצה הנכלולי (רמי הויברגר בתפקיד קטן וממזרי) אף מציע פרס כספי נכבד לזה שימצא את הבתולה המסמלת את כל מה שאין בקריית ים.וכך הסוריאליזם והבלאגן יורדים על עיירת החוף המנומנמת, אנשים רבים באים לנסות לראות את בתולת הים ולנה לוטשת עיניים לעיתונאי. הרצון לתהילה ולרגע של עדנה מתחבר לרצון להרוויח כלכלית מהמצב. בן רפאל מביימת סרט קסום בקצב איטי וצילומיו המסוגננים של בעלה דמיאן דופרן, שמצלם שוב ושוב את הטיילת המוזנחת ואת בית הקפה המט ליפול, מצליחים להעביר את התחושה של מקום שהעולם שכח ושל אנשים אבודים שלא הולכים לשום מקום.
דודינה בתור בעלת הקפה המתוסכלת וג'וי ריגר כמתבגרת העצבנית והרגישה נושאות בגאון את הסרט על כתפיהן. דודינה אף מפתיעה לקראת הסיום ומופיעה בתפקיד נוסף שמראה את המנעד האדיר של יכולותיה. דמותה כביכול שברירית שטומנת בחובה הרבה מאוד נשיות מתפרצת מהולה בעצב. האם לנה היא בתולה? האם זה בכלל משנה? האם לבתולים - כלומר לתמימות ולתקווה – אין מקום בפריפריה הזנוחה?סצנת הסיום של הסרט מפתיעה בקדרותה ומשאירה לצופה פתח להרהר במה לדעתו עלה בגורלן של הדמויות. הסצנה מדגישה את הפוטנציאל הדרמטי של בן רפאל שאולי לא נוצל במלואו בסרט. "אין בתולות בקריות" הוא סרט שעושה כבוד לאותם מקומות נשכחים בדרך כלל והוא מלא באווירה ומתנהל לו בקצב איטי. מי שרוצה להיכנס לעולם קצת שונה, מוזמן להגיע לקריית ים ואולי הוא ימצא את אותה בתולת ים.
אין בתולות בקריות - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4823/10/2020 09:41:38
6/10אייקון ציון
חלש ומטופש. לא ברור בכלל על מה הסרט. הנופים של הים והר הכרמל זה הדבר היחיד שנהניתי ממנו. עלילה שמתרחשת על חוף הים בקרית ים.לנה היא נערה שמרגישה תקועה במקום קטן ומשעמם והיתה רוצה לעבור לחיות בתל אביב. היא מעבירה את זמנה עם אימה בעלת הפתיל הקצר בבית הקפה הכושל שלה וגם עם בת דודתה הקטנה. מפגש עם עיתונאי תל אביבי מפיח רוח חיים במקום. לנה מתרגמת לו מרוסית בצורה שיקרית שיחה עם דייג,שבה הוא כביכול מספר על מפגש שהיה לו עם בתולת ים.העיתונאי מפרסם את זה בעיתונו וראש העיר שנמצא לפני מערכת בחירות , מציע פרס כספי למי שימצא אותה. ברקע כל הזמן נמצאת ההתבגרות המינית של לנה והמשיכה שלה לעיתונאי. בסוף, אתה שואל את עצמך מהו המסר ולא בטוח בתשובה.אפשר לוותר.
שם: סול גודמןגיל: 4625/11/2018 19:21:50
9/10אייקון ציון
נהניתי מהמשחק, מהצילום, מהעיצוב של הדמויות והיחסים ביניהם. הסוף לא היה ברור לי אבל זה לא כל כך משנה
שם: רחליגיל: 6712/11/2018 14:31:12
8/10אייקון ציון
שיהיה ברור שמדובר פה בבתולת ים, כמו באגדה הידועה ולא באיזה סרט עם אלמנט מיני. לעומת זאת, יש פה סיפור יפה ומשחק מצויין.כדאי לראות
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי ישראלי
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט