אי שם באפריקה ביקורת סרט

Nowhere in Africa Movie Review

תמונת כתביגאל קולוף על "אי שם באפריקה":
"לא כל מה שטוב לגרמנים, טוב ליהודים. הדבר מומחש ביתר שאת בסרט המשעמם הזה, שנמתח כמו מסטיק, ומותח גם את גבולות הסבלנות של הצופה הישראלי."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Nowhere in Africa
משחק ג'וליאנה קוהלר, מראב נינידז, מאתיאס האביך, סידהדה אונילו, קרולין אקרטז, ליאה קורקה במאי/ת קרולין לינק  
דרמה
ביקורת סרט לאי שם באפריקה מאת יגאל קולוף | מבקר
ציון המבקר
"לא כל מה שטוב לגרמנים, טוב ליהודים. הדבר מומחש ביתר שאת בסרט המשעמם הזה, שנמתח כמו מסטיק, ומותח גם את גבולות הסבלנות של הצופה הישראלי."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע
בבית
אחכה לדי.וי.די
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
איכות היא כן מלה גסה לפעמים, והסרט "אי שם באפריקה" הוא דוגמא טובה לכך. למרות שהסרט קצר 5 פרסי אוסקר גרמניים, התקשיתי להבין על מה ולמה המהומה סביבו.הסרט, פרי עיבוד לספר פרי עטה של סטפני צוויג, מגולל את קורותיה של ילדה יהודיה אשר נמלטת עם אביה ואמה לקניה שבאפריקה ממש לפני שמכונת ההרג הנאצית מתחילה לכלות את זעמה ביהודים שחיו בגרמניה בסוף שנות השלושים של המאה העשרים. מערכת היחסים בין האב והאם מורכבת. האם מרגישה אבודה במקום שכוח אל, וגם האב אינו מקבל ממנה את התמיכה הנפשית הדרושה לו כדי להתמודד עם קשיי עבודתו החדשה כחוואי. לעומתם, בתם הקטנה רגינה מסתגלת במהירות לבית החדש, לומדת את השפה, את מנהגי המקום ומפתחת חברויות חדשות עם ילדי המקום ועם הטבח המשפחתי, אוואר.
תחושת האובדן של המשפחה והחברים ואי היכולת של בני הזוג לדבר על כך גורמת להם להתרחק האחד מהשניה. רק לאט ובהדרגה הם מצליחים למצוא שוב את הדרך זה אל זו.הבעיה היא, שעד שהאב והאם מצליחים למצוא את הדרך לגשר על הפערים ביניהם, הצופה כבר מזמן איבד את סבלנותו. הסרט נע ממשבר למשבר, והצופה מאבד חיש קל את סבלנותו, במיוחד לאור העובדה שאין כל מפנים עלילתיים מעניינים במהלך כשעתיים וחצי של סרט. התסריט המשמים שנכתב על פי הספר של סטפני צוויג אינו מצליח לגבות את צוות השחקנים האיכותי, ומתקבל רושם שטוב היה נעשה לו היה הסרט מעובד למיני-סדרה טלוויזיונית במקום לקולנוע.
הקטעים המעניינים בסרט הם אלו המתעדים את הפולקלור המקומי בקניה - הטקסים, המקומיים, המנהגים, המראות והצלילים. צילום נהדר המגובה בפסקול מעניין ממחישים אווירה של מקום זר ורחוק מתלאות העולם המערבי. הסרט מצליח להמחיש עד כמה אפריקה עשויה להיות מקום בו לאדם אין עבר הרודף אותו, ובו כל אדם חי חיים חדשים המנותקים מעברו.חבל לי על השחקנים הטובים, ההולכים לאיבוד בים השיממון העלילתי של הסרט. אהבתי מאד את משחקם של מרב נינידז (אב המשפחה), השחקן הגרוזיני הנאה והכריזמטי, ושל ג'וליאנה קוהלר, המשחקת בכשרון רב את יטל, אם המשפחה, הבורגנית שאינה אינה מוצאת את מקומה בעולם החדש.אולם, כפי שאמרתי לעיל, איכות של משחק, צילום וסאונד, אינה יכולה לחפות על תסריט רע ועל במאי חסר מעוף שלא יודע להשתמש בחומרים שבידו ולהפכם לסרט קצת יותר מרגש, קצת יותר מסעיר או קצת יותר מעניין. אולי כדאי לחכות לסרט ב- DVD, אז ההנאה תהא, כנראה, יותר ברת הישג. סיכום: משחק טוב שלא מחפה על שיממון בים השממה האפריקנית. 5 בסולם יגאל.
אי שם באפריקה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: רוני בנימיןגיל: 5630/11/2003 09:09:11
7/10אייקון ציון
נחמד הכל מתנהל נחמד בסרט והכל צפוי. הגרמניות שספק אם כך התנהלה והיכולת להיטמע כל כך בקלות באזור נידח ושומם באפריקה, החיבור בין עובד החווה המקומי והילדה - כל כך נחמד שבעצם קשה להתרכז ולחוות סרט כהילכתו. אפילו הבינוניות כאן היא לא יותר מנחמדה. כבן ליוצאי גרמניה ודובר השפה - הדברים במציאות ממש לא התנהלו כמו בסרט זה.
שם: יעל רוביןגיל: 3202/11/2003 19:07:41
10/10אייקון ציון
זה סרט מדהים ביופיו,ממש יצירת אמנות,עבודה מדוייקת ומרגשת של הבמאית ושל השחקנים. מומלץ ביותר.
שם: נינה מממגיל: 3309/10/2003 12:34:11
9/10אייקון ציון
סרט מקסים ומרגש על משפחה שבורחת מגרמניה בתקופת השואה ומגיעה לאפריקה. יפה לראות איך ילדים תמיד מתחברים ומסתגלים בקלות לכל מקום, הצילומים והמוסיקה יפה, בקיצור סרט שכדאי לראות, רצוי עם הרבה סבלנות כי הוא קצת ארוך.
קישורים
חץ אי שם באפריקה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט