סאבלט ביקורת סרט

Sublet Movie Review

תמונת כתבאלעד שלו על "סאבלט":
"בעל קסם קולנועי פשוט ומרענן ששואב את הצופה אליו בהנאה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Sublet
משחק ג'ון בנג'מין היקי, ניב ניסים, מיקי קם, ליהי קורנובסקי במאי/ת איתן פוקס  
דרמה
ביקורת סרט לסאבלט מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"כובש וחינני"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע76.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די7.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות15.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מעטים הבמאים בישראל ששורה ארוכה של להיטים קולנועיים מאחוריהם והם בעלי תמות מובחנות וקהל שמחכה לסרטיהם. איתן פוקס ("ללכת על המים", "הבועה") הוא אחד מהם, ושבע שנים לאחר סרטו העלילתי האחרון (והפחות מוצלח מסרטיו) "בננות" הוא חוזר בסרט "סאבלט", שהיה סרט הפתיחה של פסטיבל ירושלים הווירטואלי, וכעת מגיע לאחר המתנה ארוכה לבתי הקולנוע בישראל. למרבה השמחה הוא גם מתגלה כיצירה השלמה ביותר שלו מאז "יוסי וג'אגר".עלילת הסרט, שנכתבה על ידי פוקס ואיתי סגל, עוקבת אחר מייקל (ג'ון בנג'מין היקי, "האישה הטובה"), עיתונאי יהודי-אמריקאי בן 50, המגיע לישראל לבדו לסקר את תל אביב עבור העיתון הנחשב בעולם - ה"ניו יורק טיימס". הוא משאיר את בן זוגו מאחור, שמעוניין בהבאת ילד בפונדקאות לעולם, בניגוד למייקל. הביקור תופס תפנית כאשר תומר (ניב ניסים הכובש בהופעת בכורה קולנועית), קולנוען צעיר אשר מסבלט למייקל את דירתו, מחליט להראות לו את תל אביב האותנטית והצעירה, ומנער את היציבות והנוחות להן התרגל העיתונאי הוותיק.
המפגש בין הבחור הצעיר וחסר העכבות למבוגר שנמצא בצומת דרכים, בין הישראלי על כל גינוניו הישירים לבין האמריקאי המנומס, הוא מרכז הסרט ועובד בהצלחה בזכות המשחק המשכנע של השניים, התסריט שמאיר בהומור וברגישות את ההבדלים ביניהם והצילום הנפלא של דניאל מילר שתופס את תל אביב שלפני הקורונה, כשתיירים עוד מילאו את רחובותיה, בצורה יפה וכובשת.בדומה לסרטים קודמים של פוקס אין בסרט יותר מדי סאב-טקסט והדמויות מרגישות לעיתים חד ממדיות. לפעמים נדמה שאנו צופים בסטריאוטיפים של מה שאנו מצפים כצופים לחשוב על תייר אמריקאי מבוגר וצעיר גיי תל אביבי, אך ניסים ובנג'מין היקי מצליחים להכניס לדמויותיהם שכבות מרובות יותר ולגבור לפעמים על מכשלות התסריט כאשר הוא מוביל למקומות צפויים יותר.
לצד רגעיו הבנאליים יותר, "סאבלט" גם מכיל רגעים קולנועיים משעשעים שתופסים את המהות הישראלית וגם מתאר קשר מורכב יותר בין שני הדמויות המנוגדות שבמרכזו שמצליח להיות חינני ונוגע בו זמנית ולהגיד כמה דברים מעניינים על התבגרות, השלמה עם העבר ומבט מפוכח אל העתיד. מרכיבים אלו מעניקים ל"סאבלט" קסם קולנועי פשוט ומרענן ששואב את הצופה אליו בהנאה.
סאבלט - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 5125/08/2023 09:39:43
7/10אייקון ציון
תחושה מעורבת. מצד אחד לא ברמה מקצועית גבוהה במיוחד בהיבטים מסויימים ומצד שני אי אפשר להישאר אדיש . מפגש בין איש בוגר באמצע החיים מניו יורק עם צעיר תל אביבי . המשותף לשניהם הוא שהם הומואים אבל הם גם שונים ממספר בחינות שנובעות מהבדלי תרבות וגיל וגם אופי וטמפרמנט. למרות השוני ,נוצר חיבור מפרה בין השניים וזוויות ההסתכלות שכל אחד מציג לשני גורמת להם לבחינה מחודשת לגבי תפיסת עולמם. יש בזה משהו יפה ואופטימי. תמיד טוב לפגוש אנשים שמאתגרים אותנו חשיבתית וגורמים לראות דברים בצורה קצת אחרת.
שם: יצחקגיל: 6802/07/2021 18:37:58
9/10אייקון ציון
"סאבלט" סרטו האחרון של איתן פוקס מעניק לצופה את יחודה ויופיה של העיר תל אביב מנקודת מבט של עיתונאי אמריקאי שמגיע לביקור של חמישה ימים להכיר מקומות ואנשים מיוחדים.במשך הביקור הקצר, נרקמת מערכת יחסים מיוחדת בין בחור צעיר ה"מסלבט" את דירתו לעיתונאי המבוגר ממנו בכמעט שלושים שנה. משחק אמין של השחקן האמריקאי ג'ון בנג'מין כעיתונאי הנמצא בזוגיות עם בן זוג שנמצא בארה"ב.ניב ניסים בתפקיד הבחור הצעיר, שחקן ישראלי מבטיח בתפקיד המציג את הדור הצעיר הפתוח, חסר מעצורים ומעניין.מיקי קם המקסימה משחקת כאם יחידנית החיה בקיבוץ ונמצאת בקשר מיוחד עם בנה הצעיר שעבר לחיות בעיר הגדולה.דעתי שהסרט מביא דגשים מהסיפור האישי של הבמאי פוקס.את הסרט ראיתי עם שלושה חברים נוספים, כולנו יצאנו אחרי שעה וחצי בהרגשה שנעשה סרט מעניין שכייף היה לצפות בו.
שם: dtגיל: 6028/06/2021 21:10:43
7/10אייקון ציון
הנושא מעניין עם פוטנציאל אך הסרט לא זורם מספיק. התוצאה היתה יכולה להיות טובה יותר עם ליטוש אחר.
קישורים
חץ סאבלט (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט