ריצ'רד ג'ול ביקורת סרט

Richard Jewell Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "ריצ'רד ג'ול":
"צוות שחקנים מיומן עושה עבודה טובה ומציל את הסרט מתחושה טלוויזיונית"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Richard Jewell
משחק סם רוקוול, קתי בייטס, ג'ון האם, אוליביה ווילד, פול וולטר במאי/ת קלינט איסטווד  
דרמה
ביקורת סרט לריצ'רד ג'ול מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מקצועי ואפקטיבי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע75.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די12.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות12.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
כמו רבים מסרטיו של קלינט איסטווד, גם סרטו ה-38 כבמאי מבוסס על סיפור אמיתי. נראה שהקולנוען הקשיש בן ה-90 אוהב לבסס את סרטיו על אירועים שהשפיעו על ההיסטוריה או כיכבו במהדורת החדשות: "אינוויקטוס" (2009), "ג'יי אדגר" (2011), "צלף אמריקאי" (2014),"סאלי: נס על ההדסון" (2016), "The 15:17 to Paris" ‏(2018), "הפרד" (2018) – ועכשיו "ריצ'רד ג'ול" - על פיגוע הטרור בפארק ציבורי במהלך הופעה מוזיקלית בזמן אולימפיאדת אטלנטה בשנת 1996. גם סרט זה מתאר אירוע חדשותי שעורר עניין רב וגם בסרט זה כמו בחלק מסרטיו האחרים, איסטווד מציג גיבור בעל צווארון כחול שעושה את הדבר הנכון ונאלץ לשלם על כך מחיר כבד.החלום של ריצ'רד ג'ול הוא להיות איש חוק ולעבוד במשטרה. ג'ול הוא טיפוס תמים, איטי, ילדותי אולי אפילו נמצא על הרצף האוטיסטי. התנהגותו לא ממש מוסברת לצופים. אחרי שהוא פוטר בעבר ממשרת שוטר ופוטר ממשרת אחראי בטחון במכללה מקומית, הוא מוצא עבודה כמאבטח בפארק ציבורי באטלנטה שבו במהלך ימי האולימפיאדה יש מופעים לקהל הרחב. כאשר הוא מאתר פצצה שהוטמנה, פעולותיו מצליחות להציל חיים רבים. על אף שסיכן את חייו וסייע בפינוי אזרחים, ב-FBI מתחילים לחשוד שדווקא הצעיר הילדותי שכל חלומו הוא להיות איש חוק, הוא זה שהטמין את הפצצה במטרה לזכות בתהילה על גילוייה. כך בין לילה מי שהיה גיבור כל אמריקאי הופך לאחד האנשים המושמצים בארה"ב ולחשוד בפעולת טרור.
למזלו של ריצ'רד בעבר הוא עבד במשרד עורכי דין אזרחיים שם הוא פגש בעורך הדין ווטסון בראיינט, טיפוס צבעוני במיוחד וזה נשכר להגן על האזרח התמים מפני הממסד המושחת, העיתונות שמחפשת אשם במהירות ודעת הקהל שהפכה לעוינת. את ריצ'רד מגלם פול וולטר האוזר, שהתמקצע בתפקיד הזבל הלבן השמנמן בקריירה שלו שהחלה לפני כ-15 שנה. הבעיה המרכזית בדמותו של ריצ'רד שלא ברור מדוע הוא מתנהג כפי שהוא מתנהג. אנחנו רק יכולים לנחש מה הן הסיבות הבריאותיות או הנפשיות שאדם בוגר מתנהג בצורה כל כך ילדותית וכמעט חסרת שיקול דעת. ההסברים לא מופיעים בתסריט. פול וולטר האוזר מצליח לעורר סימפטיה בסיסית, על אף שהתנהלותו של ג'ול מעוררת תמיהה.זוכה פרס האוסקר על "שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי", סם רוקוול, מגלם את עורך הדין ווטסון בראיינט. השחקן הנפלא מצליח ליצור דמות משנה מבדרת שמצד אחד מאוד רוצה לעזור לריצ'רד ומצד שני נאלצת להתמודד עם לקוח מאוד לא שגרתי. הוא מגלם בצורה מושלמת את דמותו של עורך הדין שאינו רגיל לתיקים גדולים, מאבקי כוח מול הבולשת והתקשורת. לצידו אפשר לציין לטובה גם את קטי בייטס הוותיקה שהייתה מועמדת לגלובוס הזהב וגם מועמדת לפרס האוסקר בשנית בקטגוריית שחקנית המשנה. התפקיד שלה נחמד ביותר אך לא ראוי למועמדות לפרס. תפקיד המרשעת הרדודה נופל לחיקה של השחקנית אוליביה ווילד המגלמת את העיתונאית שמתחילה את מחול השדים סביב ג'ול. הסרט לא עושה עם הדמות חסד ומציג אותה באופן חד ממדי. גם ג'ון האם המגלם את החוקר מטעם הבולשת לא זוכה לעדנה ודמותו אף היא חד ממדית.
קלינט איסטווד, גם בגילו המתקדם, מצליח במשך 129 דקות לחשוף את הצופים לדרמה אפקטיבית, אם כי קצת טלוויזיונית באופן המיושן של המילה. הסרט פועל לפי הנוסחה ולא ממש מפתיע, ועדיין הוא מצליח לרתק. איסטווד עושה סרטים רק כשיש לו מה להגיד על המציאות שאנחנו חיים בה. באותן שנים הרשתות החברתיות לא שלטו במדיה אלא רק ערוצי הטלוויזיה. היום קל הרבה יותר להפוך אדם לקורבן ולהרוס את חייו. אם ריצ'רד ג'ול היה חי בשנת 2020, הוא כנראה היה נמצא אשם על ידי אלפי טוקבקיסטים עוד הרבה לפני שהעיתונות והבולשת היו חוקרים את האירוע.
ריצ'רד ג'ול - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: דניאל לויגיל: 3525/09/2021 23:59:52
9/10אייקון ציון
אין הרבה להרחיב, פשוט לראות. עוד סרט נפלא מבית היוצר של קלינט איסטווד. לדעתי סרט חובה! שחקנים מצוינים וסיפור נוגע ללב. מומלץ מאוד
שם: anipoגיל: 4931/10/2020 10:25:37
8/10אייקון ציון
נוגע וחשוב. משחק אדיר של השחקן הראשי בסרט שהעין בו לא נשארת יבשה. ריצ''אד ג''ול הוא גבר פשוט בן 33 שגר עם אימו המבוגרת ,שכל מה שהוא רוצה זה להיות שוטר ולקחת חלק במערכת אכיפת החוק.הוא לוקח את העניינים רחוק מידי וזה גרם לו בעיות במקומות בהם עבד. בזמן אולימפיאדת אטלנטה ב 1996, הוא עובד כמאבטח בפארק האולימפי שבו מתקיימות הופעות של זמרים. הוא מאתר פצצה במקום ומציל חייהם של רבים. במשך זמן קצר הוא מוכרז כגיבור, אבל לאחר פרק זמן קצר ה FBI הופך אותו לחשוד. העניין מודלף לתקשורת דרך עיתונאית שמקורבת לבכיר בארגון, וכל עולמם של ריצ''ארד ואימו מתהפך עליהם.הוא שוכר את שירותיו של עו"ד אותו מכיר מהעבר ויחד הם יוצאים למסע לטיהור שמו של ריצ''ארד. החשיבות כאן היא בחשיפת הסימביוזה המסוכנת בין התקשורת למערכת אכיפת החוק. אפשר להסתכל על זה כעל יחסי שוחד. פן נוסף ,הוא הדורסנות עד כדי שלילת זכויות של נחקרים כדי לתפור להם תיקים.אם שני הדברים האלה מזכירים משהו מהימים האלה, אז זה לא במקרה. טביעת היד של קלינט איסטווד ניכרת בגדול וקטי בייטס מרגשת. ציון 8.5.
שם: גיל תמירגיל: 6425/10/2020 15:54:05
9/10אייקון ציון
"מדינת הצדק" סרט מצויין שמראה את הגועל נפש באמריקה, מדינה שרק אלוהים יודע כמה חפים מפשע טיגנה.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט