מים שקטים ביקורת סרט

Stillwater Movie Review

תמונת כתבמתן יניב על "מים שקטים":
"מתחיל מצוין אך מידרדר בהמשך"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Stillwater
משחק מאט דיימון, אביגייל ברסלין, קאמי קוטן במאי/ת טום מקארתי  
דרמה
ביקורת סרט למים שקטים מאת מתן יניב | כתב אתר סרט
ציון המבקר
"לא אחיד"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע68.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די28.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
פנים רבות לבשה הגזענות בקולנוע האמריקאי. אבל בעוד שיצירות כמו ״תברח״, ״12 שנים של עבדות״ או אפילו ״ג׳אנגו ללא מעצורים״ הפנו אצבע מאשימה כלפי אמריקאים דרומיים לבנים, ההברקה של התסריטאי טום מקארתי (זוכה האוסקר על ״ספוטלייט״) היא להציב אחד מהם בצד השני ולגרום לנו להכיר אותו באופן עמוק מהסטראוטיפ.בסרט "מים שקטים" אנו פוגשים את ביל (מאט דיימון), האמריקאי השמרן בנוף צרפתי, זר לחלוטין ממה שהכיר, ותחת מתקפה בשל מוצאו, אבל נותר נחוש במטרה לשמור על הדבר היקר ביותר לליבו - בתו היחידה שנכלאה בכלא בגין רצח. ״הסטודנטית האמריקאית הלסבית שרצחה את חברתה״, כך מתאר ביל, אותו אב אמריקאי, כיצד המשטרה והתקשורת חגגו על הראיות שהפלילו את אליסון, הבת, בעלילה שמתבססת באופן חופשי על סיפורה האמיתי של אמנדה נוקס שהואשמה ברצח שותפתה.
אליסון הצעירה, אשר שבויה בכלא הצרפתי, עדיין לא איבדה תקווה וטוענת שהרוצח הוא אדם אחר שברח מהדירה בטרם הגיעה המשטרה. גם ביל שבוי בקסמיה של בתו, אשר סבלה מבעיית השתייה שלו במשך כל שלבי התבגרותה, ומחליט לעשות את הדבר החשוב ביותר בחייו - למצוא את הרוצח שהפליל את אליסון. מכאן, הסיפור רק מדרדר.מקארתי קיבל בצדק אוסקר על "ספוטלייט" הלא מוערך מספיק בו סיפר סיפור עיתונאי המורכב מהנדבכים הנסתרים של העשייה על מנת להעביר תמונה כוללת רחבה בהרבה. כישרון זה מועבר בהצלחה ב-40 הדקות הראשונות והמבריקות בסרט. הקצב של הסיפור מדויק ומושך את הצופה מהשנייה הראשונה. דמותו של ביל אנושית ומעוררת הזדהות דווקא בזכות חסרונותיה הרבים.
הבעיה מגיעה בתום המערכה הראשונה כאשר לפתע רוב מה שעבד בסרט נעלם. הקצב יורד, המתח יורד ואפילו ביל נהפך למאוס. הבעיה היא שמקארתי לא נותן לסיפור לדבר בעד עצמו ובמקום להתמקד במערכת היחסים המורכבת בין האב לבתו או במסעו של האב לזיכוי הבת, הוא מוסיף טוויסטים חסרי היגיון ואלמנטים מיותרים מעולם המלודרמה. אוהבי הז׳אנר אולי ייהנו ממערכת היחסים החדשה של ביל עם אישה צרפתייה (קאמי קוטן, אנדריאה מ-"10 אחוז") ובתה המוקצנת, אך הם יצטרכו לסבול גם את חלקו של הסרט שמנסה להיות דרמת מתח. למרות שמגיע למקארתי קרדיט על המורכבות בסיפור, בשלב מסוים הצופה הולך לאיבוד.לזכות הסרט יש לציין את המשחק המצוין של חברי הקאסט. מאט דיימון יורד מדמות המרגל הפנטסטי שלמדנו להכיר וגם מדמות החתיך התורן לטובת מבטא דרומי וכובע מצחייה שהופך לחלק מהדמות. עם זוג עיניים מצולקות להפליא הוא יוצר דמות קשוחה ומעוררת אמפתיה. אבל דיימון לא היחיד שיוצא מגבולות הטייפ-קאסט בסרט, קאמי קוטן הצרפתייה יוצאת מגבולות הקומדיה בה היא מוכרת לטובת תפקיד דרמטי ואביגייל ברסלין גונבת את ההצגה, למרות הופעתה הקצרה בתפקיד בתו של ביל. קשה לקרוא ל"מים שקטים" סרט רע, אך הוא כן הותיר תחושת אכזבה בתום הצפייה. זה מסוג הסרטים שמתיימרים להיות מורכבים סיפורית, אך לא מצליחים לשמור על קו עלילתי אחיד. מעניין מדוע מקראתי העדיף לחקור דמויות משניות לחלוטין וקווי עלילה שונים בסרט, במקום לדבוק בסיפור המקורי ומרתק שהסעיר את העולם של אמנדה נוקס.
מים שקטים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: תדיגיל: 5111/09/2022 11:10:50
7/10אייקון ציון
משחק מצוין של מאט דיימון מחפה על לא מעט ליקויים של הסרט(טיפול מאוד שיטחי במקרה שהוביל להרשעתה של הבת ברצח ואורך מוגזם של הסרט)
שם: anipoגיל: 5027/08/2022 09:10:41
7/10אייקון ציון
השבלוניות אינה פוגמת. אומנם לא איכותי ומבריק אבל מצליח לשמור על עניין למרות האורך. אפשר להנות מסרט גם הוא לא מביא משהו ייחודי משל עצמו, כל עוד הוא נעשה בצורה טובה.היה מקום לקצר ב 20-30 דקות.מאט דיימון במשחק מצויין.
שם: דורוןגיל: 6614/11/2021 21:32:25
7/10אייקון ציון
סרט אמריקאי משפחתי קלאסי.אב שיעשה הכל לסייע לבתו שהסתבכה עם החוק.שום דבר חדש שלא צפינו ונתקלנו בעבר.אפשר לטעמי היה לקצר את העלילה שנמתחת ונמרחת וגורמת לצופה לנוע על הכסא באי נוחות.נקודת האור,משחקו של מאט דיימון שבמו ידיו וגופו מחזיק את התסריט.מי שמבקש להעביר שעתיים ומחצה באולם ריק אולי ימצא עניין בתסריט!!!
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט