השנאה שנתתם ביקורת סרט

The Hate U Give Movie Review

תמונת כתבאלעד שלו על "השנאה שנתתם":
"דרמה חברתית נוקבת שמשולבת עם סרט נעורים שטחי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Hate U Give
משחק אמנדלה סטנברג, רג'ינה הול במאי/ת ג'ורג' טילמן  
דרמה
ביקורת סרט להשנאה שנתתם מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"אקטואלי וחברתי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע5.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די88.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בימים שבהם ארה"ב סוערת בהפגנות ענק, שחלקן הפכו לאלימות, בעקבות רציחתו של ג'ורג' פלויד ע"י שוטר במהלך מעצר ובעקבות האלימות המשטרתית החוזרת ונשנית כנגד אפרו אמריקאים במדינה, נדמה שאין סרט יותר רלוונטי מ"השנאה שנתתם" שעלה בספריית ה-VOD של yes. עלילת הסרט מזכירה אף יותר אירוע שקרה במחוזותינו בשבוע האחרון עם הריגתו של הצעיר הפלסטיני האוטיסט איאד אל-חלאק ע"י שוטרי מג"ב בירושלים לאחר שחשבו בשוגג כי הוא מחזיק בנשק, דבר שמראה כי פחד מהאחר והזר שמוביל לאלימות רלוונטי גם מחוץ לגבולות ארה"ב."השנאה שנתתם" של הבמאי ג'ורג' טילמן ("גברים של כבוד") מבוסס על ספרה רב המכר של אנג'י תומאס ומשלב בין שני ז'אנרים – סרט נעורים קליל ודרמה חברתית נוקבת. העלילה עוקבת אחר סטאר בת ה-16 (אמנדלה סטנברג) שמגיעה משכונת עוני אפרו-אמריקאית. לאחר שהייתה עדה בצעירותה לירי בשוגג בחברתה הטובה, הוריה מחליטים לשלוח אותה ואת אחיה לבית ספר נחשב בשכונה הסמוכה, שרוב תלמידיו לבנים. סטאר מאמצת סגנון דיבור ולבוש שונה בבית ספרה החדש, יוצרת מערכת יחסים עם נער לבן בשם כריס ועם חבורת בנות לבנות ומתנתקת מסביבתה המקורית.
מסיבה בה היא נוכחת בשכונתה ובה היא פוגשת לאחר שנים את חבר ילדותה כאליל, הופכת לטרגדיה כאשר בדרך חזרה מהמסיבה שוטר עוצר את השניים ויורה לכאליל למוות לאחר שהוא חושב כי מסרק שהוא מחזיק בידיו הוא כלי נשק. סטאר, עדת הראייה היחידה לאירוע, צריכה כעת להחליט האם היא מעידה על המקרה כפי שסביבתה מעוניינת או שותקת כדי להגן על מעמדה בבית הספר ובלחץ של כנופיה השולטת בשכונתה ומאוימת שהעדות תפליל את מנהיגה, שכאליל עבד עבורו בסחר בסמים. ההצלחה של הסרט נובעת מהסוגיות החברתיות שהוא מפרק ומנגיש לבני נוער ולקהל שאינו בקיא בנבכי האפליה הממסדית האמריקאית והמאבק האפרו-אמריקאי לצדק. התסריט של אודרי וולס, שמתה מסרטן יום לפני צאת הסרט לאקרנים, מראה כיצד האוכלוסייה השחורה בארה"ב מוסללת לשכונות מצוקה, שבהן הברירה היא לחיות בעוני או לסחור בסמים ולסיים בכלא. הוא מציג כיצד השוטרים האמריקאים מאוימים מגוון העור השחור לכשעצמו וידם קלה על ההדק – דבר שמוצג בסצנה מצוינת בה דודה של סטאר, שוטר אפרו-אמריקאי, נוקט בגזענות עצמית כשהוא מודה שהיה נוהג אחרת בנוהל הפתיחה באש כלפי נהג לבן מול זה של נהג שחור. יחד עם זאת, התסריט לא מוריד מאחריותם של חברי הכנופיות עצמם לאלימות שהם מפגינים בקהילותיהם.
המאבק הפוליטי והחברתי לשוויון וכנגד אלימות משטרתית ומערכת המשפט שלא תמיד מספקת צדק עבור האוכלוסייה השחורה בארה"ב בשל שיטת המושבעים הופכים את "השנאה שנתתם" לסרט רלוונטי במיוחד לימינו ולסוג הסרטים שנדמה כי יעבדו מצוין בשיעורי חברה בבית הספר. לעומת זאת כל האספקט של חיי בית הספר, הקריינות שלא מוסיפה דבר, מערכת היחסים עם החבר המושלם מדי, נשף הסיום ועוד סצנות הלקוחות מקומדיות נעורים, מרדדים את הסרט ומחלישים את הטון החזק שלו כשהוא נוגע בסוגיות חברתיות חשובות.שם הסרט "השנאה שנתתם" לקוח מתוך הרכב ההיפ-הופ של הראפר 2 פאק Thug Life שפירושו The Hate U Give Little Infants Fucks" Everyone" (השנאה שנתתם לפעוטות דופקת את כולם). ואכן, ככל שעלילת הסרט הולכת ומתקדמת, כך חייה הקודמים של סטאר מאיימים למחוץ אותה תחתם, והעולם אליה היא מנסה לברוח נדמה כרחוק ומנותק ממנה מאי פעם והיא נדרשת לנקוט בפעולה אקטיבית. בכך מראה הסרט בריאליסטיות כי המאבק לחירות ולשוויון בארה"ב עוד רחוק מלהסתיים, אך בינתיים השנאה מחלחלת גם לדור הבא.
השנאה שנתתם - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
רוצה להיות הראשון/נה לפרסם כאן ביקורת גולשים ?
קישורים
חץ השנאה שנתתם (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט