תנו לו ללכת ביקורת סרט

Let Him Go Movie Review

תמונת כתביעל מאורר אליאב על "תנו לו ללכת":
"דרמה משפחתית על אובדן עם טוויסט גותי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Let Him Go
משחק דיאן ליין, קווין קוסטנר, לאסלי מאנויל במאי/ת תומאס בזושה  
דרמה
ביקורת סרט לתנו לו ללכת מאת יעל מאורר אליאב | כתבת סדרות
ציון המבקר
"מתעתע ומשכנע"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע40.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די53.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"תנו לו ללכת" הוא סרט מתעתע. הוא מתחיל כסיפור על משפחה אמריקאית שחיה בעיירה במונטנה בתחילת שנות השישים של המאה שעברה: הסבא (קווין קוסטנר) שריף לשעבר וחוואי בהווה, הסבתא, (דיאן ליין) מאלפת סוסים ועקרת בית למופת, בנם (ריאן ברוס) כלתם (קיילי קרטר) ובנם התינוק שגרים כולם עימם. הזוג המבוגר מתנהל באורח הרמוני, אך אפשר להבחין במתחים המבעבעים בין החמה לכלתה ובין הכלה לבעלה, בנם.עם מותו הפתאומי של הבן בנפילה מסוסו, שמתרחש ממש בדקות הראשונות של הסרט, ממשיך הסרט לעסוק במשמעות האובדן. האם החיים הם, כפי שאומר הסבא, "רשימה של דברים שאיבדנו?" האם אפשר להחזיר את מה שהלך לאיבוד או שמא, כשם הסרט, צריך לתת לו ללכת? הסרט מספק תשובות לא צפויות לשאלה הזאת. במהלכים עלילתיים מפתיעים הופך הסרט מדרמה מהורהרת ושקטה על מפנה טרגי בחייה של משפחה, לסיפור על מפגש בין שתי משפחות, המייצגות כל אחת אספקט אחר של המיתולוגיה האמריקנית.
נוכחתם האייקונית של דיאן ליין וקווין קוסטנר בתפקידים הראשיים מחזקת את התחושה הזאת. שני הכוכבים, ששיחקו את אמו ואביו של סופרמן בסרט "איש הפלדה" (2013), משחקים כאן זוג שורשי הדומה להורים המיתולוגיים של גיבור העל. אפילו השחקן שמשחק את בנם דומה לסופרמן בעיניו הכחולות ולסתו המסותתת. כזכור, השחקן המזוהה ביותר עם דמותו של סופרמן, כריסטופר ריב, נפל מסוסו ונפצע קשה מאוד, ומת בטרם עת לאחר שנים כתוצאה מסיבוכים של הפציעה. אולי יש כאן עוד קשר למיתולוגיה האמריקנית הזאת.לאחר האובדן של בנם היחיד שמערער לגמרי את עולמם, עד כדי כך שהכנותיהם לחתונתה מחדש של כלתם נראות כמו הכנה להלוויה של הבן שאירעה שלוש שנים קודם לכן. זהו מהלך מכוון שרומז שהחתונה הזו לא מבשרת טובות. ואכן, הזוג החדש עוזב במפתיע עם נכדם היחיד. אז מחליטה הסבתא הנחושה שדבר לא יעצור אותה בדרכה להשיב לעצמה את הנכד שלה. היא משכנעת את בעלה לבוא איתה, למרות הסתייגויותיו. המסע למציאת והחזרת הנכד ייקח אותם למקומות שלא שיערו. הצילומים המרהיבים של גאי גודפרי מפליאים לתאר את מרחבי אמריקה, ובהמשך גם את האפלה שייתקלו בה בני הזוג.
הבמאי, תומס בזושה ("ביג עדן", "מונטה קרלו" "משפחת סטון"), מתאר את ההוויה האמריקאית הכפרית כגן עדן אבוד, שהפרידה ממנו כואבת ומדממת. במהלך הסרט, עוברים בני הזוג שאיבדו את היקר להם מכל, מסע שבמהלכו ייתקלו במשפחה אחרת שמייצגת צד אחר של המיתוס האמריקאי. במשפחה שאליה נלקח הנכד שולטת ביד רמה בלאנש (לסלי מנוויל הבריטית, שהייתה מועמדת לאוסקר על "חוטים נסתרים"), גם היא אינה מוכנה להרפות מהשליטה שלה בבניה, בכלתה ובנכד החדש שלה. זו משפחה שכמו נלקחה היישר מפרק בסדרה "פארגו". ואכן ג'פרי דונובן, המוכר לנו מהעונה השנייה של "פארגו", שם שיחק בן למשפחת פשע, שגם בה יש אם דומיננטית, משחק בתפקיד אחד מבני המשפחה, בהופעה מצמררת ומדויקת. המאבק המרכזי בסרט הוא בין שתי הסבתות הנחושות, והגברים בסביבתן ממלאים את רצונן. כך שלמרות שנדמה שברור מי כאן ה"טובים" ומי ה"רעים", הסרט מציג את שתי הנשים החזקות כתמונות מראה. שתיהן נשות ברזל נחושות, שיעשו הכול על מנת לשמור על המשפחה שלהן. מהו המחיר שמשלמים על דבקות כזאת במשפחה? האם מוצדק לעשות הכול על מנת לשמר את המשפחה גם במחירים כבדים מנשוא?הסרט מחזיק את הצופים במתח, ואינו משעמם לרגע, אבל האיכויות של חלקו הראשון אינן נשמרות במלואן. בסרט שהוא מעין מערבון מודרני, לא נפקדת גם דמות ה"אינדיאני", שהזוג נתקל בו באמצע השממה. הוא מספר על העוול שנעשה לו על ידי הלבנים שרצו לחנך אותו ולביית אותו, ובכך מחקו את זהותו האותנטית. האם הופעתו משום מקום תורמת משהו למשמעות הסרט כמשל אמריקאי? אולי אין מערבון בלי אינדיאני שמסמן את האובדן שגרמו הלבנים לתרבות שלמה. כמו האינדיאני, גם הנכד צפוי לתפיסתם למחיקת זהות. הסצנה בסוף הסרט בה מנופף האינדיאני הצעיר לשלום, רכוב על סוסו, ומשתקף במראת המכונית, מהדהדת סצנות של השתקפויות אחרות בסרט. זוהי סצנה יפה ופיוטית בתוך סרט המערב ז'אנרים ודימויים אייקוניים של התרבות האמריקאית בצורה שהיא לרוב משכנעת.
תנו לו ללכת - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 5001/07/2022 08:58:19
6/10אייקון ציון
בנאלי ומשעמם. מסוג התסריטים עם תקרת זכוכית נמוכה.לפעמים מצליחים להתעלות, אבל במקרה הזה לא. לאורך פרקי זמן ארוכים קורה מעט מאוד. בחצי השעה האחרונה הדינמיקה משתנה אבל זה לא מספיק.אם יש משהו שאפשר לציין לטובה, זה הצילום והנופים היפים ואת ההופעה של דיאן ליין.ביום שקווין קוסטנר יפרוש ממשחק ונסכם את הקריירה שלו,הסרט הזה לא ייכלל ברשימה שנזכור ממנו.ציון 6.5.
שם: ברברה טביבגיל: 6826/07/2021 00:13:59
10/10אייקון ציון
An excellent and gripping thriller. ממליצה מאוד ליראות אותו.
שם: ליאורהגיל: 6417/07/2021 11:50:15
8/10אייקון ציון
שני שחקנים גדוליםבמשחק יפה...איטי...ומרגשהלכתי בזכותם ולא הצטערתי כמו שכתבה הביקורת...
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט