שתיים ביקורת סרט

Two Movie Review

תמונת כתבליטן לשינר על "שתיים":
"נושא חשוב וכימיה מעולה בין השחקניות הראשיות"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Two
משחק אגם שוסטר, מור פולנוהר, נעמה קרייס במאי/ת אסתר אלקיים  
דרמה
ביקורת סרט לשתיים מאת ליטן לשינר | כתבת קולנוע, טלוויזיה ורכילות
ציון המבקר
"חשוב ורלוונטי "
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע14.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די64.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות21.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"שתיים", סרטה של אסתר אלקיים שעיסוקו מקביל לתהליך אישי שעברה, מספר על ההחלטה של זוג נשים נשואות, בר (אגם שוסטר) ועומר (מור פולנוהר), להיכנס להריון. אבל התהליך ארוך וקשה משציפו ויהיו לו השלכות רבות על הקשר בין השתיים. בר (34) שפית במקצועה, סבלה בעבר מדיכאון ועדיין נמצאת בטיפול תרופתי, מה שמונע ממנה להיכנס להריון בעתיד הנראה לעין. עומר (31) בת זוגה, רקדנית וניהלה בעבר מערכות יחסים עם גברים, היא זו שתכנס להריון.השתיים נכנסות לתהליך עם הרבה אופטימיות ותקווה, אולי אפילו מחוזקות מאי פעם. רצף האירועים שמוצגים לנו על המסך, מכניס אותנו לאותה תקווה משמחת עם קצת הומור ברגעים כמו בחירת התורם והמפגשים עם הצוות הרפואי. אך מהר מאוד מתגלה לשתיים שהתהליך עתיד להיות קשה ולהשפיע על הקשר החזק. האכזבה נוגעת בכל אחת מהן בדרך שונה עד שאנו מבינים כי עומר הכניסה את עצמה לתהליך שלא הייתה מוכנה אליו באופן רגשי מראש, בעוד שבר מתוסכלת מתפקידה כ"מלווה" ומנסה להתמקד בתמיכה באחרת והבנתה.
בשלב מסוים מחליטות השתיים לעקוף חלק מהפחדים שלהן שסובבים את הרעיון של תורם אנונימי, ובזמן טיול לאילת פוגשות את בן הזוג לשעבר של עומר, יוני. בר, שחששה תמיד להכניס אב ביולוגי לתמונת המשפחה, מציעה לעומר את יוני כתורם זרע. הוא נענה להצעה, אם כי ניכר שעדיין לא התגבר על כישלון יחסיו עם עומר. ליל הביוץ המיוחל הגיע והשלושה נפגשים להזרעה ביתית. האירוע הטכני בעיקרו מציף את כל הקונפליקטים סביב התהליך.המאבק של הזוג בסרט שחפף את התהליך האישי של הבמאית ושל אחת השחקניות, (שוסטר) הוא אחד הנושאים הכי מדוברים בארץ בשנים האחרונות והחלטה להציג אותו על המסך (כפי שנעשה בשנים האחרונות גם בסרט הישראלי "בשורות טובות" ובסרט האמריקאי "חיים פרטיים") אינטימית ככל שתהיה היא גם הנכונה ביותר. למרות שהוא צולם לפני מספר שנים ורק כעת יצא לאקרנים, "שתיים" נשאר רלוונטי מתמיד.
אחד הדברים המיוחדים בסרט הוא הדרך בה הנושא שבמרכזו מצליח לגעת בכולנו, בין אם אנשים שעברו תהליך דומה, בין אם מכירים כאלו ובין אם לא. יש פה מסע עם מסר - הדרך לאושר לא תמיד תהיה רצופה בהצלחות וככל הנראה תהיה ברוב הזמן קשה יותר מנוחה, אבל במקום כלשהו, בין כל החושך, צריך להצליח למצוא אופטימיות ולשמור על תקווה, בייחוד ברגעים בהם אנחנו מאבדים את עצמנו ואת הסיבה עבורה התחלנו את הדרך.מלבד הכימיה המעולה בין שתי השחקניות, "שתיים" הוא סרט שמדבר על נושא חשוב - הקושי בהבאת ילד לעולם - תוך שהוא מנרמל יחסים חד מיניים. הוא מתייחס לזה כמשהו שכבר קיים ולא כנושא העיקרי וזה חשוב לנו כצופים כי צורת החשיבה הזו היא שתוביל אותנו כחברה למקום טוב, פתוח ומקבל יותר.
שתיים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
רוצה להיות הראשון/נה לפרסם כאן ביקורת גולשים ?
קישורים
חץ שתיים (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט