ויק ההורס ביקורת סרט

Vic the Viking Movie Review

תמונת כתבמיכל ליבר רונן על "ויק ההורס":
"האנימציה המושקעת והמסר החינוכי מחפים על עלילה עמוסת חורים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Vic the Viking
דיבוב נעם טל, יובל בינדר, דדי זוהר, גדי לוי, לין כהן, ספיר דרמון, סער בדישי במאי/ת אריק קאזס  
אנימציה
ביקורת סרט לויק ההורס מאת מיכל ליבר רונן | כתבת קולנוע
ציון המבקר
"חינוכי ומושקע"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע58.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די23.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות17.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אחת התקופות ההיסטוריות היותר מסקרנות היא תקופת הוויקינגים, יורדי הים מיומני הקרב שחיו בין סוף המאה ה-8 לסוף המאה ה-11 לספירה. תקופה זו זכתה לעדנה לאחר שעלתה על מסכי הטלוויזיה הסדרה, "הוויקינגים" שזוכה להצלחה רבה. בנוסף, בשנת 2013 עלתה על מסכי הטלוויזיה סדרה האנימציה האוסטרית-צרפתית, "ויק הוויקינג", בה הגיבור ויק משתמש במוחו ולא בכוחו, בניגוד לטענה הרווחת על הוויקינגים. ויק מוצא פתרונות יצירתיים למשימות הרגילות בהם צריכים לעמוד שבט הוויקינגים. סדרה זו הייתה מאוד מוצלחת והוחלט להביאה למסכי הקולנוע.עלילת הסרט מחזירה אותנו כמה מאות אחורה, לתקופה שדיברו בה נורדית עתיקה באזור סקנדינביה. הסצנה הראשונה של הסרט מכניסה אותנו לרוח התקופה עם קרב ימי בין שני היריבים: הלוואר וסוון הנורא. הלוואר חוזר הביתה ללא דגים אך עם חרב קסמים, שלא ברור כיצד היא פועלת. ויק, בנו של הלוואר, שהוא כחוש, נמוך קומה ומנסה ללא הואיל להוכיח את מיומנותו כוויקינג, מצליח לפענח את החריטה שעל גבי החרב ומגלה כי החרב היא חרבו של לוקי, בנו של אודין, והיא הופכת לזהב כל מה שהיא נוגעת בו. השמחה על ההישג הגדול הופכת במהרה לכאב, לאחר שבטעות הלוואר הופך את אשתו לפסל זהב. כעת יוצאים הלוואר, ויק וחבריהם למסע מסוכן וקצוב בזמן כדי לשנות את רוע הגזירה. במהלך המסע ויק יוכיח את כישוריו המיוחדים לפתור בעיות בדרך יצירתית.
על התסריט והבימוי הופקד במאי פרקי הסדרה "ויק ההורס", אריק קאזס. בניגוד לכתיבה ובימוי של פרקים באורך 10 דקות – סרט בן 77 דקות דורש קצת יותר מחשבה. לכן עלילת הסרט מכילה קפיצות, כמו המעבר מהקרב בין הלוואר לסוון לקרב הקשתות בין ילדי הוויקינגים, כאשר אין קשר בין סצנה לסצנה וישנו עומס עלילתי שמקשה לעקוב אחר הדמויות השונות.הרעיון הבסיסי להעביר את הגיבור מסע בו יוכיח לאביו כי הוא ראוי לצאת עימו למסעות, הוא נכון ומעניין. עם זאת, התוספת של בניו של אודין, ת'ור ולוקי, אולי נותנת טוויסט מעניין אך ילדים שאינם בקיאים בעלילותיו של ת'ור לא בהכרח יבינו את קו העלילה. במיוחד כשישנו רשע דומיננטי, סוון. בדומה לעומס העלילתי, גם הקצב של הסרט אינו אחיד. למרות ההתחלה המהירה והקצבית, שטומנת בחובה פוטנציאל, בהמשך הקצב נחלש ורק לקראת הסוף הקצב חוזר לקנו.
יחד זאת, האנימציה המושקעת תרמה לוויזואליות הסרט ולדמויות שובות הלב, בעיקר דמותו של הסנאי ששבה את ליבם של ילדיי. המוזיקה של אוטה אינגלהארדט הייתה קצבית ותרמה להתפתחות העלילתית. מעל הכול, המסר החינוכי של הסרט מותיר חותם על הצופים הצעירים. ומראה כי לא הגודל והחוזק הם הקובעים, כי אם השכל והיצירתיות.ויק אמנם קטן מידות ונראה חסר יכולת, אך בעצם מראה כי הוא דמות המפתח בקרב שבט הוויקינגים. זהו מסר על ניצחונו של החנון. ובעידן בו צריך לחשוב באופן יצירתי מעצם היותנו חיים בעולם מודרני, טכנולוגי ומתוחכם, המסר מאוד חשוב ורלוונטי.
ויק ההורס - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איציק גורגיל: 4701/09/2020 09:50:36
7/10אייקון ציון
האנימציה מעולה והעלילה משעשעת אבל נראה שהסרט מכוון לילדים.
שם: רחלי שלםגיל: 4009/02/2020 21:21:30
10/10אייקון ציון
סרט הרפתקאות מהנה ומעניין מתחילתו עד סופו. הבנות שלי בנות 6 ו13 נהנו מאוד.
שם: יפית מוכתרגיל: 3909/02/2020 16:28:27
9/10אייקון ציון
הבן שלי בן ה9 ממש אהב את הסרט לא הפסיק לדבר עליו מומלץ בחום !!!
קישורים
חץ ויק ההורס (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי אנימציה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.9ציון מבקרים5 / 3.5
White Bird A Wonder Story2ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20234דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט